Forma treningu, metody pracy

Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności przydatnej do zarządzania ludźmi w różnym wieku i z rożnym bagażem doświadczeń. Szkolenie uczy, w jaki sposób zarządzać zróżnicowanymi pokoleniowo pracownikami, aby jak najlepiej wykorzystać ich wiedzę i doświadczeniem jak zwiększać ich motywację i zaangażowanie oraz jak formułować informacje zwrotne w odniesieniu do przedstawicieli rożnych grup wiekowych.
Trening ma w dużej części charakter praktyczny – do 80 procent jego czasu zajmują ćwiczenia indywidualne i grupowe (np. symulacje rozmów z pracownikami z pokolenia X, Y i Z) oraz burze mózgów i aktywizujące uczestników dyskusje nad konkretnymi problemami w komunikacji międzypokoleniowej. Wyniki uzyskane w ćwiczeniach przez uczestników są analizowane w rozmowie z trenerem, dzięki czemu każdy ze szkolonych ma szansę dowiedzieć się, jak komunikuje się z ludźmi z innych grup wiekowych, jak skutecznie ich motywuje (używając języka korzyści, trafiających do ludzi w danym pokoleniu) i co powinien robić, by zwiększyć swą skuteczność na tym polu.

Zakres tematyczny i plan treningu

Wprowadzenie do problematyki pokoleń w pracy w zespole

  • Pokolenia w Polsce – jak i dlaczego pracownicy urodzeni w różnych dekadach różnią się między sobą.
  • Przegląd pokoleń na rynku pracy: baby boomers (pokolenie wyżu demograficznego), pokolenie X, milenialsi (pokolenie Y), pokolenie Z (centenialsi). Rok urodzenia a przynależność do określonej grupy.
  • Różnice międzypokoleniowe na poziomie kompetencji i motywacji: z czego wynikają.
  • Style komunikacyjne w rożnych pokoleniach – jak wpływają na współpracę między przełożonym a podwładnym, jeśli są z różnych pokoleń.

Komunikacja pokolenia X i z pokoleniem X

  • Charakterystyka psychologiczna przedstawicieli pokolenia X. W jakich czasach wchodzili na rynek pracy i co z tego wynika dla ich funkcjonowania w firmie.
  • Pozycja przedstawicieli pokolenia X w organizacji (starsi pracownicy, managerowie) a ich umiejętności i motywacja. Co jest dla nich ważne?
  • Wzorce komunikacyjne w pokoleniu X: jak z nimi rozmawiać i jak przedstawiać korzyści.
  • Delegowanie w odniesieniu do pokolenia X.
  • Informacja zwrotna i rozmowa coachingowa z pracownikiem w średnim wieku.
  • Inne problemy związane z pracą ludzi z pokolenia X.

Zarządzanie pokoleniem Y i praktyczna komunikacja z milenialsami

  • Pokolenie Y i ogólna charakterystyka jego przedstawicieli. Kim jest milenials dziś w organizacji.
  • Psychologiczne cechy milenialsów i ich oczekiwania wobec firmy.
  • Potencjalne problemy w funkcjonowaniu ludzi z pokolenia Y w zespole i organizacji, np. związane z korzystaniem z social media i organizacją czasu pracy.
  • Jak rozmawiać z milenialsem i skutecznie delegować mu zadania. Hierarchia korzyści i argumentów.
  • Informacja zwrotna i coaching managerski w odniesieniu pracownika z pokolenia Y – jak zmienić zachowanie nie osłabiając jego motywacji.

Pokolenie Z – szanse i wyzwania komunikacyjne

  • Pokolenie Z, czyli najmłodsi pracownicy – czym różnią się od wcześniejszych grup pokoleniowych.
  • Centenialsi w miejscu pracy – jak reagują na charakter pracy, jak się uczą i co ich motywuje.
  • Komunikacja z najmłodszymi pracownikami: jak ich skutecznie trenować i jakie korzyści będą do nich trafiały w rozmowach motywacyjnych.
  • Zlecanie i delegowanie zadań najmłodszym wiekiem pracownikom: o czym musisz pamiętać.
  • Kontrola, monitoring i ocena pracy pokolenia Z. Schematy skutecznych informacji zwrotnych.
  • Jak przy aktualnej sytuacji rynkowej związać centenialsa z firmą.

Informacje organizacyjne

Miejsce i termin najbliższych szkoleń otwartych:

  • Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
  • Miasta, w których organizowane są szkolenia otwarte: Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk.
  • Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.

Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):

  • 1400 zł netto / 1722 zł brutto.
  • Cena szkolenia otwartego obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
  • Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.

Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):

  • 4800 zł netto / 5904 zł brutto za cały trening – bez względu na liczbę uczestników,
  • Przy grupach poniżej 10 osób – rabat 15 procent.
  • Dla zleceń powyżej 2 dni – dodatkowe rabaty.