Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:
- Podstawy public relations i budowania marki w internecie.
- Najnowsze trendy we współczesnym marketingu przez pryzmat działań sprzedawcy ubezpieczeń.
- Zasady tworzenia własnej strony i jej pozycjonowania w wyszukiwarkach.
- Techniki promocji własnych treści na portalach społecznościowych oraz możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy w promocji produktów ubezpieczeniowych.
Program szkolenia
Marka własna i jej zadania
- Czym jest marka ubezpieczyciela i agenta ubezpieczeniowego?
- Elementy marki i jej funkcje. Hierarchia i ważność poszczególnych elementów.
- Etapy budowania marki (brandingu) i jej wartości w Internecie.
- Branding i e-branding w praktyce agenta ubezpieczeniowego. Marketing marki własnej.
Wizerunek marki własnej i public relations w internecie
- Internetowe public relations – analogie i różnice w porównaniu z tradycyjnym.
- Wizerunek w sieci – zarządzanie marką i kreowanie jej osobowości. Strategie budowy marki w sieci.
- Firma w otoczeniu konkurencyjnym – wyróżnik marki w świecie wirtualnym. Pozycjonowanie marki na tle konkurencji (innych firm ubezpieczeniowych, innych agentów).
- Wizerunek indywidualnego agenta ubezpieczeniowego. Działania wizerunkowe, jakie możesz i powinieneś podjęć.
- Tworzenie wizerunku osoby kompetentnej i eksperta w dziedzinie ubezpieczeń – podstawowe narzędzia i techniki.
Kontakt klienta z marką w praktyce
- Jak dziś klienci nawiązują kontakt z marką?
- Główne kanały docierania do informacji o ubezpieczycielach i agentach. Co twoi klienci wpisują w wyszukiwarki i jak wykorzystać tę wiedzę (jeśli ją posiadasz)?
- Współczesne trendy i przyszłość e-brandingu ubezpieczeń.
- Kiedy i jak klient przerywa lub kończy kontakt z marką.
Własna strona internetowa a świadomość marki
- Strona internetowa i jej rola w tworzeniu marki. Przewaga strony np. nad fanpage’em na Facebooku.
- Jak w prosty sposób zrobić własną stronę – ćwiczenia z WordPressem.
- Co powinno być na stronie, by przyciągnąć uwagę klienta i wypromować agenta.
- Przegląd najlepszych stron w branży ubezpieczeniowej i analiza przyczyn ich efektywności.
Reklama i promocja własnej strony
- Tradycyjna reklama w internecie jako metoda zwiększania ruchu na stronie i jej ograniczenia.
- Reklama kontekstowa, AdSense, AdWords i keyword Advertising.
- Real Time Bidding i inne nowe formy docierania do przefiltrowanych grup potencjalnych klientów.
- Pozycjonowanie – czy i kiedy warto w to iść. Co musisz wiedzieć, zanim zamówisz usługę pozycjonowania.
Media społecznościowe jako metoda docierania do targetu i promocji strony
- Social media – czym są dla współczesnych ludzi i jakie mają znaczenie dla marketingu.
- Historia mediów społecznościowych: od pierwszych forów do Snapchata.
- Główne typy social media ze względu na cel, w jakim ludzie je wykorzystują, czyli co różni Faceboka od LinkedIn i GoldenLine?
- Komunikacja na Facebooku: profil vs fanpage. Co lepiej mieć i do czego wykorzystywać jedno, a do czego drugie.
- Treści, jakie publikujemy na Facebooku – przykłady i ocena skuteczności.
- Tworzenie komunikatu (notatki, postu, informacji) promującego markę w mediach społecznościowych
- Zasady przygotowywania skutecznych postów w social media.
- Ograniczenia marketingu w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe w budowaniu marki eksperta
- LinkedIn i Goldenline jako narzędzia komunikacji profesjonalistów (współczesna wizytówka) i skuteczna promocja firmy wśród internautów. Zasady tworzenia własnego profilu profesjonalisty w tych serwisach.
- Mój profil GoldenLine – porównanie i ewaluacja profili uczestników.
- Wykorzystanie nowych technik multimedialnych w e-brandingu: vlogi, kanały na Youtubie. Najważniejsze zasady przy nagrywaniu wystąpień / podcastów, jeśli chcemy wypaść profesjonalnie.
- Stworzenie własnego nagrania eksperta.
Inne, wybrane narzędzia e-brandingu
- Viral marketing (marketing wirusowy) i metody jego wykorzystania w budowaniu marki.
- Niestandardowe formy i instrumenty komunikacji internetowego PR.
- Marketing szeptany (Word-of-Mouth Communication) – opinie o nas w sieci i metody ich wykorzystania.
- Jak bronić się przed złymi opiniami / fałszywymi informacjami w sieci?
Sytuacje kryzysowe w komunikacji interenetowej
- Ile kosztuje brak kontroli nad wizerunkiem w sieci? W jaki sposób dbać o bezpieczeństwo marki w Internecie?
- Skuteczne zarządzanie sytuacją kryzysową – jak zidentyfikować w Internecie pierwsze symptomy kryzysu marki i jak szybko reagować?
Planowanie i przygotowanie kampanii promocyjnej marki
- Identyfikacja celów kampanii (przekaz informacyjny, długofalowe cele wizerunkowe).
- Planowanie działań marketingowych marki ubezpieczeniowej – co chcemy osiągnąć i od czego zacząć.
- Grupa docelowa kampanii: o jakich ludzi chcemy dotrzeć z przekazem, i dlaczego właśnie do nich.
- Zbadanie aktywności grupy docelowej w internecie. Zdefiniowanie potrzeb odbiorców.
- Dobór kanałów komunikacji (reklama tradycyjna, reklama internetowa, blog, profil na Facebooku, strona www), którymi przekaz dotrze do odbiorców. Rola testowania rozwiązań.
- Wybór formy kontaktu z odbiorcą: personalna (Facebook, Twitter), czy ogólna, pośrednia, czy bezpośrednia, aktywna czy bierna.
- Przygotowanie przekazu, dostosowanego do zakładanych celów.
- Realizacja zaplanowanych działań. Kampania właściwa i zasady jej modyfikacji w trakcie trwania działań promocyjnych.
Mierzenie efektów działań brandingowych
- Ewaluacja efektywności planu marketingowego i/lub jego elementów składowych. O ile wzrosło zainteresowanie naszym produktem ubezpieczeniowym, liczba zapytań lub liczba zawartych transakcji?
- Weryfikacja skuteczności działań: skonfrontowanie stopnia zrealizowania celów z wysokością kosztów.
- Badania odwiedzalności strony i działań obliczonych na jej promocję. Statystyki odwiedzin strony, kliknięć, wzmianek w sieci i komentarzy.
- Monitoring „szumu” wywołanego w internecie na pożądany temat: wzmianki na portalach, blogach, licznik odwiedzin strony, ilość linków i retweetów, liczba widzów na YouTubie lub przyjaciół na Facebooku.
- Podstawowe wnioski: ocena zasadności podjętych działań promocyjnych.
- Zaawansowana analiza wyników marketingowych i zalecenia na przyszłość.
Adresaci
- Pracownicy agencji ubezpieczeniowych odpowiedzialni za public relations.
- Pracownicy sprzedający ubezpieczenia w multiagencjach.
- Agenci ubezpieczeniowi, brokerzy.
- Menedżerowie zarządzający zespołami sprzedażowymi.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką.
Informacje organizacyjne
Szkolenia otwarte:
- 18-19.01.2021 – Warszawa lub online
- 28-29.01.2021 – Katowice lub online
- 4-5.02.2021 – Wrocław lub online
- 11-12.02.2021 – Poznań lub online
- 15-16.02.2021 – Łódź lub online
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin, grupa do 10 uczestników):
- Szkolenie stacjonarne: 1090 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.