Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik:
- pozna trendy w zakresie budowania wizerunku osobistego, ze szczególnym uwzględnieniem przekazów online,
- nabędzie umiejętności atrakcyjnego i efektywnego przedstawiania własnej osoby w środkach masowego przekazu,
- dowie się w jaki sposób optymalnie korzystać ze środków masowego przekazu budując wizerunek za pomocą portalu społecznościowego, projektując własną stronę www lub wdrażając długofalową strategię promocyjną w sieci.
Plan treningu
Wizerunek osobisty a wizerunek w sieci
- Czym jest wizerunek osobisty i jak nim skutecznie zarządzać w dobie internetu.
- Etapy tworzenia wizerunku osobistego. Budowanie wizerunku drogą werbalną i kanałami niewerbalnymi.
- Autoprezentacja bezpośrednia a autoprezentacja w internecie – podobieństwa i różnice. Jak środek przekazu wpływają na wizerunek.
- Szczególne przypadki obecności w sieci: polityka i showbiznes.
- Internetowe fiaska wizerunkowe – jak uniknąć bycia pośmiewiskiem.
- Dobre przykłady budowania wizerunku: internetowe supergwiazdy.
Psychologia wizerunku w internecie
- Sytuacje, w których ludzie szukają na nasz temat informacji w sieci – klasyfikacja.
- Składniki skutecznego przekazu wizerunkowego. Strategie i metody przedstawiania własnej osoby w zależności od sytuacji, potrzeb i typu odbiorców.
- Budowa komunikatu jako klucz do sukcesu: w jaki sposób budować przekaz o sobie tak, by był atrakcyjny i przekonujący dla innych ludzi
Budowanie wizerunku za pośrednictwem strony www
- Projektowanie własnej strony.
- Strona internetowa jako wizytówka – o czym musisz pamiętać przy jej tworzeniu.
- Strona firmowa a strona osobista – podobieństwa i różnice.
- Wybór schematu działania strony: strona statyczna, dynamiczna, blog korporacyjny, prezentacja flash. Wady i zalety poszczególnych schematów.
- Testowanie kreacji: split testy.
- Grafika i teksty na stronie – kwestie praw autorskich.
- Optymalizacja strony pod kątem potencjalnego odbiorcy.
- Utrzymywanie strony www.
- Kontent – czyli to, co przyciąga ludzi. Jak pisać teksty na potrzeby internetu.
- Dobór słów kluczowych pod katem przyszłych wyników Google’a.
- Badania percepcji strony wśród odbiorców.
- Testy skuteczności strony: czy witryna spełnia planowane funkcje wizerunkowe (a jeśli nie – co należy w niej zmienić).
- Promowanie własnej strony w internecie
- Linki na forach, blogach i witrynach – o czym trzeba pamiętać.
- Marketing osobisty na portalach społecznościowych.
- SEO, SEM, słowa kluczowe i pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Marketing i PR w serwisach społecznościowych
- Społeczności w sieci – znaczenie dla wizerunku.
- Serwisy społecznościowe w praktyce: konto na Facebooku i jego rola. Wybór innych kanałów / serwisów social media.
- Serwisy branżowe i rekrutacyjne (LinkedIn, GoldenLine etc.).
- Blogi, YouTube i marketing wirusowy na własny temat.
- Marketing szeptany (Word-of-Mouth Communication) na serwisach społecznościowych i w komentarzach.
- Marketing partyzancki (guerilla marketing). Rola serwisów typu Digg (polski Wykop), Reddit i Twitter.
- Ograniczenia marketingu osobistego w serwisach społecznościowych.
- Czarny PR na nasz temat – jak sobie z nim radzić.
Planowanie i przygotowanie kampanii marketingowej w sieci
- Po co chcę się promować w sieci – określenie celów i dobranie do nich środków.
- Zdefiniowanie celów kampanii (znalezienie pracy, osoby do związku, wygranie wyborów, długofalowe cele wizerunkowe).
- Określenie budżetu, z jakim chcemy osiągnąć zakładane cele.
- Grupa docelowa, czyli do kogo chcę dotrzeć.
- Określenie odbiorcy: kogo i do czego mam zamiar przekonać.
- Zbadanie aktywności grupy docelowej w internecie. Zdefiniowanie potrzeb odbiorców.
- Jaki wizerunek chcę zbudować – określenie oczekiwań.
- Analiza mojego dotychczasowego wizerunku w sieci (jeśli istnieje). Czym dysponuję i co z tym mogę zrobić?
- Cechy wizerunku, który chcę uzyskać, i koszt, jaki mogę na to poświęcić.
- Zbudowanie wizerunku jako projekt do realizacji.
- Jakimi sposobami chcę osiągnąć zakładany cel wizerunkowy. Wybór narzędzi marketingowych.
- Dobór kanałów komunikacji (blog, profil na Facebooku, strona, reklama w sieci), którymi przekaz dotrze do odbiorców: rola testowania rozwiązań.
- Wybór formy kontaktu z odbiorcą: personalna (Facebook, Twitter), czy ogólna, pośrednia, czy bezpośrednia, aktywna czy bierna.
- Realizacja zaplanowanych działań.
- Przygotowanie przekazu, dostosowanego do zakładanych celów.
- Kampania właściwa i zasady jej modyfikacji w trakcie trwania działań autopromocyjnych.
Mierzenie efektów działań wizerunkowych
- Weryfikacja skuteczności działań autopromocyjnych: skonfrontowanie stopnia zrealizowania celów z wysokością kosztów.
- Badania odwiedzalności strony i działań obliczonych na jej promocję.
- Statystyki odwiedzin strony, kliknięć, retweetów i komentarzy.
- Monitoring „szumu” wywołanego w internecie na swój temat: wzmianki na portalach, blogach, licznik odwiedzin strony, ilość linków i retweetów, liczba widzów na YouTubie lub przyjaciół na Facebooku.
- Informacje zwrotne, czyli co robić z wynikami pomiarów.
- Podstawowe wnioski: ocena zasadności podjętych działań promocyjnych.
- Zaawansowana analiza wyników: rekomendacje dla zmian i ich stosowanie.
Informacje organizacyjne
Miejsce i termin najbliższych szkoleń otwartych:
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
- Miasta, w których organizowane są szkolenia otwarte: Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk.
- Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1280 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.