Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik:
- nauczy się reguł tworzenia szkoleń z zakresu instruktażu stanowiskowego, dopasowanych do specyfiki przedsiębiorstwa oraz rodzaju zadań wykonywanych przez pracowników,
- dowie się o metodach właściwego zamykania spotkań instruktażowych, delegowania i ustalania warunków dalszej pracy,
- pozna i przećwiczy techniki motywowania szkolonego do pracy, zmiany i zwiększania swoich kompetencji.
Adresaci
- Brygadziści, liderzy, mistrzowie produkcji, specjaliści wsparcia zespołów produkcyjnych tj. technolodzy, inżynierowie procesów, planiści, mistrzowie i liderzy utrzymania ruchu, jakości, logistyki, kierownicy produkcji.
- Kadra zarządzająca niższego i średniego szczebla w zakładach produkcyjnych.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką i zainteresowane rozwojem osobistym.
Przebieg treningu
Szkolenie składa się z krótkiej części wykładowej i ćwiczeń warsztatowych (75 proc. czasu). W trakcie wykładu uczestnik poznaje zasady projektowania szkoleń i strategie radzenia sobie z rożnymi typami uczestników. W trakcie warsztatu szkoleni we współpracy z trenerem przygotowują i realizują kilkuminutowe bloki szkoleniowe na wybrany temat. Wystąpienia są nagrywane, a następnie analizowane na forum grupy, dzięki czemu szkolony otrzymuje natychmiastową informację zwrotną na temat własnych umiejętności szkoleniowca.
Tematyka wykładów
I. Przygotowanie szkolenia dla pracowników
- Analiza zadania: po co robimy szkolenie i czego chcemy nauczyć pracownika.
- Wstępny etap przygotowań: rozpisanie celu szkolenia na zadania i aktywności, które nas do niego doprowadzą. Ustalenie, jak to przełoży się na to, co powiemy i każemy zrobić szkolonemu.
- Tworzenie planu szkolenia. Zdefiniowanie kolejnych punktów treningu, czasu, jaki zajmą, i celów, jakie chcemy nimi osiągnąć. Stworzenie agendy szkolenia.
- Przygotowywanie ewentualnych materiałów dydaktycznych.
- Zarządzanie czasem w trakcie szkolenia. Jak utrzymać cały czas pełną uwagę szkolonego, i na bieżąco sprawdzać, czy wszystko rozumie.
II. Pierwsze minuty szkolenia
- O czym trzeba powiedzieć na początku: wyjaśnienie celu szkolenia, zdiagnozowanie problemu lub oczekiwań szkolonego, prezentacja planu zajęć.
- Metody przezwyciężania oporów psychicznych i komunikacyjnych, jakie występują na początku u trenerów i szkolonych.
III. Przebieg szkolenia
- Instruktaż maszynowy w praktyce – jak pokazywać ludziom rzeczy, na których my się znamy, a oni niekoniecznie.
- Prezentacja uczestnicząca – czyli jak szkolić, bezpośrednio angażując pracownika.
- Zbieranie informacji zwrotnych – jak na bieżąco sprawdzać, ile szkolony zrozumiał z naszej prezentacji.
- Pytania pracownika – co zrobić, by nie bał się ich zadawać.
- Dyskusja nad problemem i wspólne rozwiązywanie złożonych zadań.
IV. Zakończenie instruktażu i sprawdzenie wiedzy uczestnika
- Metody właściwego zamykania spotkań instruktażowych – delegowanie i ustalanie warunków dalszej pracy.
- Kontrola skuteczności szkolenia – metody oceny przyrostu wiedzy u pracowników.
- Kontrola umiejętności, czyli czego praktycznego szkolony się nauczył – jak to sprawdzać.
V. Ewaluacja szkolenia i szkoleniowca
- Czy szkolenie było dobre – metody weryfikacji poziomu własnego nauczania.
- Co powinienem zmienić u siebie, by podwyższyć własne kompetencje – metody zbierania informacji zwrotnych.
VI. Zaawansowane problemy w pracy instruktora
- Różnice w inteligencji szkolonych i ich wpływ na to, jak i o czym do nich mówimy.
- Zróżnicowanie w cechach charakteru: różnice w poziomie sumienności i co z nimi robić. Techniki motywacyjne dla różnych typów pracowników.
- Panowanie nad grupą w sytuacji szkolenia. Radzenie sobie z uczestnikami sprawiającymi problemy lub kwestionującymi autorytet.
- Reagowanie w sytuacji frustracji, uniku, agresji i braku koncentracji szkolonych.
- Techniki motywowania szkolonego do pracy, zmiany i zwiększania swoich kompetencji.
Informacje organizacyjne
Najbliższe szkolenia otwarte:
- Warszawa, 25-26.01.2021
- Kraków, 1-2.02.2021
- Wrocław, 8-9.02.2021
- Gdańsk 22-23.02.2021
- Łódź, 18-19.03.2021
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin, grupa do 10 uczestników):
- Szkolenie standardowe: 1290 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Szczegóły organizacyjne:
- Szkolenia stacjonarne organizowane są w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast i obejmują lunche i przerwy kawowe.
- Szkolenia online realizowane są za pośrednictwem programów konferencyjnych i komunikatorów, odpowiadających potrzebom i możliwościom technicznym uczestników.
- W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały w formie fizycznej lub (w przypadku treningów online) plików pdf, a po szkoleniu certyfikaty poświadczające jego odbycie (w przypadku szkoleń online – przesłane pocztą tradycyjną).
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie:
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.