Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik przećwiczy:
- nabędzie umiejętności atrakcyjnego i efektywnego przedstawiania własnej osoby,
- dowie się co, kiedy i w jaki sposób należy o sobie powiedzieć, a o czym lepiej milczeć; jak mówić, by nie znudzić odbiorców i w jaki sposób dopasować poziom komunikatu do oczekiwań słuchaczy,
- nauczy się budowania argumentacji z wykorzystaniem wiedzy o regułach wpływu społecznego i psychologii motywacji,
- opanuje sposoby obrony przed tremą i stresem towarzyszącym wystąpieniom publicznym,
- w jaki sposób odpowiednim wyglądem i zachowaniem tworzyć pożądany wizerunek własnej osoby.
Adresaci
- Liderzy i managerowie, występujący przed zarządem i kolegami i prezentujący wyniki własnych zespołów,.
- Pracownicy działów sprzedaży, odbywający prezentacje sprzedażowe przed klientami.
- Pracownicy działów księgowości, HR, potrzebujących wiedzy o tym, jak radzić sobie z problemami przy występowaniu publicznym i skutecznie prezentować.
- Wszystkie osoby, które chcą nauczyć się występować publicznie i panować nad tremą i stresem.
Informacje organizacyjne
Miejsce i termin najbliższych szkoleń otwartych:
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
- Miasta, w których organizowane są szkolenia otwarte: Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk.
- Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1400 zł netto / 1722 zł brutto.
- Cena szkolenia otwartego obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- 4800 zł netto / 5904 zł brutto za cały trening – bez względu na liczbę uczestników,
- Przy grupach poniżej 10 osób – rabat 15 procent.
- Dla zleceń powyżej 2 dni – dodatkowe rabaty.
Metody pracy
Warsztaty autoprezentacji odbywają się z wykorzystaniem aktywnych metod szkoleniowych, w których skład wchodzą ćwiczenia indywidualne oraz autoprezentacje uczestników przed kamerą. Ćwiczenia praktyczne zajmują ok. 60 proc. czasu przewidzianego na szkolenie.
Program
Co to jest autoprezentacja
- Autoprezentacja jako specyficzna forma prezentacji. Cele i specyfika zabiegów autoprezentacyjnych.
- Autoprezentacja jako przekaz wizerunkowy. Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym. Etapy tworzenia wizerunku publicznego. Budowanie wizerunku drogą werbalną. Budowanie wizerunku kanałami niewerbalnymi.
- Składniki skutecznej autoprezentacji. Strategie i metody przedstawiania własnej osoby w zależności od sytuacji, potrzeb i audytorium.
- Style komunikowania. Diagnoza własnego stylu. Wybór własnej ścieżki autoprezentacji.
- Budowa komunikatu jako klucz do sukcesu; intertekstualność, kategorie fortunności i skuteczności wypowiedzi.
Przygotowania
- Zasady przygotowania autoprezentacji. Ustalenie struktury komunikatu.
- Określenie mocnych i słabych stron własnej osoby: jak się prezentuję i jak jestem postrzegany. Wyróżnienie cech istotnych w danej sytuacji. Ustalenie kolejności przedstawiania swoich mocnych punktów.
- Wybór stylu komunikacji. Różnice w przygotowywaniu się do różnych form autoprezentacji (rozmowa kwalifikacyjna, wystąpienia publiczne, audycje radiowe i telewizyjne).
- Wygląd i sposób bycia oraz ich wpływ na pierwsze wrażenie. Dopasowanie stroju, makijażu etc. do sytuacji.
- Samopoczucie własne i jego rola. Ćwiczenia relaksacyjne na chwilę przed wystąpieniem. Relaksacja w sytuacji przedłużającego się stresu.
Początek
- Pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne i z czego wynika jego rola.
- Nawiązywanie kontaktu z odbiorcami; jak zapewnić im dobre samopoczucie i jeszcze sprawić, by nas słuchali?
- Techniki wzbudzania zainteresowanie audytorium i przykuwania uwagi słuchaczy.
- Wiarygodność: jak wytworzyć w odbiorcy gotowość do akceptowania tego, co usłyszy.
- Metody przezwyciężania tremy i zakłopotania w pierwszej fazie autoprezentacji.
Przebieg
- Komunikacja werbalna: treść i sposób przekazu.
- Mówienie przez dłuższy czas. Jak nie tracić uwagi odbiorców.
- Komunikacja niewerbalna. Panowanie nad mową ciała. Rola kontaktu wzrokowego z uczestnikami.
- Język ciała i sposób mówienia a techniki budowania wrażenia pewności siebie.
- Sztuka poprawnej komunikacji ze słuchaczami. Środki retoryczne w autoprezentacji. O czym trzeba pamiętać, o czym lepiej zapomnieć?
- Metody uatrakcyjnienia autoprezentacji. Humor i dystans do samego siebie jako metody zjednania publiczności.
- Różnice w autoprezentacji przed jednostką i przed grupą.
- Podsumowanie i zamknięcie autoprezentacji. Rola pointy.
Specjalne przypadki autoprezentacji – jak się w ich trakcie zachować
- Przedstawienie się w nowej grupie (np. przed współpracownikami)..
- Autoprezentacja w warunkach rozmowy kwalifikacyjnej.
- Akceptacja nagrody / wyróżnienia.
- Wywiad i rozmowa z dziennikarzem.
Ćwiczenia praktyczne
- Autoprezentacja przed kamerą. Nagrywanie wystąpień autoprezentacyjnych uczestników. Informacje zwrotne prowadzącego i pozostałych uczestników na temat wystąpienia.
- Autoprezentacja “na gorąco” i w warunkach wywiadu – odpowiadanie na (często trudne lub kłopotliwe) pytania innych uczestników.
- Analiza mocnych stron uczestników oraz obszarów, nad którymi należy pracować. Rekomendacje na temat tego, na które cechy i atuty własnej osoby kłaść największy nacisk, co należy podkreślać, a co maskować w trakcie opowiadania o sobie, które techniki prezentacji rozwijać oraz z którymi złymi nawykami walczyć.