Korzyści ze szkolenia

W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:

  • metody efektywnej komunikacji w roli managera,
  • technik wywierania wpływu na podwładnych,
  • sposoby jak budzić zainteresowanie i jak powodować, by podwładni robili to, czego oczekujemy; jak kontrolować mowę ciała; i wreszcie jak bronić się przed zabiegami perswazyjnymi, gdy sami stajemy się ich obiektem.

Adresaci

  • Managerowie.
  • Osoby awansowane na stanowisko kierownika zespołu.
  • Osoby zarządzające zespołem.
  • Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu motywowania i delegowania zadań.
  • Osoby otwarte na własny rozwój osobisty i zawodowy.

Metody pracy

Zajęcia podzielone są na bloki. W ramach każdego bloku uczestnicy zaliczają wprowadzenie teoretyczne, po czym trenują użycie wybranych technik lub praktyczne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, które mogą wystąpić w trakcie zarządzania zespołem ludzi.

Informacje organizacyjne

Miejsce i termin najbliższych szkoleń otwartych:

  • 11-12.03.2024 – Warszawa
  • 4-5.04.2024 – Kraków
  • 11-12.04.2024 – Wrocław

Szczegóły organizacyjne

  • Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
  • Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.gggggg
  • Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).

Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):

  • Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
  • Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.

Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):

  • Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.

Plan szkolenia

Style zarządzania i komunikowania

  • Kierownik – najważniejszy element zespołu. Jaki powinien być, co powinien robić i jak daleko może się posunąć?
  • Autorytet jako nieodłączny element skutecznego przywództwa. Metody zdobywania autorytetu.
  • Style zarządzania – klasyfikacja. Mój styl zarządzania.
  • Styl zarządzania a poziom dojrzałości zespołu.
  • Style efektywnej komunikacji: podział i charakterystyka.

Perswazja: podstawowe pojęcia.

  • Co to jest wpływ społeczny. Wyznaczniki i cele przekazu perswazyjnego. Różnice między dyrektywnością, perswazją i manipulacją na przykładzie komunikatów reklamowych.
  • Wprowadzenie do teorii komunikacji. Elementy sytuacji komunikacyjnej zależne od nadawcy. Cechy odbiorcy i nadawcy wpływające na wiarygodność komunikatu.
  • Przekonywanie na co dzień. Warunki akceptacji tego, co perswadowane. Pięć kroków perswazji McGuire’a.

Psychologia wpływu społecznego

  • Reguły wpływu społecznego. Systematyka Cialdiniego (wzajemność, zaangażowanie i konsekwencja, społeczny dowód słuszności, lubienie i sympatia, autorytet, niedostępność). Przegląd koncepcji konkurencyjnych.
  • Postawy pracowników w stosunku do obowiązków i ich zmiana. Problem niezgodności postaw z zachowaniem i strategie jego rozwiązania. Zmiana postawy: jak ją wywołać i kiedy można ją utrwalić.
  • Automatyzmy w myśleniu, ich geneza i rola. Heurystyki formułowania sądów: dostępności, zakotwiczenia, symulacji i reprezentatywności. Jak sprawić, by pracownik „z automatu” pracował zamiast robić to wyłącznie pod wpływem kontroli.

Wpływ niewerbalny

  • Mowa ciała i sposób bycia. Akcentowanie pewności siebie i dominacji. Kanał dźwiękowy: tembr i barwa głosu jako sygnały miejsca w hierarchii społecznej.
  • Komunikacja niewerbalna. Kanał wizualny: szczególna rola twarzy i rąk, dodatkowe sygnały niewerbalne. Manipulacje przedmiotami. Rola ubioru.
  • Prestiż. Mechanizmy oddziaływania. Reguła skojarzenia i zjawisko pławienia się w cudzej chwale.
  • Atrakcyjność interpersonalna. Sympatia i lubienie jako funkcje atrakcyjności. Wyznaczniki atrakcyjności: wygląd płeć, podobieństwo, przysługi, komplementy, kooperacja.
  • Kontrola czynników pozawerbalnych – kłamstwo i wykrywanie kłamstwa. Kultura a nadawanie i odbiór sygnałów niewerbalnych.

Wpływ werbalny

  • Argumentacja. Strategie uzasadniania i pseudouzasadniania.
  • Kompozycja komunikatu perswazyjnego. Elementy wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Schematy przekazywania treści.

Delegowanie zadań jako akt komunikacyjny

  • Rozmowa delegująca. Argumentowanie.
  • Definiowania tego, co ma być zrobione. Kluczowe elementy rozmowy.
  • Wąsko zdefiniowany kontrakt jako zwieńczenie rozmowy delegującej.
  • Bariery komunikacyjne na linii pracownik-przełożony – jak sobie z nimi radzić.

Kontrola, monitoring i ocena pracy pracowników, zespołu i lidera.

  • Skuteczność i rentowność jako wykładniki sukcesu projektu – i naszego zarządzania zespołem.
  • Rola monitoringu i kontroli w kierowaniu zespołem.
  • Jak kontrolować? Monitoring działań.

Informacja zwrotna

  • Co robić z wynikami kontroli. Techniki komunikowania informacji zwrotnych.
  • Rola dobrze skrojonej informacji zwrotnej.
  • Konstrukcja informacji zwrotnej: model kanapki.
  • Scenariusze skutecznych informacji zwrotnych. Opracowanie własnego scenariusza.
  • Nagrody, sankcje i inne czynniki, które powinny towarzyszyć informacji zwrotnej. Rola wyciągania praktycznych konsekwencji zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
  • Informacje zwrotne pracowników na temat własnej roli lidera – jak sprawić, by mówili to, co naprawdę myślą, a nie to, co myślą, że szef chce usłyszeć.