Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik pozna:
- Techniki identyfikowania i docierania do potencjalnych klientów.
- Metody prospectingu w działaniach sprzedażowych na rynku ubezpieczeń.
- Sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych od aktualnych klientów.
- Wiedzę o tym, jak zamykać pierwszą rozmowę z klientem i w jaki sposób mierzyć efekty działań prospectingowych.
Program szkolenia
Wprowadzenie i definicje
- Podstawowe terminy: suspect, prospect, lead jako różne fazy gotowości klienta do zakupu.
- Prospecting (identyfikacja i dotarcie do potencjalnego klienta) jako pierwszy etap sprzedaży. Elementy i fazy procesu.
- Reklama a prospecting. Formuła AIDA w praktyce prospectingu.
- Podstawowe narzędzia stosowane w prospectingu – przegląd i ewaluacja.
Skuteczność sprzedawcy jako podstawa prospectingu
- Idealny sprzedawca ubezpieczeń – charakterystyka. Profesjonalny agent jako doradca i opiekun klienta.
- Osobiste i branżowe warunki skuteczności wybranych technik pozyskiwania klientów.
- Ja w roli sprzedawcy: indywidualny SWOT (mocne strony i obszary wymagające doskonalenia).
Prospecting w praktyce agenta ubezpieczeniowego
- Od czego zacząć, czyli planowanie strategii wyjścia do klientów: co i w jakiej kolejności powinienem robić.
- Definiowanie celów sprzedażowych – ile chciałbym sprzedać, a ile realnie zakładam, że sprzedam?
- Określenie profilu klienta, ustalenie grupy docelowej działań prospectingowych i marketingowych.
- Źródła prospectów, czyli skąd dokładnie pozyskiwać leady sprzedażowe.
- Weryfikacja leadów. Kontakt mailowy, telefoniczny, osobisty – co i kiedy wybrać.
- Zarządzanie czasem i ustalanie priorytetów (zasada Pareto, matryca Eisenhower`a, technika ABC) w pracy w sprzedaży i prospectingu.
Pierwsza rozmowa z klientem
- Schemat rozmowy z potencjalnym klientem, którego dane pozyskaliśmy. Cztery kroki: zdobycie zaufania, zbadanie potrzeb, oferta pomocy, zamknięcie alternatywą, pośpiechem lub ceną.
- Zdobycie zaufania, czyli pierwsze minuty rozmowy. Jak sprawić, by ludzie nam uwierzyli.
- Badanie i ustalanie potrzeb klienta. Płynne przechodzenie do dalszych etapów sprzedaży.
- Procedury zamknięcia w rozmowie z klientem.
Specjalne sytuacje i techniki w prospectingu i sprzedaży ubezpieczeń
- Rekomendacje – jak sprawić, by sami klienci polecali nam kolejne leady. Techniki wyciągania z ludzi informacji o bliskich, których tez możemy ubezpieczyć.
- Działania posprzedażowe, czyli jak być aktywnym managerem klienta.
- Techniki budzenia „uśpionych” klientów.
- Metody odzyskiwania klientów utraconych na rzecz konkurencji.
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach (klient zdenerwowany, rozczarowany itp.)
Mierzenie efektów prospectingu
- Ewaluacja efektywności działań prospectingowych. O ile wzrosła moja liczba zawartych transakcji np. po zakupie nowej bazy danych klientów?
- Weryfikacja skuteczności działań: które podejmowane kroki przynoszą najlepsze efekty?
- Zaawansowana analiza wyników i formułowanie rekomendacji na przyszłość.
Prospecting w praktyce
- Budowanie i stosowanie indywidualnych systemów prospectingowych, dostosowanych do osobowości agenta i preferowanych przez niego kanałów docierania do potencjalnych klientów (telefon, internet etc.)
- Organizacja pracy nastawiona na szukanie nowego klienta.
- Prospecting a przejmowanie klientów konkurencji w branży ubezpieczeniowej.
Adresaci
- Pracownicy działów sprzedaży i marketingu firm ubezpieczeniowych.
- Agenci ubezpieczeniowi, brokerzy, właściciele i pracownicy multiagencji.
- Menedżerowie zarządzający zespołami sprzedażowymi w branży ubezpieczeń.
Informacje organizacyjne
Szkolenia otwarte:
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
- Miasta, w których organizowane są szkolenia otwarte: Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk.
- Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w ośrodkach szkoleniowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1890 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników możliwe dodatkowe rabaty.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.