Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik dowie się:
- jak współcześnie pozyskiwać leady sprzedażowe,
- do kogo i jakimi kanałami kierować swoje przekazy marketingowe,
- w jaki sposób docierać do wybranej grupy docelowej odbiorców i promować wśród nich produkty i usługi z własnego portfolio.
Adresaci
- Sprzedawcy, handlowcy, przedstawiciele handlowi.
- Menedżerowie zarządzający zespołami sprzedażowymi.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką.
Program szkolenia
Specyfika prospectingu online
- Prospecting on-line – czym jest i do czego służy?
- Marketing a prospecting w wydaniu: jak identyfikować klientów w sieci i efektywnie do nich docierać.
- Jak skutecznie przekonywać klientów do swojego produktu?
Od czego zacząć, czyli twoja grupa docelowa
- Target (grupa docelowa) działań marketingowych i prospectingowych. Dlaczego musisz wiedzieć, do kogo kierujesz komunikację, zanim ją przygotujesz.
- Zdefiniowanie grupy docelowej.
- Nasi klienci w sieci – określenie zachowań i preferencji grupy docelowej, pod kątem przygotowania argumentacji sprzedażowej i metod dotarcia.
Email i smsy w kontakcie z klientem
- Aktywne pozyskiwanie klientów za pomocą email i sms – co musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na te formy komunikacji.
- Skąd bierzemy bazy danych – pierwszy kontakt z klientem.
- Firmy świadczące usługi z zakresu mailingu – kiedy korzystać z ich usług i na co uważać, zanim zapłacimy.
- Obsługa klienta przez e-mail – zasady profesjonalnej komunikacji. Etykieta wiadomości elektronicznej.
- Formy adresatywne w mailu. Jak zwracać się do klienta w codziennych wiadomościach.
- Autoprezentacja w mailu. Zdefiniowanie adresu i stopki.
- Temat wiadomości i pisanie skutecznych e-maili/smsów sprzedażowych.
- Redagowanie tekstów pod kątem potrzeb klienta.
- W jaki sposób skłaniać klientów do otwierania i czytania wiadomości elektronicznych?
Reklama i pozycjonowanie strony jako metody docierania do klienta
- Działania reklamowe i promocyjne jako pasywny sposób dotarcia do klienta – czyli co zrobić, by mniej się napracować, a mieć więcej leadów.
- Co reklamujemy, czyli dlaczego musisz mieć własną dobrze działającą stronę (lub choćby fanpage na Facebooku), zanim zaczniesz promocję w sieci.
- Interaktywność strony – czyli jak łatwo Twój klient może się z Tobą skontaktować.
- Narzędzia reklamy w internecie i ich budżety.
- Co działa na umysł e-klienta? Sposoby dotarcia do nowych klientów w internecie.
- Copywriting – zasady tworzenia atrakcyjnych i magnetyzujących przekazów.
- Pozycjonowanie w wyszukiwarkach, czyli selekcja klientów, którzy cię potrzebują. Jak się dobrze pozycjonować i na jakie frazy.
Media społecznościowe w prospectingu
- Działania w social media – jak stworzyć strategię w mediach społecznościowych spójną z celami biznesowymi?
- Zasady wykorzystywania mediów społecznościowych w prospectingu, marketingu bezpośrednim i w pozyskaniu nowych klientów.
- Budowanie i zarządzanie profilami firmowymi oraz fanpage’ami na portalach społecznościowych.
- Jak tworzyć efektywne wpisy sprzedażowe na profilach firmowych? Zasady przygotowywania skutecznych postów w social media.
- Sposoby zachęcania użytkowników serwisów społecznościowych do aktywności i polecania firmy.
- Dyskusje merytoryczne na forach i serwisach branżowych – jak pomagają tworzyć wizerunek eksperta i pozyskiwać leady sprzedażowe.
- Błędy w komunikacji w social media: na co trzeba uważać.
Demografia w służbie marketingu
- Aspekty demograficzne – różne grupy docelowe i skuteczność narzędzi prospectingu w docieraniu do nich.
- Sposoby dotarcia do klienta z pokoleń X i Y (kanały komunikacji, wymagania, skuteczna sprzedaż).
- Model CRUSH i jego zastosowanie w docieraniu do najmłodszych odbiorców.
Aspekty prawne i ograniczenia w prospectingu.
- Regulacje prawne związane z komunikacją elektroniczną, w tym odpowiedzialność za „spam” w marketingu, mechanizmy działania filtrów antyspamowych.
- Ochrona danych osobowych w kontekście podejmowanych działań promocyjnych i handlowych w internecie. Kiedy i komu możesz po prostu wysłać informację handlową, a kiedy musisz mieć wcześniejszą zgodę.
Informacje oganizacyjne
Miejsca szkoleń otwartych:
- W przypadku zgłoszenia się osób zainteresowanych, szkolenie może zostać zorganizowane w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Katowicach, Łodzi i Wrocławiu lub w formie online.
- Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast. Cena usługi obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin, grupa do 10 uczestników):
- 1290 zł + 23% VAT – szkolenie standardowe
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.