Korzyści uczestnika
Techniki sprzedaży to praktyczny zestaw narzędzi, które umożliwią Ci łatwe rozpoczynanie i szybkie zamykanie rozmów handlowych. W trakcie szkolenia poznasz i przećwiczysz:
- najpopularniejsze i najskuteczniejsze techniki sprzedaży, negocjacji, perswazji i manipulacji,
- zasady i techniki badania potrzeb rozmówcy w pierwszej fazie rozmowy,
- sposoby argumentacji dostosowanej do potrzeb, które zadeklarował klient,
- metody radzenia sobie z przykładowymi obiekcjami klientów,
- najczęstsze triki i techniki używane przy prezentacji ceny.
Równolegle dowiesz się:
- jak prezentować cenę, by minimalizować możliwe obiekcje klienta,
- jak właściwie wprowadzać do rozmowy rabaty i gratisy,
- kiedy finalizować sprzedaż i jak to robić, by klient nie mógł się z niej wycofać.
Organizacja
Najbliższe szkolenia otwarte „Techniki sprzedaży dla zawodowców”:
- 4-5.11.2024 – Warszawa
- 7-8.11.2024 – Wrocław
- 28-29.11.2024 – Poznań
- 2-3.12.2024 – Łódź
- 9-10.12.2024 – Kraków
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Metody pracy
W skład treningu wchodzą krótkie wykłady teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. W ramach części praktycznej (60-70 proc. czasu szkolenia) uczestnicy ćwiczą wybrane techniki sprzedaży i negocjacji ceny swoich usług.
Ćwiczenia mają postać rozmów z klientami, toczonych w parach lub małych grupach. Po zakończeniu każdego z ćwiczeń uczestnicy otrzymują informację zwrotną na temat zaprezentowanych kompetencji sprzedażowych. Wybrane ćwiczenia i rozmowy z klientami mogą zostać (za zgodą uczestników) nagrane i następnie przeanalizowane na forum grupy, dzięki czemu uczestnicy na bieżąco otrzymają informacje zwrotne na temat swoich kompetencji w zakresie sprzedaży i negocjacji.
Dzięki temu, że wszystkie omawiane strategie i techniki sprzedaży są natychmiast utrwalane na drodze ćwiczeń, uczestnicy łatwo przyswajają omawiane sposoby działania i szybko nabywają wprawę w ich wykorzystaniu.
Trening w formie zamkniętej może zostać zastosowany również jako kolejny krok w naborze kandydatów na sprzedawców – po szkoleniu trener formułuje wówczas informacje zwrotne w zakresie ich umiejętności zaprezentowanych w trakcie treningu i przekazuje rekomendacje w zakresie dalszego rozwoju w roli handlowca.
Plan treningu
Część 1: Techniki sprzedaży w trakcie nawiązywania kontaktu z klientem
Przygotowanie do rozmów z klientami
- Wstępna identyfikacja możliwych potrzeb klienta. Dopasowanie strategii komunikacyjnej.
- Przygotowanie prezentacji oferty. Wybór potencjalnych argumentów.
- Przygotowanie pytań do klienta.
- Przygotowanie zestawu odpowiedzi na spodziewane wymówki i obiekcje klienta.
Gdy klient dzwoni lub puka: techniki sprzedaży w pierwszych sekundach rozmowy
- Początek rozmowy sprzedażowej: powitanie klienta i przedstawienie się.
- Pierwsze wrażenie: znaczenie wyglądu, mowy ciała, tonu głosu i artykulacji.
- Mowa ciała i jej rola w nawiązywaniu dobrego kontaktu.
Gdy to Ty dzwonisz: zdobywanie zaufania klienta
- Nawiązywanie kontaktu z kupującym; jak sprawić, by nie przerwał rozmowy, gdy dowie się, że ktoś chce mu coś sprzedać.
- Przegląd metod zainteresowania klienta i „wkręcenia” go do rozmowy.
- Budowanie relacji: jak sprawić, by klient nam zaufał? Trzy klucze do zdobycia zaufania klienta: podobieństwo, wiarygodność, kompetencja.
- Techniki znajdowania punktów wspólnych i budowania wrażenia wiarygodnego sprzedawcy.
Część 2: Techniki sprzedaży we właściwej rozmowie z klientem
Etap potrzeby
- Rola etapu: dlaczego zanim przejdziesz do prezentacji ofert, musisz poznać potrzeby klienta?
- Identyfikacja potrzeb – metody i techniki.
- Rozpoznanie oczekiwań konkretnego klienta. Zrozumienie, co kieruje kupującym.
- Pytania do klienta, czyli jak zrobić, by zainteresowany sam nam powiedział, czym go możemy przekonać. Podział i klasyfikacja pytań handlowych.
- Wybór kluczowych dla nas potrzeb klienta. Uświadomienie kupującemu najważniejszych z naszego punktu widzenia potrzeb. Techniki zadawania właściwych pytań sugerujących.
- Potwierdzenie potrzeby przez klienta i jego rola w przyszłości.
Etap pomocy: prezentacja ofert dla kupującego
- Twoja usługa / oferta / produkt jako odpowiedź na potrzebę klienta. Techniki przechodzenia od pytań handlowych do prezentacji oferty.
- Właściwa prezentacja opcji, na które może zdecydować się klient. Skuteczne słowa w argumentacji.
- Jak mówić o sprzedawanej usłudze? Język korzyści i jego użycie w zależności od rozpoznanych potrzeb oraz typu osobowości klienta. Jak dostosować argumenty do potrzeb klienta?
- Metoda aktywnego słuchania tego, co klient ma do powiedzenia o naszych propozycjach: sztuka zbierania informacji zwrotnych.
Argumentacja i rozbijanie obiekcji klienta
- Cechy i korzyści z produktu jako główne argumenty dla klienta.
- Obiekcje klientów: typowe i nietypowe. Najskuteczniejsze techniki odpierania obiekcji.
- Pytania precyzujące, gdy klient zgłasza zastrzeżenia do cech lub ceny produktu.
- Osobowość klienta a przyjmowanie argumentów sprzedawcy. Jak dyskutować z kimś, kto „wie lepiej” i nie chce słuchać Twoich argumentów?
Część 3: Techniki sprzedaży na etapie zamykania transakcji
Rozmowa o cenie, czyli jak przejść od pomocy do pośpiechu
- Czas wprowadzania ceny do rozmowy. Co robić, gdy klient pyta o cenę za wcześnie.
- Techniki prezentacji ceny: szokująca oferta kontra balon próbny.
- „Śmieszne pieniądze” i inne techniki redukujące wrażliwość klienta na wysokość ceny.
- Prawidłowa prezentacja ceny. Metody przedstawiania ofert handlowych i promocji.
- Argumentacja w rozmowie o cenach. Uzasadnianie wysokości ceny.
- Techniki perswazyjne, manipulacja werbalna i niewerbalna.
- Techniki obrony przed wymówkami cenowymi i przechodzenia do negocjacji ceny.
- Gratisy – kiedy i jak je dawać. Wartość otrzymywania rzeczy „za darmo”.
- Rabaty i metody ich skutecznej prezentacji.
Etap pośpiechu: finalizowanie transakcji
- Sygnały gotowości klienta do podjęcia decyzji o zawarciu umowy. Strategie przyspieszania decyzji kupującego.
- Scenariusze finalizowania rozmowy handlowej. Dlaczego każdy sprzedawca powinien mieć ich kilka i w jakiej kolejności powinny być używane?
- Techniki werbalnego finalizowania kontraktu.
- Rozbijanie obiekcji jako punkt wyjścia do zamknięcia kontraktu.
- Alternatywy i presupozycje w zamykaniu sprzedaży.
Jak sprzedawać rożnym typom klientów
- Motywacja i emocje w rozmowach z klientem. Jak czytać emocje, wykorzystywać je w sprzedaży i manipulować nimi u klienta?
- Jak zidentyfikować typ osobowości klienta i dostosować argumenty do jego oczekiwań?
- Wpływ typu osobowości klienta na przebieg rozmowy.
- Co kto uznaje za korzystne: metody dopasowania argumentacji i technik perswazyjnych do typu osobowości klienta.
Adresaci
Szkolenie „Techniki sprzedaży dla zawodowców” skierowane jest do grup takich jak:
- sprzedawcy, handlowcy, konsultanci ds. sprzedaży,
- przedstawiciele handlowi,
- managerowie sprzedaży, szefowie zespołów handlowych,
- właściciele firm i ich główni managerowie,
- ludzie odpowiedzialni w firmach za rozmowy zakupowe, przygotowujący się do rozmów ze sprzedawcami,
- klienci, którzy chcą poznać techniki sprzedaży i nauczyć się właściwie na nie reagować.