Korzyści uczestnika
W trakcie szkolenia uczestnik:
- pozna podstawowe zasady tworzenia skutecznego szkolenia, również o charakterze technicznym,
- nauczy się reguł tworzenia szkoleń z zakresu instruktażu stanowiskowego, dopasowanych do specyfiki przedsiębiorstwa oraz rodzaju zadań wykonywanych przez pracowników,
- dowie się o metodach właściwego zamykania spotkań instruktażowych, delegowania i ustalania warunków dalszej pracy,
- pozna i przećwiczy techniki motywowania szkolonego do pracy, zmiany i zwiększania swoich kompetencji.
Organizacja
Najbliższe szkolenia otwarte
- 21-22.09.2023 – Katowice
- 2-3.10.2023 – Warszawa
- 16-17.10.2023 – Wrocław
Szczegóły organizacyjne:
- Szkolenia organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w największych miastach.
- Maksymalna liczba uczestników: 10 osób na szkoleniu otwartym.
- W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały w formie wydruku, a po szkoleniu certyfikaty poświadczające jego odbycie.
- Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1980 zł netto + VAT.
- Cena szkolenia otwartego obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Forma treningu
Szkolenie składa się z krótkiej części wykładowej i ćwiczeń warsztatowych (75 proc. czasu). W trakcie wykładu uczestnik poznaje zasady projektowania szkoleń i strategie radzenia sobie z rożnymi typami uczestników. W trakcie warsztatu szkoleni we współpracy z trenerem przygotowują i realizują kilkuminutowe bloki szkoleniowe na wybrany temat. Wystąpienia są nagrywane, a następnie analizowane na forum grupy, dzięki czemu szkolony otrzymuje natychmiastową informację zwrotną na temat własnych umiejętności szkoleniowca.
Plan treningu
I. Przygotowanie szkolenia dla pracowników technicznych
- Analiza zadania: po co robimy szkolenie i czego chcemy nauczyć pracownika.
- Wstępny etap przygotowań: rozpisanie celu szkolenia na zadania i aktywności, które nas do niego doprowadzą. Ustalenie, jak to przełoży się na to, co powiemy i każemy zrobić szkolonemu.
- Tworzenie planu szkolenia. Zdefiniowanie kolejnych punktów treningu, czasu, jaki zajmą, i celów, jakie chcemy nimi osiągnąć. Stworzenie agendy szkolenia.
- Przygotowywanie ewentualnych materiałów dydaktycznych.
- Zarządzanie czasem w trakcie szkolenia. Jak utrzymać cały czas pełną uwagę szkolonego, i na bieżąco sprawdzać, czy wszystko rozumie.
II. Pierwsze minuty szkolenia
- O czym trzeba powiedzieć na początku: wyjaśnienie celu szkolenia, zdiagnozowanie problemu lub oczekiwań szkolonego, prezentacja planu zajęć.
- Metody przezwyciężania oporów psychicznych i komunikacyjnych, jakie występują na początku u trenerów i szkolonych.
III. Przebieg szkolenia
- Instruktaż maszynowy w praktyce – jak pokazywać ludziom rzeczy, na których my się znamy, a oni niekoniecznie.
- Prezentacja uczestnicząca – czyli jak szkolić, bezpośrednio angażując pracownika.
- Zbieranie informacji zwrotnych – jak na bieżąco sprawdzać, ile szkolony zrozumiał z naszej prezentacji.
- Pytania pracownika – co zrobić, by nie bał się ich zadawać.
- Dyskusja nad problemem i wspólne rozwiązywanie złożonych zadań.
IV. Zakończenie instruktażu i sprawdzenie wiedzy uczestnika
- Metody właściwego zamykania spotkań instruktażowych – delegowanie i ustalanie warunków dalszej pracy.
- Kontrola skuteczności szkolenia – metody oceny przyrostu wiedzy u pracowników.
- Kontrola umiejętności, czyli czego praktycznego szkolony się nauczył – jak to sprawdzać.
V. Ewaluacja szkolenia i szkoleniowca
- Czy szkolenie było dobre – metody weryfikacji poziomu własnego nauczania.
- Co powinienem zmienić u siebie, by podwyższyć własne kompetencje – metody zbierania informacji zwrotnych.
VI. Zaawansowane problemy w pracy instruktora
- Różnice w inteligencji szkolonych i ich wpływ na to, jak i o czym do nich mówimy.
- Zróżnicowanie w cechach charakteru: różnice w poziomie sumienności i co z nimi robić. Techniki motywacyjne dla różnych typów pracowników.
- Panowanie nad grupą w sytuacji szkolenia. Radzenie sobie z uczestnikami sprawiającymi problemy lub kwestionującymi autorytet.
- Reagowanie w sytuacji frustracji, uniku, agresji i braku koncentracji szkolonych.
- Techniki motywowania szkolonego do pracy, zmiany i zwiększania swoich kompetencji.
Adresaci
- Brygadziści, liderzy, mistrzowie produkcji, specjaliści wsparcia zespołów produkcyjnych tj. technolodzy, inżynierowie procesów, planiści, mistrzowie i liderzy utrzymania ruchu, jakości, logistyki, kierownicy produkcji.
- Kadra zarządzająca niższego i średniego szczebla w zakładach produkcyjnych.
- Osoby przygotowujące się do prowadzenia szkoleń technicznych.