Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik:
- dowie się, co to jest pierwsze wrażenie, jak najlepiej wywierać je na osobie bez przygotowania informatycznego,
- pozna skuteczne narzędzia przezwyciężania różnic komunikacyjnych w kontakcie z osobą nietechniczną,
- nauczy się jak tworzyć zrozumiałe i atrakcyjne prezentacje i przekazy komunikacyjne.
Adresaci
- Informatycy, inżynierowie i inni specjaliści występujący przed osobami nietechnicznymi.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką i zainteresowane rozwojem osobistym.
Metody pracy
Trening dzieli się na dwie cztero- lub ośmiogodzinne części. W trakcie pierwszej części uczestnicy poznają zasady kompozycji skutecznej prezentacji, dowiedzą się, jak dostosować prezentację do wymagań odbiorcy oraz po jakie środki wyrazu należy sięgać. Ponadto nauczą się radzenia sobie z tremą i stresem w warunkach wystąpienia przed klientem i – last but not least – dowiedzą się, jak formułować przekazy poprawne językowo i atrakcyjne wizualnie.
Drugi etap szkolenia to praktyczny trening wygłoszenia konkretnej prezentacji przed publicznością. Uczestnicy przygotowują własne wystąpienia, skierowane do osób o odmiennym profilu zawodowym, które następnie prezentują publicznie. Wystąpienia takie są nagrywane i następnie ewaluowane w rozmowie z trenerem lub na drodze dyskusji na forum grupy, w trakcie której uczestnik otrzymuje od grupy i trenera informację zwrotną na temat swych mocnych i słabych stron oraz tego, nad czym powinien skupić się w przyszłości.
Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały dydaktyczne. Po zakończonym treningu uczestnikom zostaną rozdane imienne certyfikaty, potwierdzające odbycie szkolenia. W ciągu tygodnia od zakończenia warsztatu uczestnicy mogą otrzymać również własne nagrania z warsztatu.
Plan treningu
CZĘŚĆ I – PRZYGOTOWANIE PREZENTACJI
Co należy wiedzieć przed przystąpieniem do projektowania prezentacji?
- Definicja prezentacji i wystąpienia. Po co ludzie piszą prezentacje? Funkcja prezentacji i jej wpływ na kształt wystąpienia.
- Prezentacja a autoprezentacja. Zasady i kolejność mówienia o sobie i przedmiocie wystąpienia.
- Psychologia przyswajania informacji przez ludzi. Potrzeby odbiorców, czyli co musi się znaleźć w atrakcyjnej prezentacji. Analiza audytorium.
- Osobowość prezentującego i słuchających: jak dopasować przekaz do audytorium.
- Co klient chce usłyszeć w prezentacji? Co to jest język korzyści i jak nim mówić?
- Style odbioru informacji. Efekty pierwszeństwa i świeżości. Znaczenie wyróżnienia i powtórzenia.
- Specyfika przekazywania wiedzy w formie skondensowanej. Krzywa wydajności pracy umysłowej w warunkach wykładu, szkolenia i „zwykłej” prezentacji.
Przygotowanie prezentacji
- Wybór formy prezentacji (klasyczny wykład, seminarium, pokaz Power Point, nagrania audio i wideo).
- Dopasowanie form wypowiedzi do sytuacji i odbiorców przekazu.
- Tworzenie agendy. Ustalanie punktów prezentacji. Zasady pisania planu wystąpienia.
- Język prezentowania – czyli korzyści, korzyści i jeszcze raz korzyści.
Prezentacja multimedialna
- Forma: przygotowanie części wizualnej prezentacji. Tytuł, kolorystyka, użycie multimediów.
- Treść: co dobrze umieścić w prezentacji. Znaczenie wyodrębnionego początku, rozwinięcia i zamknięcia prezentacji.
- Jak zaplanować interakcję z publicznością. Techniki zadawania pytań i wyciągania informacji zwrotnych.
Ćwiczenia
- Przygotowywanie krótkich prezentacji multimedialnych własnego teamu, projektu lub produktu. Uzasadnienie użytych środków.
- Analiza przygotowanych prezentacji przez prowadzącego i grupę. Wskazanie mocnych i słabych punktów projektów.
CZĘŚĆ II – WYGŁOSZENIE PREZENTACJI
Początek wystąpienia
- Pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne i z czego wynika jego rola.
- Nawiązywanie kontaktu z odbiorcami; jak sprawić, by nas słuchali?
- Techniki wzbudzania zainteresowanie audytorium i przykuwania uwagi słuchaczy.
- Wiarygodność: jak wytworzyć w odbiorcy gotowość do akceptowania tego, co usłyszy.
- Metody przezwyciężania tremy i zakłopotania w pierwszej fazie autoprezentacji.
Przebieg prezentacji
- Techniki i środki oratorskie. Jak i co mówić, by być słuchanym w trakcie całej prezentacji?
- Feedback i utrzymywanie kontaktu ze słuchaczami. Rola kontaktu wzrokowego.
- Komunikacja werbalna: treść i sposób przekazu.
- Komunikacja niewerbalna. Panowanie nad mową ciała. Wyraz twarzy i sposób mówienia.
- Sztuka atrakcyjnej komunikacji. Humor i inne metody uatrakcyjnienia wystąpienia.
- Zamykanie wystąpienia lub prezentacji. Podsumowanie i wyciągnięcie wniosków.
- Część interaktywna: odpowiadanie na pytania i wciąganie odbiorców do dyskusji.
Ćwiczenia praktyczne
- Prezentacja wybranego projektu przed grupą lub kamerą. Analiza prezentacji (lub nagrania) i informacje zwrotne prowadzącego i pozostałych uczestników na temat jakości zaprezentowanych materiałów i samego wystąpienia.
- Analiza mocnych stron uczestników oraz obszarów, nad którymi należy pracować. Rekomendacje na temat najlepszych strategii prezentowania.
Informacje organizacyjne
Lokalizacje szkoleń otwartych:
- Warszawa, 25-26.01.2021
- Kraków, 1-2.02.2021
- Wrocław, 8-9.02.2021
- Gdańsk 22-23.02.2021
- Łódź, 18-19.03.2021
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin, grupa do 10 uczestników):
- Szkolenie standardowe: 1290 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Szczegóły organizacyjne:
- Szkolenia stacjonarne organizowane są w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast i obejmują lunche i przerwy kawowe.
- Szkolenia online realizowane są za pośrednictwem programów konferencyjnych i komunikatorów, odpowiadających potrzebom i możliwościom technicznym uczestników.
- W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały w formie fizycznej lub (w przypadku treningów online) plików pdf, a po szkoleniu certyfikaty poświadczające jego odbycie (w przypadku szkoleń online – przesłane pocztą tradycyjną).
Koszt sesji indywidualnych dla 1 uczestnika online lub w Warszawie:
- Od 200 zł netto / 246 zł brutto za 1 godzinę.
- Przy większej liczbie godzin cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie:
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.