Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik pozna narzędzia, które daje dziś internet w docieraniu do potencjalnych odbiorców swoich produktów i usług oraz w pozyskiwaniu nowych klientów. Równocześnie na szkoleniu dowie się:
- jak stworzyć własna stronę internetową, np. na platformie WordPress,
- co powinno być na stronie, by zmusić klienta do działania, gdy już na nią trafi,
- jak zoptymalizować stronę pod wyszukiwarkę Google’a w zgodzie z najnowszymi trendami SEO,
- gdzie umieszczać linki, by skutecznie pozycjonować swoją stronę i zapewnić jej wysokie miejsce w wynikach wyszukiwarek,
- co i jak promować na Facebooku, Instagramie i w innych mediach społecznościowych,
- jak korzystać z mailingu, by nie trafić na listę spammerów,
- w jakie reklamy w internecie zainwestować, by jak najszybciej trafić do swojej grupy docelowej.
Adresaci
- Właściciele małych firm chcący samodzielne pozyskać nowych klientów przez Internet.
- Początkujący marketingowcy chcący dowiedzieć się jak budować bazę potencjalnych klientów.
- Pracownicy działów handlowych.
Metody pracy
Zajęcia podzielone są na część wykładową i ćwiczenia. W ramach wykładów uczestnicy przyswajają podstawową wiedzę na temat strategii i technik pozyskiwania klientów w internecie. W trakcie ćwiczeń omawiają przykładowe strony www i fanapage’e na Facebooku, uczą się optymalizować stronę z pomocą wtyczek do SEO, tworzą przekazy skierowane do klientów (notki, zdjęcia lub nagrania na własną stronę lub profil) i omawiają z trenerem perspektywy ich promocji.
Program treningu
Od czego zacząć prospecting, czyli Twoja grupa docelowa
- Target (grupa docelowa) działań marketingowych i prospectingowych. Dlaczego musisz wiedzieć, do kogo kierujesz komunikację, zanim ją przygotujesz.
- Zdefiniowanie grupy docelowej. Ustalenie, czy w ogóle jest w internecie, a jeśli tak, na jakich portalach, serwisach etc. i czy „zakupy” robi w Google’u, na Facebooku, na Ceneo czy w Google Maps?
- Nasi klienci w sieci – określenie zachowań i preferencji grupy docelowej, pod kątem przygotowania argumentacji sprzedażowej i metod dotarcia.
Strona internetowa jako główna wizytówka
- Zalety własnej strony i jej przewaga np. nad fanpage’em na Facebooku.
- Zasady tworzenia strony: jak powinna dziś wyglądać i zachowywać się idealna witryna.
- Kontent, czyli treść strony, czyli o co musisz zadbać, zanim zaczniesz cokolwiek promować. Zasady tworzenia dobrych i cenionych treści.
- Zdjęcia, slajdy, wideo i inne elementy multimedialne na stronie – na co trzeba uważać, by nie przesadzić.
- Konwersja, czyli jakie elementy strony zmuszą klienta do tego, by do Ciebie zadzwonić lub napisać.
SEO, czyli promujemy stronę w wyszukiwarkach
- Pozycja strony w wyszukiwarce: z czego dziś wynika.
- Optymalizacja strony: co to są słowa kluczowe, jak je ustawić. Na jakie frazy najlepiej się pozycjonować?
- Co jeszcze powinna zawierać witryna zoptymalizowana pod roboty Google’a. Szybkość, wydajność i responsywność strony i ich rola w SEO.
- Linki do strony: jakie są skuteczne, a jakie nie – i gdzie można je umieszczać, a gdzie niekoniecznie.
Reklama strony w internecie
- Działania reklamowe i promocyjne jako pasywny sposób dotarcia do klienta – czyli co zrobić, by mniej się napracować, a mieć więcej leadów (jeśli już masz środki).
- Narzędzia reklamy w internecie i ich budżety. Za co najbardziej opłaca się płacić: wyświetlenia, kliknięcia czy może konwersję?
- Co działa na umysł e-klienta? Sposoby dotarcia do nowych klientów w internecie.
- Copywriting – zasady tworzenia atrakcyjnych i magnetyzujących przekazów reklamowych.
- Google Ads, czyli reklama w wyszukiwarce – kiedy opłaca się iść na skróty?
- RTB (Real Time Bidding) i pokrewne mu zjawiska w reklamie internetowej.
Social media w prospectingu
- Media społecznościowe i ich zastosowanie w docieraniu do klientów: kiedy są naprawdę skuteczne, a kiedy są po prostu modą.
- Zasady wykorzystywania social media w prospectingu. Budowanie i zarządzanie profilami firmowymi oraz fanpage’ami na portalach społecznościowych.
- Jak tworzyć efektywne wpisy sprzedażowe na profilach firmowych? Jak robić dobre zdjęcia na Instagrama? Co robić, by ktokolwiek to zobaczył (i ile można za to zapłacić Zuckerbergowi).
- Zasady przygotowywania skutecznych postów w social media. Podobieństwa i różnice w stosunku do wpisów na stronie.
- Konkursy, nagrody i inne sposoby zachęcania użytkowników serwisów społecznościowych do aktywności i polecania firmy, produktu lub polubienia strony.
- Dyskusje merytoryczne na Twitterze i serwisach branżowych – jak pomagają tworzyć wizerunek eksperta i pozyskiwać leady sprzedażowe.
- Błędy w komunikacji w social media: na co koniecznie musisz uważać.
Email i mailing w kontakcie z klientem
- Aktywne pozyskiwanie klientów za pomocą mailingu – co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na te formy komunikacji.
- Skąd bierzemy bazy danych – pierwszy kontakt z klientem. Czy ciągle należy kupować bazy mailingowe?
- Firmy świadczące usługi z zakresu mailingu – kiedy korzystać z ich usług i na co uważać, zanim zapłacimy.
- Mailing z własnej skrzynki: na co uważać, by cała domena nie trafiła na listę spammerów.
- Formy adresatywne w mailu. Jak zwracać się do klienta w pierwszej wiadomości.
- Autoprezentacja w mailu. Rola linków do wzbudzającej zaufanie strony lub oferty.
- Temat i nadawca wiadomości a szansa, że adresat ją otworzy.
- Inne techniki motywowania klientów do otwierania i czytania emaili.
Demografia w służbie marketingu online
- Aspekty demograficzne – różne grupy docelowe i skuteczność internetu w docieraniu do nich.
- Sposoby dotarcia do klienta z pokoleń X i Y (kanały komunikacji, wymagania, skuteczna sprzedaż).
- Model CRUSH i jego zastosowanie w docieraniu do najmłodszych odbiorców.
Pomiar i analiza ruchu internetowego i skuteczności działań e-marketingu
- Ewaluacja efektywności planu marketingowego i/lub jego elementów składowych. O ile wzrosły: zainteresowanie ofertą, ruch na stronie lub sprzedaż właściwa?
- Badania odwiedzalności strony i działań obliczonych na jej promocję. Statystyki odwiedzin strony, kliknięć, zakupów, telefonów, maili i komentarzy.
- Podstawowe wnioski: ocena zasadności podjętych działań promocyjnych.
- Zaawansowana analiza wyników marketingowych i zalecenia na przyszłość.
Aspekty prawne i ograniczenia w prospectingu w internecie.
- Regulacje prawne związane z komunikacją elektroniczną, w tym odpowiedzialność za „spam” w marketingu. Kiedy i komu możesz po prostu wysłać informację handlową, a kiedy musisz mieć wcześniejszą zgodę.
- RODO i ochrona danych osobowych w kontekście podejmowanych działań promocyjnych i handlowych w internecie. Informacja o ciasteczkach i o RODO na stronie – kiedy musi być i jak powinna wyglądać.
Informacje organizacyjne
Szkolenia otwarte:
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
- Miasta, w których najczęściej organizowane są szkolenia otwarte z technik sprzedaży: Warszawa, Poznań, Kraków, Wrocław, Katowice, Łódź.
- Szkolenia odbywają się we własnych salach, ośrodkach szkoleniowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.