Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik:
- przećwiczy kompetencje komunikacyjne jako szef zespołu,
- pozna podstawowe metody budowania zespołu,
- nauczy się udzielania informacji zwrotnych oraz przyswoi narzędzia coachingowe, przydatne w motywowaniu pracowników.
Adresaci
- Kierownicy zespołów sprzedażowych.
- Managerowie ds. rozwoju sprzedaży.
- Kadra zarządzająca.
- Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu motywowania i delegowania zadań.
- Osoby otwarte na własny rozwój osobisty i zawodowy.
Informacje organizacyjne
Miejsce i termin najbliższych szkoleń otwartych:
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
- Miasta, w których organizowane są szkolenia otwarte: Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk.
- Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1400 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Program szkolenia
Budowanie zespołu i współpracy przy realizacji zadań
- Kierowanie zespołem – rola i definicje.
- Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego.
- Organizacja pracy zespołu i jego członków. Projekty zespołowe i metody ich realizacji.
- Elementy zarządzania czasem pracy w skali zespołu.
- Moja rola w zespole.
Komunikacja w zespole – co i do kogo mówimy
- Rola komunikacji w pracy zespołowej. Typy komunikacji.
- Precyzja wypowiedzi i właściwa komunikacja potrzeb i uwag.
- Zakłócenia w procesie komunikacji i metody radzenia sobie z nimi.
- Inne narzędzia usprawniające efektywną komunikację werbalną.
- Ćwiczenia pokazujące wagę wpływ komunikacji członków zespołu na jego efektywność.
Komunikacja niewerbalna
- Niewerbalne aspekty komunikacji – co przekazujemy innym ludziom swoją mową ciała.
- Język ciała: znaczenie mimiki, gestykulacji oraz formy i szybkości mówienia.
- Otwarcie i zamknięcie na rozmówcę i ich rola w tworzeniu atmosfery współpracy.
- Problematyka uwagi. Aktywne słuchanie kolegów i jego znaczenie. Rola sygnałów zwrotnych i pułapki wiążące się z ich interpretacją.
Informacje zwrotne przełożonego
- Rozmowa oceniająca jako element kierowania zespołem. Techniki komunikowania informacji zwrotnych.
- Konstrukcja informacji zwrotnej: model kanapki a asertywne techniki przekazu informacji.
- Scenariusze skutecznych informacji zwrotnych. Opracowanie własnego scenariusza.
- Nagrody, sankcje i inne czynniki, które powinny towarzyszyć informacji zwrotnej. Rola wyciągania praktycznych konsekwencji zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
- Informacje zwrotne pracowników na temat własnej roli lidera – jak sprawić, by mówili to, co naprawdę myślą, a nie to, co myślą, że szef chce usłyszeć.
Coaching managerski jako praktyczne narzędzie doskonalenia umiejętności pracowników
- Czym jest coaching: cele i zadania rozmów coachingowych.
- Narzędzia coachingu w teorii i praktyce. Strategie zadawania pytań. Słuchanie/parafraza/klaryfikacja. Rola alternatyw.
- Rady/sugestie – taktyki prowadzenia rozmów coachingowych.
- Strategia pchania/ciągnięcia – jak dostosować ją do sytuacji i aktualnego poziomu rozwoju kompetencji „ucznia”.
- Szef w roli coacha: szanse i zagrożenia.
- Prowadzenie rozmów coachingowych z pracownikami, którzy potrzebują motywacji.
Manager jako coach: rozmowa z pracownikiem w modelu GROW
- G (goal – cel) – zdefiniowanie celów, jakie stoją przed pracownikiem w najbliższym czasie oraz celu spotkania z coachem.
- R (reality – rzeczywistość, realia) – opisanie i diagnoza aktualnej sytuacji i głównego problemu.
- O (options – możliwości) – burza mózgów na temat tego, jak rozwiązać problem.
- W (way – plan działania) – wypracowanie scenariusza rozwiązania problemu, jaki stoi przed podwładnym.
Rozwijanie samodzielności pracownika
- Jak sprawić, by nasz pracownik nie był automatem – techniki motywowania ludzi do myślenia i działania.
- Definiowanie zakresów odpowiedzialności, czyli jak pobudzić inicjatywę podwładnego.
- Rozwijanie świadomości i kreatywności podwładnych.
- Techniki wyciągania z pracowników pomysłów na rozwiązanie problemu.
- Informacje zwrotne podwładnych na temat nas jako szefa – jak sprawić, by mówili to, co naprawdę myślą, a nie to, co myślą, że chcesz usłyszeć.
Techniki optymalnej komunikacji w pracy zespołowej
- Ćwiczenia: Symulacje rozmów ze współpracownikami w zespołach, w których uczestnicy będą komunikować się ze sobą, przestrzegając ustalonych reguł.
- Analiza odegranych scenek lub ćwiczeń pod względem zakładanych celów i stopnia ich realizacji. Uczestnicy otrzymują informacje zwrotne od prowadzącego i kolegów na sali.