Adresaci
- Ludzie, których praca wiąże się ze stresem, presją czasu, dużą odpowiedzialnością.
 - Negocjatorzy i pracownicy działów kontaktujących się z klientami.
 - Osoby, które uważają, że są nieasertywne lub moją problem z artykułowaniem własnego zdania.
 - Pracownicy nadmiernie ulegli lub agresywni wobec kolegów i klientów.
 - Managerowie zarządzający zespołami.
 - Osoby dbające o zdrowie fizyczne i psychiczne.
 - Osoby nastawione na rozwój własnych kompetencji i umiejętności.
 
Korzyści uczestnika
W trakcie szkolenia uczestnik przechodzi intensywny trening asertywności, poznaje techniki ułatwiające bycie asertywnym i uczy się je właściwe]ie używać. Dodatkowo osoba biorąca udział w szkoleniu:
- pozna reguły skutecznej komunikacji, zwłaszcza w aspekcie asertywności,
 - rozwinie umiejętności wyznaczania i obrony własnego terytorium psychologicznego, przy jednoczesnym szanowaniu autonomii rozmówcy,
 - pozna sposoby radzenia sobie z trudnymi partnerami komunikacyjnymi.
 
Metody pracy
Szkolenie ma wymiar w 80 proc. praktyczny. Używane przez trenera metody pracy to studium przypadku (i dyskusja z uczestnikami), burze mózgów (mające na celu rozwiązanie trudnej sytuacji), metody coachingowe w modelu GROW, scenki odgrywane w parach oraz ćwiczenia i gry zespołowe.
Plan treningu
Podstawy komunikacji i asertywności
- Typy komunikacji, czyli jak się komunikujemy.
 - Reguły sprawnego komunikowania się.
 - Style komunikacyjne: zadaniowcy, analitycy, pomysłodawcy, przyjaciele. Kim jesteś i co możesz z tym zrobić?
 - Zaufania jako podstawa komunikacji. Empatia i jej rola przy budowaniu relacji z rozmówcą.
 - Bariery i błędy w komunikowaniu. Czego unikać w relacjach ze współpracownikami, a jak nie zwracać się do klientów.
 
Asertywność w komunikacji
- Asertywność, czyli otwarte wyrażanie swoich uczuć, opinii i potrzeb – czym jest i kto ją komunikuje.
 - Podstawowe prawa asertywności.
 - Style działania w sytuacji naruszania naszych interesów: od uległości do agresji. Gdzie tu miejsce na asertywność.
 - Asertywność jako sztuka respektowania granic innych ludzi.
 - Kontinuum postaw asertywnych Zabawy integracyjne umożliwiające samoocenę asertywności Mapa asertywności – psychotest
 
Autoprezentacja – kreowanie wizerunku osoby asertywnej
- Rola wizerunku w funkcjonowaniu w życiu zawodowym.
 - Prezentacja siebie kanałami werbalnymi oraz pozawerbalnymi. Ton głosu, postawa i mowa ciała osoby asertywnej.
 - Kreowanie asertywnego wizerunku siebie jako szefa lub współpracownika, który przestrzega reguł.
 - Sztuka odmawiania w sytuacjach koniecznych (np. kiedy nie uznajemy klientowi reklamacji, lub odmawiamy kontrahentowi), bez poczucia winy. Techniki przekazywania złych informacji.
 
Asertywność i skuteczna komunikacja potrzeb w bieżącym funkcjonowaniu w miejscu pracy
- Asertywność w życiu zawodowym: komunikacja własnych potrzeb drugiej stronie.
 - Asertywne odmawianie, gdy ktoś prosi nas o coś, co narusza nasze interesy.
 - Pozytywne informacje zwrotne, czyli jak mówić komplementy, by nie zawstydzać, i jak je przyjmować.
 - Konstruktywna krytyka i informacje rozwojowe: zasady formułowania skutecznych komunikatów zwrotnych (konfrontacja z faktami, model kanapki).
 - Dyskusja w grupie: Analiza różnych sytuacji w miejscu pracy, wymagających asertywnego zachowania. Burza mózgów w kwestii wypracowania i zakomunikowania optymalnych rozwiązań.
 
Trening zachowań asertywnych
- Mowa ciała – ćwiczenie postawy, głosu, gestów i mimiki.
 - Praktyczne stosowanie technik asertywnych – „zdarta płyta”, „zasłona dymna”, „odroczenie asertywne”, „asertywne pytanie”.
 - Trening wyrażania uczuć pozytywnych.
 - Trening konstruktywnego krytykowania i udzielania skutecznych informacji zwrotnych.
 
Asertywna postawa w sytuacjach trudnych i kryzysowych
- Gdy ktoś nas atakuje: asertywność jako sposób reagowania na konflikt.
 - Jak nie dać się sprowokować – sposoby na manipulację czy agresywną krytykę.
 - Asertywność wobec autorytetów, osób starszych oraz osób stojących wyżej lub niżej w hierarchii.
 - Asertywność w stosunku do klientów i kontrahentów – kiedy powiedzieć sobie dość i jak to zrobić, by nie palić za sobą mostów.
 
Organizacja
Miejsca i terminy szkoleń:
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
 - W przypadku zgłoszenia się osób zainteresowanych, szkolenie może zostać zorganizowane w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Łodzi i Wrocławiu.
 - Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.
 
- 1890 zł + 23% VAT
 - Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
 - Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
 
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
 
