Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik:
- Rozwinie kompetencje w zakresie metod i technik negocjowania wysokości prowizji z podmiotami sprzedającymi i kupującymi nieruchomości na rynku wtórnym.
- Pozna techniki negocjacji i zamykania transakcji, ze szczególnym uwzględnieniem metod radzenia sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami cenowymi, presją, roszczeniami, technikami negocjacyjnymi i próbami manipulacji, które może stosować klient agencji nieruchomości.
Terminy i ceny
Najbliższe szkolenia otwarte:
- 21-22.10.2024 – Warszawa
- 7-8.11.2024 – Wrocław
- 12-13.11.2024 – Kraków
- 3-4.12.2024 – Gdańsk
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się w ośrodkach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 14 osób (lub mniej, w zależności od aktualnych wytycznych sanitarnych) na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin, grupa do 14 uczestników):
- 1890 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego online lub na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Przebieg treningu i metody pracy
W skład treningu wchodzi krótkie wykład teoretyczny (zawierający studia przypadku i przykłady skutecznego uzasadnienia i obrony ceny usługi pośrednika), dyskusje z uczestnikami oraz ćwiczenia praktyczne (dla chętnych). W ramach części praktycznej uczestnicy mogą wypracować własna strategię prezentacji prowizji pośrednika oraz przećwiczyć użycie wybranych technik negocjacji wysokości prowizji.
Ćwiczenia mają postać rozmów z kupującymi i sprzedającymi, toczonych w parach lub małych grupach. Po zakończeniu każdego z ćwiczeń uczestnicy otrzymują informację zwrotną na temat zaprezentowanych kompetencji negocjacyjnych. Jeśli ktoś sobie tego życzy, wybrane rozmowy mogą zostać nagrane i przeanalizowane publicznie na forum grupy.
Plan szkolenia
Rozmowa ze sprzedającym na temat warunków współpracy
- Zdobywanie informacji poprzez pytania handlowe. Podział i klasyfikacja pytań handlowych.
- Rozpoznanie oczekiwań finansowych sprzedającego mieszkanie.
- Techniki ułatwiające dotarcie do rzeczywistych interesów rozmówcy. Metody zadawania właściwych pytań sugerujących.
- Propozycja różnych form współpracy. Metody podkreślenia zalet umowy na wyłączność.
- Obiekcje sprzedającego – jak sobie z nimi radzić argumentacją i technikami perswazyjnymi.
Rozmowa o cenie – prowizji agencji, czyli jak przejść od pomocy do pośpiechu
- Metody wprowadzania ceny do rozmowy. Co robić, gdy kupujący pyta o prowizję za wcześnie.
- Wysokość oferty początkowej. Techniki redukujące wrażliwość klienta na wysokość prowizji.
- Prawidłowa prezentacja prowizji – metody właściwego uzasadniania.
- Argumentacja w rozmowie o cenach i prowizjach. Jak uzasadnić prowizję przyszłą ceną mieszkania lub ramami czasowymi sprzedaży.
- Techniki obrony przed obiekcjami cenowymi kupującego.
Negocjowanie prowizji agencji
- Negocjacje wysokości prowizji. Systematyka, strategie prowadzenia, skuteczne techniki.
- Wybrane gry, chwyty i sztuczki w negocjacjach. “Śmieszne pieniądze” i inne użyteczne techniki.
- Skuteczne techniki targowania się, czyli jak schodzić w negocjacjach.
- Techniki manipulacyjne w negocjacjach – jak się przed nimi bronić.
- Potwierdzenie warunków przez klienta. Podpisanie umowy pośrednictwa.
Ćwiczenia praktyczne
Symulacje rozmów ze sprzedającymi nieruchomość oraz negocjacji wysokości prowizji i formy umowy (wyłączność). Analiza odegranych symulacji pod względem potencjalnej skuteczności perswazyjnej.
Adresaci
- Pośrednicy handlowi zajmujący się sprzedażą nieruchomości na rynku wtórnym.
- Managerowie zespołów sprzedażowych.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką.