Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik:
- pozna najnowsze trendy we współczesnym marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem przekazów online,
- dowie się jakie są możliwości dotarcia do klienta, jakie przed dzisiejszym przedsiębiorcą otwierają nowe technologie,
- nauczy się w jaki sposób optymalnie korzystać z nowych technologii, projektując firmową stronę www, wdrażając skuteczną kampanię promocyjną w sieci lub nawet otwierając własny sklep internetowy.
Adresaci
- Managerowie i specjaliści działów marketingu, PR, promocji i sprzedaży, którzy chcą wykorzystać w swoich działaniach potencjał internetu.
- Osoby, które prowadzą biznes online.
- Osoby które prowadzą biznes stacjonarny, ale zamierzają także sprzedawać online.
- Osoby, które chcą promować się na najskuteczniejszym kanale marketingowym jakim jest obecnie internet.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką i zainteresowane rozwojem osobistym.
Plan treningu
Wprowadzenie do marketingu
- Psychologiczne uwarunkowania marketingu w nowych mediach.
- Psychologia społeczna, osobowości i zachowań konsumenckich a internet. Metody oddziaływania za pośrednictwem nowych mediów.
- Psychologia ewolucyjna marki – co chcemy komunikować, wybierając znany i kojarzony (przez nas i innych) produkt? Rola akceptacji grup rówieśniczych w świecie realnym i wirtualnym.
- Klasyczne vs nowoczesne spojrzenie na marketing.
- Orientacja marketingowa do końca lat 80. XX wieku. Tradycyjne kanały dotarcia do konsumenta. Marketing mix.
- Komunikacja marketingowa w warunkach postępującej globalizacji – ewolucja ostatnich dwóch dekad.
- Nowe media (internet, komórki, telewizja cyfrowa) – jak zrewolucjonizowały obrót handlowy (disintermediation) i współczesny marketing.
Reklama i marketing na stronie www
- Statyczne formy reklamy
- Banery, buttony, skyscrapery.
- Linki sponsorowane (Pay Per Click).
- Formy dynamiczne
- Animowany baner.
- Pop-up (wyskakujące okienko), toplayer i interstitial.
- Brand mark i pop-under.
- Expand billboard.
- Reklamy kontekstowe
- AdSense i AdWord Google’a.
- Wady klasycznej reklamy w sieci.
- Kiedy reklama w internecie zaczyna denerwować użytkownika – niebezpieczeństwo przeładowania.
- Walka internautów z reklamą. Ad-block i pokrewne programy.
- Marketing w wyszukiwarkach
- Keyword advertising
- Dopasowane odnośniki tekstowe
- Search Engine Optimization
- Local Search
- Geotargetowanie
- Pozycjonowanie w wyszukiwarkach (słowa kluczowe)
- Marketing afiliacyjny
- Definicja i zastosowania.
- Modele rozliczeń (Pay Per Click, Pay Per Lead, Pay Per Sale).
- Na co zwracać uwagę przy nawiązywaniu współpracy z agencjami afiliacynymi.
Email i sms
- Emailing i mobile marketing na świecie.
- Kampanie mailingowe i sms-owe w Polsce.
- Zakup i budowanie baz potencjalnych adresatów kampanii.
- Pierwszy kontakt z odbiorcą maila lub sms-a.
- Newsletter relacyjny.
- Reguły projektowania i prowadzenia poprawnych kampanii via email i sms.
- Problem spamu. Ustawodawstwo antyspamowe w Polsce.
PR online i social media
- Ukryte przekazy marketingowe na blogach, portalach i serwisach informacyjnych:
- Artykuły sponsorowane;
- Komentarze (często: marketing ukryty);
- Linki (odnośniki) w materiałach autorskich i redakcyjnych.
- Jak pisać teksty na potrzeby internetu.
- Marketing i PR w serwisach społecznościowych
- Społeczności w sieci – znaczenie dla biznesu.
- Pierwsze społeczności internetowe: fora, listy dyskusyjne, czaty.
- Blogi, YouTube i początki marketingu wirusowego.
- Facebook i inne serwisy, które dyktują dziś trendy w social media.
- Marketing szeptany (Word-of-Mouth Communication) na serwisach społecznościowych i w komentarzach.
- Marketing partyzancki (guerilla marketing). Rola serwisów typu Digg (polski Wykop), Reddit i Twitter.
- Czarny PR w internecie.
- Media społecznościowe a sprzedaż przez internet.
- Ograniczenia public relations i marketingu w serwisach społecznościowych.
Sprzedaż za pośrednictwem sieci (e-commerce)
- Strona internetowa jako wizytówka firmy – i wystawa sklepowa
- Projektowanie strony – zasady i etapy
- Wybór schematu działania strony: strona statyczna, dynamiczna, blog korporacyjny, prezentacja flash. Wady i zalety poszczególnych schematów.
- Testowanie kreacji: split testy
- Generowanie kontentu. Dobór słów kluczowych pod katem przyszłych wyników Google’a.
- Grafika i teksty na stronie – kwestie praw autorskich.
- Optymalizacja strony pod kątem potencjalnego klienta.
- Badania percepcji strony wśród klientów.
- Sklep na stronie www
- Zasady działania sklepów internetowych
- Budowa i funkcjonalność stron sprzedażowych
- Optymalizacja ścieżek zakupowych
- Zasady i opcje płatności
- Cross-selling i up-selling w sieci
- Remarketing
- Inne narzędzia e-commerce
- Serwisy aukcyjne: Alegro, e-Bay etc.
- Wyprzedaże, promocje, kupony, zakupy grupowe.
- Porównywarki cen i produktów
Mierzenie skuteczności działań marketingu w internecie
- Analityka sieciowa. Segmentacja i filtrowanie danych sprzedażowych.
- Popularne narzędzia pomiaru
- Persony zakupowe w sklepach online.
- Monitoring „szumu” wywołanego w internecie: wzmianki na portalach, blogach, licznik odwiedzin strony, ilość linków i retweetów, liczba widzów na YouTubie lub przyjaciół na Facebooku.
- Ankiety i kwestionariusze.
- Ewaluacja wybranych metod pomiarowych.
Informacje organizacyjne
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
- Miasta, w których organizowane są szkolenia otwarte: Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk.
- Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.