Korzyści ze szkolenia

W trakcie szkolenia zobaczysz, jak powinna dziś wyglądać sprawna komunikacja z klientem. Poza tym dowiesz się:

  • czym są systemy CRM i jaką dają Ci przewagę nad konkurencją,
  • co to jest e-marketing, jakie są jego kluczowe elementy i jak go dziś używać zgodnie z prawem,
  • jak stworzyć dobrą landing page, na którą trafi klient klikając w reklamę lub w link wyszukiwarki,
  • co powinno być na stronie, by klient zareagował: napisał, zadzwonił lub kupił,
  • jak komunikować się z potencjalnymi klientami na LinkedIn, Instagramie i w innych social media,
  • jak korzystać z mailingu, by nie trafić na listę spammerów,
  • jak przetwarzać dane osobowe swoich klientów w zgodzie z RODO.

Adresaci

  • Sprzedawcy, handlowcy, przedstawiciele handlowi.
  • Pracownicy działów marketingu
  • Managerowie działów sprzedaży i obsługi klienta.
  • Specjaliści ds. kontaktów z klientem.

Przebieg treningu i metody pracy

Zajęcia podzielone są na część wykładową i ćwiczenia. W ramach wykładów uczestnicy przyswajają podstawową wiedzę na temat tego, jak współcześnie wygląda komunikacja z klientem, zwłaszcza w internecie. W trakcie ćwiczeń omawiają przykładowe strony www i fanapage’e na Facebooku, uczą się optymalizować stronę z pomocą wtyczek do SEO, tworzą przekazy skierowane do klientów (notki, zdjęcia lub nagrania na własną stronę lub profil), omawiają z trenerem perspektywy ich promocji oraz odbywają przykładowe rozmowy telefoniczne z klientami zainteresowanymi ofertą. Celem rozmów może być również nawiązanie kontaktu (cold calling ze strony sprzedawcy), sprzedaż kolejnego produktu, bieżąca obsługa serwisowa lub rozpatrzenie reklamacji.

Plan szkolenia

Praca handlowca w epoce rozwiązań cyfrowych i systemów CRM

  • Narzędzia desktopowe i mobilne wspierające organizację pracy handlowca w zakresie produktywności (organizacja czasu pracy) i komunikacji.
  • Narzędzia w chmurze, służące do przekazywania informacji i kooperacji w zespole. Podstawowe rozwiązania z zakresu baz danych i CRM.
  • Czym jest system CRM. Rodzaje systemów (interakcyjny, operacyjny i analityczny) i przykłady ich zastosowania.
  • Przykłady programów i platform CRM.
  • Alternatywne narzędzia internetowe i ich zastosowanie w e-marketingu.

Znajdowanie nowych klientów i biały wywiad w pracy handlowca

  • Narzędzia prospectingu w pracy współczesnego handlowca i marketingowca: skąd w epoce RODO brać leady sprzedażowe.
  • Target (grupa docelowa) Twoich działań marketingowych. Dlaczego musisz wiedzieć, do kogo kierujesz przekaz, zanim go przygotujesz.
  • Identyfikowanie trendów i zainteresowań jako wstęp do określenia targetu.
  • Zdefiniowanie grupy docelowej. Ustalenie, czy w ogóle jest w internecie, a jeśli tak, na jakich portalach, serwisach etc. i czy informacji na temat tego, co chce kupić, szuka w Google’u, na Bookingu, Ceneo, Allegro czy w Google Maps?
  • Nasi klienci w sieci – określenie zachowań i preferencji grupy docelowej. Czego dziś oczekują i jak skonstruować przekaz skierowany własnie do nich.
  • Biały wywiad w pracy handlowca – prześwietlanie klientów, którzy do nas zadzwonili lub napisali. Na co musisz uważać w czasach RODO.

Landing page i cała witryna internetowa jako automat do kreowania leadów

  • Zalety własnej strony i jej przewaga np. nad fanpage’em na Facebooku.
  • Tworzenie landing page i całej witryny: jak powinna wyglądać i zachowywać się idealna strona.
  • Kontent, czyli treść strony. O co musisz zadbać, zanim zaczniesz cokolwiek promować.
  • Copywriting i zasady tworzenia atrakcyjnych i magnetyzujących przekazów. Co jeszcze musi być na stronie, by jej użytkownik sam zawiązał kontakt.
  • Zdjęcia, slajdy, wideo i inne elementy multimedialne – na co trzeba uważać, by nie przesadzić.
  • Konwersja, czyli jakie elementy strony zmuszą klienta do tego, by do Ciebie zadzwonić lub napisać.

Jak dać się znaleźć w sieci, czyli promujemy stronę w wyszukiwarkach

  • Miejsce strony w wynikach wyszukiwania – od czego dziś zależy i jak zdobyć tu dobrą pozycję.
  • Optymalizacja strony: co to są słowa kluczowe, jak je ustawić. Na jakie frazy najlepiej się pozycjonować?
  • Jaka powinna być witryna zoptymalizowana pod roboty Google’a. Szybkość, wydajność i responsywność strony i ich rola w SEO.
  • Struktura treści przy optymalizowaniu tekstu. Jakie słowa kluczowe wybierać i jak redagować teksty z nimi.
  • Programy i pluginy do optymalizacji strony: jaki wybrać.
  • Linki na stronach zewnętrznych: które są skuteczne, a które nie – i gdzie można je umieszczać, a gdzie niekoniecznie.

Reklama w internecie jako droga do nawiązania kontaktu z klientem

  • Google Ads, czyli odpłatna promocja w wyszukiwarkach – kiedy opłaca się iść na skróty?
  • “Zwykła” reklama w sieci. Za co najbardziej opłaca się płacić: wyświetlenia, kliknięcia czy może konwersję? Najpopularniejsze sposoby rozliczeń kampanii w internecie.
  • Profilowanie odbiorców, Real Time Bidding i retargeting w reklamie w 2019.
  • Co działa na umysł e-klienta? Kreatywne sposoby dotarcia do nowych klientów w sieci.
  • Copywriting – zasady tworzenia przekazów reklamowych, które zwrócą uwagę klienta i skłonią go do kliknięcia.

Komunikacja z klientem za pośrednictwem social media

  • Kto jest na Instagramie, a kto na Snapchacie: główne typy mediów społecznościowych i ich targety psychodemograficzne.
  • Media społecznościowe a komunikacja z klientem: kiedy są niezbędne, a kiedy bywają po prostu modą.
  • Budowanie i skuteczne zarządzanie profilami firmowymi oraz fanpage’ami na portalach społecznościowych.
  • Zasady przygotowywania skutecznych postów w social media. Podobieństwa i różnice w stosunku do wpisów na stronie.
  • Konkursy, nagrody i inne sposoby zachęcania użytkowników serwisów społecznościowych do aktywności i polecania firmy, produktu lub polubienia strony.
  • Bieżąca komunikacja z klientem w mediach społecznościowych: etykieta i standardy odpowiadania.
  • Błędy komunikacyjne w social media: na co musisz uważać.

Komunikacja z klientem drogą emailową

  • Email w pracy handlowca: kiedy powinien być wysyłany. Dlaczego czasami lepiej zatelefonować.
  • Formy adresatywne w mailu. Jak zwracać się do klienta.
  • Autoprezentacja w mailu. Rola linków do wzbudzającej zaufanie strony lub oferty.
  • Aktywne pozyskiwanie klientów za pomocą mailingu – co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na te formy komunikacji.
  • Firmy świadczące usługi z zakresu mailingu – kiedy korzystać z ich usług i na co lepiej uważać?
  • Mailing z własnej skrzynki: jak nie trafić na listę spammerów.
  • Temat i nadawca maila a szansa, że adresat go otworzy.

Telefon i komunikatory internetowe

  • Wiadomość tekstowa, rozmowa audio i rozmowa wideo – trzy formy komunikacji, które daje dziś telefon.
  • Specyfika rozmów inicjowanych w modelu cold calling. Jak rozpocząć rozmowę tak, by rozmówca nie mógł się wycofać.
  • Autoprezentacja mówiącego a zaufanie, jakie wzbudza przez telefon.
  • Badanie potrzeb klienta i szybka prezentacja własnej propozycji. Zamykanie rozmowy.
  • Komunikacja z klientem dzwoniącym, np. w sprawie reklamacji. Jak klient reaguje, gdy po drugiej stronie słyszy automat lub zbyt długo czeka.
  • Przenoszenie komunikacji telefonicznej na poziom bezpośredni. Zasady działania.

Komunikacja z klientem a RODO i ochrona danych osobowych

  • Regulacje prawne związane z komunikacją elektroniczną. Odpowiedzialność za spam. Kiedy i komu można wysłać informację handlową, a kiedy wymagana jest wcześniejsza zgoda.
  • RODO i ochrona danych osobowych w kontekście używania systemów CRM oraz podejmowanych działań promocyjnych i handlowych.
  • Informacja o ciasteczkach i o przetwarzaniu danych – kiedy muszą być na stronie, co powinny zawierać i gdzie je umieścić.
  • Polityka prywatności strony – co powinno się w niej znaleźć.
  • Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych – czym jest i jak go poprawnie sporządzić.

Informacje organizacyjne

Szkolenia otwarte:

  • Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
  • Miasta, w których organizowane są szkolenia otwarte: Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk.
  • Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.

Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):

  • 1400 zł netto / 1722 zł brutto.
  • Cena szkolenia otwartego obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
  • Przy większej liczbie uczestników z jednej firmy cena do negocjacji.

Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do ustalenia):