Cel szkolenia
W dzisiejszym świecie, by nie stać w miejscu, trzeba ciągle się rozwijać i być zawsze o pół kroku przed konkurencją. Szkolenie to pokaże uczestnikom, jakimi narzędziami dysponuje przedsiębiorca, który chce promować wizerunek swej firmy i jej produktów na wciąż zmieniającym się współczesnym rynku.
W ramach szkolenia uczestnik pozna podstawowe narzędzia promocji wizerunku firmy oraz reguły i techniki kreowania zainteresowania firmą i jej produktami.
Równolegle szkolony nauczy się:
- planować strategie promocji wizerunku firmy, przystosowane do profilu konsumentów jej produktów i do warunków, w jakich działa przedsiębiorstwo,
- precyzyjnie określać szanse sukcesu strategii wizerunkowej już na etapie jej planowania,
- kontrolować i ewaluować kolejne etapy wdrażania przykładowej kampanii wizerunkowo-medialnej.
Informacje organizacyjne
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
- Miasta, w których organizowane są szkolenia otwarte: Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk.
- Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.
Zakres tematyczny
Budowanie tożsamości przedsiębiorstwa (corporate identity).
- Wizerunek i tożsamość organizacji a jej wyniki sprzedażowe i finansowe.
- System identyfikacji wizualnej firmy. Logo. Strona internetowa i wykorzystanie internetu w budowaniu pozytywnego wizerunku korporacyjnego.
- Dobre relacje z otoczeniem (ludzkim, korporacyjnych, z kontrahentami, politykami, urzędami etc.) a wizerunek firmy i jej codzienne funkcjonowanie.
- Stosunki z pracownikami. Komunikowanie wewnętrzne. Strategie i narzędzia internal relations.
Polityka informacyjna firmy.
- Działania informacyjne i public relations w praktyce firmy.
- Miejsce działu PR w strukturze organizacyjnej firmy.
- Finansowanie działań public relations.
- Zarządzanie wizerunkowe w sytuacji kryzysowej.
Projekty informacyjne i piarowskie zmieniające wizerunek firmy lub jej produktu: tworzenie i wdrażanie.
- Ocena stanu wyjściowego. Badania wstępne. Identyfikacja otoczenia organizacji.
- Definiowanie potrzeb i celów projektu, oraz oczekiwanych rezultatów kampanii. Wybór mediów i dróg dotarcia do klienta.
- Strategie wizerunkowe i ich specyfika. Prowadzenie kampanii.
- Kampanie wizerunkowe w internecie: portale, blogi, fora, media społecznościowe. Marketing szeptany i marketing wirusowy w sieci.
- Ocena rezultatów kampanii informacyjnej lub wizerunkowej.
Media relations.
- Kształtowanie polityki informacyjnej w mediach tradycyjnych (prasa, radio, telewizja).
- Komunikat prasowy. Jak trafić do dziennikarza i przekonać go do naszego punktu widzenia. Kompozycja komunikatu.
- Media relations. Współpraca z prasą, radiem i telewizją. Standardy postępowania w kontaktach z dziennikarzami.
- Długofalowe budowanie wizerunku firmy lub marki: product placement i sponsoring programów.