Korzyści ze szkolenia

W trakcie szkolenia uczestnik pozna narzędzia, które daje dziś internet w docieraniu do potencjalnych odbiorców swoich produktów i usług oraz w pozyskiwaniu nowych klientów. Równocześnie na szkoleniu dowie się:

  • jak stworzyć własna stronę internetową, np. na platformie WordPress,
  • co powinno być na stronie, by zmusić klienta do działania, gdy już na nią trafi,
  • jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwarkę Google’a w zgodzie z najnowszymi trendami SEO,
  • gdzie umieszczać linki, by skutecznie pozycjonować swoją stronę i zapewnić jej wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarek,
  • co i jak promować na Facebooku, Instagramie i w innych mediach społecznościowych,
  • jak korzystać z mailingu, by nie trafić na listę spammerów,
  • w jakie reklamy w internecie zainwestować, by jak najszybciej trafić do swojej grupy docelowej.

Adresaci

  • Właściciele małych firm chcący samodzielne pozyskać nowych klientów przez Internet.
  • Początkujący marketingowcy chcący dowiedzieć się jak budować bazę potencjalnych klientów.
  • Pracownicy działów handlowych.

Metody pracy

Zajęcia podzielone są na część wykładową i ćwiczenia. W ramach wykładów uczestnicy przyswajają podstawową wiedzę na temat strategii i technik pozyskiwania klientów w internecie. W trakcie ćwiczeń omawiają przykładowe strony www i fanapage’e na Facebooku, uczą się optymalizować stronę z pomocą wtyczek do SEO, tworzą przekazy skierowane do klientów (notki, zdjęcia lub nagrania na własną stronę lub profil) i omawiają z trenerem perspektywy ich promocji.

Program treningu

Od czego zacząć prospecting, czyli Twoja grupa docelowa

  • Target (grupa docelowa) działań marketingowych i prospectingowych. Dlaczego musisz wiedzieć, do kogo kierujesz komunikację, zanim ją przygotujesz.
  • Zdefiniowanie grupy docelowej. Ustalenie, czy w ogóle jest w internecie, a jeśli tak, na jakich portalach, serwisach etc. i czy „zakupy” robi w Google’u, na Facebooku, na Ceneo czy w Google Maps?
  • Nasi klienci w sieci – określenie zachowań i preferencji grupy docelowej, pod kątem przygotowania argumentacji sprzedażowej i metod dotarcia.

Strona internetowa jako główna wizytówka

  • Zalety własnej strony i jej przewaga np. nad fanpage’em na Facebooku.
  • Zasady tworzenia strony: jak powinna dziś wyglądać i zachowywać się idealna witryna.
  • Kontent, czyli treść strony, czyli o co musisz zadbać, zanim zaczniesz cokolwiek promować. Zasady tworzenia dobrych i cenionych treści.
  • Zdjęcia, slajdy, wideo i inne elementy multimedialne na stronie – na co trzeba uważać, by nie przesadzić.
  • Konwersja, czyli jakie elementy strony zmuszą klienta do tego, by do Ciebie zadzwonić lub napisać.

SEO, czyli promujemy stronę w wyszukiwarkach

  • Pozycja strony w wyszukiwarce: z czego dziś wynika.
  • Optymalizacja strony: co to są słowa kluczowe, jak je ustawić. Na jakie frazy najlepiej się pozycjonować?
  • Co jeszcze powinna zawierać witryna zoptymalizowana pod roboty Google’a. Szybkość, wydajność i responsywność strony i ich rola w SEO.
  • Linki do strony: jakie są skuteczne, a jakie nie – i gdzie można je umieszczać, a gdzie niekoniecznie.

Reklama strony w internecie

  • Działania reklamowe i promocyjne jako pasywny sposób dotarcia do klienta – czyli co zrobić, by mniej się napracować, a mieć więcej leadów (jeśli już masz środki).
  • Narzędzia reklamy w internecie i ich budżety. Za co najbardziej opłaca się płacić: wyświetlenia, kliknięcia czy może konwersję?
  • Co działa na umysł e-klienta? Sposoby dotarcia do nowych klientów w internecie.
  • Copywriting – zasady tworzenia atrakcyjnych i magnetyzujących przekazów reklamowych.
  • Google Ads, czyli reklama w wyszukiwarce – kiedy opłaca się iść na skróty?
  • RTB (Real Time Bidding) i pokrewne mu zjawiska w reklamie internetowej.

Social media w prospectingu

  • Media społecznościowe i ich zastosowanie w docieraniu do klientów: kiedy są naprawdę skuteczne, a kiedy są po prostu modą.
  • Zasady wykorzystywania social media w prospectingu. Budowanie i zarządzanie profilami firmowymi oraz fanpage’ami na portalach społecznościowych.
  • Jak tworzyć efektywne wpisy sprzedażowe na profilach firmowych? Jak robić dobre zdjęcia na Instagrama? Co robić, by ktokolwiek to zobaczył (i ile można za to zapłacić Zuckerbergowi).
  • Zasady przygotowywania skutecznych postów w social media. Podobieństwa i różnice w stosunku do wpisów na stronie.
  • Konkursy, nagrody i inne sposoby zachęcania użytkowników serwisów społecznościowych do aktywności i polecania firmy, produktu lub polubienia strony.
  • Dyskusje merytoryczne na Twitterze i serwisach branżowych – jak pomagają tworzyć wizerunek eksperta i pozyskiwać leady sprzedażowe.
  • Błędy w komunikacji w social media: na co koniecznie musisz uważać.

Email i mailing w kontakcie z klientem

  • Aktywne pozyskiwanie klientów za pomocą mailingu – co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na te formy komunikacji.
  • Skąd bierzemy bazy danych – pierwszy kontakt z klientem. Czy ciągle należy kupować bazy mailingowe?
  • Firmy świadczące usługi z zakresu mailingu – kiedy korzystać z ich usług i na co uważać, zanim zapłacimy.
  • Mailing z własnej skrzynki: na co uważać, by cała domena nie trafiła na listę spammerów.
  • Formy adresatywne w mailu. Jak zwracać się do klienta w pierwszej wiadomości.
  • Autoprezentacja w mailu. Rola linków do wzbudzającej zaufanie strony lub oferty.
  • Temat i nadawca wiadomości a szansa, że adresat ją otworzy.
  • Inne techniki motywowania klientów do otwierania i czytania emaili.

Demografia w służbie marketingu online

  • Aspekty demograficzne – różne grupy docelowe i skuteczność internetu w docieraniu do nich.
  • Sposoby dotarcia do klienta z pokoleń X i Y (kanały komunikacji, wymagania, skuteczna sprzedaż).
  • Model CRUSH i jego zastosowanie w docieraniu do najmłodszych odbiorców.

Pomiar i analiza ruchu internetowego i skuteczności działań e-marketingu

  • Ewaluacja efektywności planu marketingowego i/lub jego elementów składowych. O ile wzrosły: zainteresowanie ofertą, ruch na stronie lub sprzedaż właściwa?
  • Badania odwiedzalności strony i działań obliczonych na jej promocję. Statystyki odwiedzin strony, kliknięć, zakupów, telefonów, maili i komentarzy.
  • Podstawowe wnioski: ocena zasadności podjętych działań promocyjnych.
  • Zaawansowana analiza wyników marketingowych i zalecenia na przyszłość.

Aspekty prawne i ograniczenia w prospectingu w internecie.

  • Regulacje prawne związane z komunikacją elektroniczną, w tym odpowiedzialność za „spam” w marketingu. Kiedy i komu możesz po prostu wysłać informację handlową, a kiedy musisz mieć wcześniejszą zgodę.
  • RODO i ochrona danych osobowych w kontekście podejmowanych działań promocyjnych i handlowych w internecie. Informacja o ciasteczkach i o RODO na stronie – kiedy musi być i jak powinna wyglądać.

Informacje organizacyjne

Szkolenia otwarte:

  • Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
  • Miasta, w których najczęściej organizowane są szkolenia otwarte z technik sprzedaży: Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław, Katowice, Łódź.
  • Szkolenia odbywają się we własnych salach, ośrodkach szkoleniowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.