Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:
- podstawy psychologii motywacji, psychologii osobowości oraz metod i technik skutecznego zarządzania ludźmi,
- zadasy komunikowania uwzględniającego czynnik inteligencji emocjonalnej oraz podstawy kompetencji z zakresu kontaktów międzyludzkich,
- techniki motywacyjne i ich stosowanie w kierowaniu zespołem podwładnych.
Adresaci
- Managerowie.
- Osoby awansowane na stanowisko kierownika zespołu.
- Osoby zarządzające zespołem.
- Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu motywowania i delegowania zadań.
- Osoby otwarte na własny rozwój osobisty i zawodowy.
Przebieg treningu i metody pracy
Warsztat daje możliwość intensywnego treningu praktycznych umiejętności managerskich oraz doskonalenia opanowanych już technik zarządzania ludźmi. Służą temu m.in. ćwiczenia praktyczne: symulacje rzeczywistych rozmów z pracownikami oraz ewaluacja wyników osiąganych przez każdego z uczestników. Wyniki uzyskane w ćwiczeniach przez uczestników są nastepnie analizowane publicznie, dzięki czemu każdy ze szkolonych ma szansę dowiedzieć się, jaki styl przywódczy reprezentuje i co robić, by zwiększyć swą skuteczność lidera.
Zajęcia podzielone są na bloki. W ramach każdego bloku uczestnicy zaliczają wprowadzenie teoretyczne, po czym trenują użycie wybranych technik lub praktyczne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, które mogą wystąpić w trakcie zarządzania zespołem ludzi.
Informacje organizacyjne
Miejsce i termin najbliższych szkoleń otwartych:
- 10-11.10.2024 – Wrocław
- 24-25.10.2024 – Łódź
- 14-15.11.2024 – Gdańsk
- 18-19.11.2024 – Warszawa
- 25-26.11.2024 – Katowice
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Plan szkolenia
Blok I: Wstęp teoretyczny
- Kierowanie zespołem – rola i definicje.
- Walidacja zarządzania zespołem: kto i kiedy jest dobrym liderem?
- Jakim liderem jestem ja? Programy działania i sposoby ich modyfikacji.
- Teorie zarządzania w praktyce działania firmy.
Blok II: Trudna sztuka przewodzenia
- Lider – najważniejszy element zespołu. Jaki powinien być, co powinien robić i jak daleko może się posunąć?
- Autorytet jako nieodłączny element skutecznego przywództwa. Metody zdobywania autorytetu.
- Style zarządzania – klasyfikacja. Mój styl zarządzania.
- Styl zarządzania a poziom dojrzałości zespołu.
Blok III: Psychologia w zarządzaniu zespołem
- Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego.
- Zespół jako jednostki o zróżnicowanym potencjale. Matryce potencjału pracowników: jak definiować na niej podwładnego i jak dopasowywać przekaz do poziomu kompetencji i motywacji pracownika.
- Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają.
- Kiedy kij, a kiedy marchewka? Dla kogo jedno, a dla kogo drugie? Psychologia motywacji dla managerów.
- Inteligencja emocjonalna a bycie liderem.
- Psychologia przywództwa i delegowania: efektywne dzielenie zadań w projekcie między członków zespołu.
Blok IV: Delegowanie zadań w zespole
- Co to jest delegowanie zadań? Strefy delegowania zadań.
- Analiza przykładowego podwładnego (Macierz Potencjału Podwładnych). Wypracowanie metod delegowania, motywowania i kontrolowania w odniesieniu do danego typu pracy.
- Planowanie i kontraktowanie z podwładnymi realizacji zadań w odniesieniu do konkretnego projektu.
- Wpływ osobowości i temperamentu pracownika na to, jakie zadanie najlepiej wykona.
- Rozmowa delegująca.
- Kluczowe błędy przy delegowaniu zadań. Jak ich unikać?
- Bariery komunikacyjne na linii pracownik-przełożony – jak sobie z nimi radzić.
Blok V: Motywowanie podwładnego do działania
- Motywacja jako czynnik różnicujący pracowników: skąd entuzjazm i zaangażowanie u jednych, a bierność u innych?
- Charyzma u managera – dlaczego niektórzy potrafią wzbudzać entuzjazm, a inni nie?
- Zachęcać czy straszyć? Dylematy współczesnego szefa. Efekty strachu i rywalizacji w zarządzaniu podwładnymi.
- Zrozumienie ludzkiej natury i potrzeb jako podstawa skutecznej motywacji.
- Siła różnych typów potrzeb i neutralizacja występujących pomiędzy nimi napięć
Blok VI: Kontrola, monitoring i ocena pracy pracowników, zespołu i lidera.
- Skuteczność i rentowność jako wykładniki sukcesu projektu – i naszego zarządzania zespołem.
- Rola kontroli w kierowaniu zespołem.
- Jak kontrolować? Monitoring działań.
- Co robić z wynikami kontroli. Techniki komunikowania informacji zwrotnych.
- Informacje zwrotne pracowników na temat własnej roli lidera – jak sprawić, by mówili to, co naprawdę myślą, a nie to, co myślą, że szef chce usłyszeć.