Korzyści uczestnika
W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:
- techniki skutecznej prezentacji lokalu przed klientem,
- mechanizmy odpowiedzialne za podejmowanie przez ludzi decyzji o zakupie nieruchomości,
- podstawowe techniki argumentacji w warunkach prezentacji domu,
- zasady i skuteczne techniki negocjacji ceny mieszkania.
Organizacja
Najbliższe szkolenia otwarte:
- 17-18.10.2024 – Wrocław
- 24-25.10.2024 – Warszawa
- 28-29.10.2024 – Poznań
- 7-8.11.2024 – Gdańsk
- 28-29.11.2024 – Łódź
- 5-6.12.2024 – Kraków
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w największych miastach.
- Maksymalna liczba uczestników: 8 osób na szkoleniu.
- W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały w formie wydruku, a po szkoleniu certyfikaty poświadczające jego odbycie.
- Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1890 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie u Klienta
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Plan treningu
Przygotowanie do prezentacji lokalu
- Wcześniejszy kontakt z kupującym (np. gdy klient dzwoni): ustalenie terminu oglądania mieszkania. O czym trzeba pamiętać, wybierając dzień tygodnia i porę dnia.
- Przygotowanie mieszkania pod konkretnego kupującego: home staging i inne zabiegi wizualne.
- Przygotowania się do rozmowy: wybór pytań do klienta i potencjalnych argumentów.
- Zarządzanie czasem w trakcie prezentacji mieszkania: przygotowanie scenariusza spotkania.
Początek spotkania z kupującym
- Pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne i z czego wynika jego rola.
- Nawiązywanie kontaktu z kupującym; jak sprawić, by nam od początku zaufał?
- Wiarygodność: jak wytworzyć w odbiorcy gotowość do uważania tego, co mówimy, za prawdę.
- Mowa ciała i jej rola w nawiązywaniu dobrego kontaktu.
Komunikacja i identyfikacja potrzeb kupującego
- Potrzeby nabywcy – dlaczego powinniśmy je znać, zanim zaczniemy opowiadać o mieszkaniu.
- Rozpoznanie potrzeb i oczekiwań konkretnego klienta. Techniki ułatwiające zrozumienie, co kieruje kupującym.
- Wybór kluczowych dla nas potrzeb klienta.
- Uświadomienie kupującemu jego (najważniejszych z naszego punktu widzenia) potrzeb. Techniki zadawania właściwych pytań sugerujących.
Właściwa prezentacja nieruchomości
- Przejście do prezentacji lokalu. Rola pierwszego wrażenia, jakie wywiera mieszkanie.
- Komponenty pierwszego wrażenia: rola wystroju, oświetlenia, pory dnia i stagingu.
- Klient w mieszkaniu – do dotknięcia i zrobienia czego go zachęcać, a z czym się pilnować.
- Metody przedstawiania oferty mieszkania przez pryzmat potrzeb klienta.
- Skuteczne słowa w opisie nieruchomości. Jak mówić o mieszkaniu?
- Metody uatrakcyjnienia prezentacji lokum – wykorzystanie autodystansu i humoru.
- Techniki aktywnego słuchania tego, co klient sądzi o lokalu.
- Różnice w prezentacji przed jednostką i przed parą osób.
Techniki argumentacji i perswazji
- Obiekcje klientów: typowe i nietypowe. Najskuteczniejsze techniki odpierania obiekcji.
- Osobowość klienta a przyjmowanie argumentacji sprzedawcy. Jak dyskutować z klientem, który „wie lepiej”?
Negocjowanie ceny
- Metody prowadzenia rozmów o cenach
- Techniki redukujące wrażliwość klienta na wysokość ceny.
- Prawidłowa prezentacja ceny – zasady i pułapki.
- Argumentacja w rozmowie o cenach. Uzasadnianie wysokości ceny – na co trzeba uważać.
- Negocjacje cenowe. Systematyka, strategie prowadzenia, skuteczne techniki.
- Techniki obrony przed wymówkami cenowymi kupujących.
- Skuteczne obniżanie ceny – jak to robić, by klient nie poczuł się panem sytuacji..
Domykanie transakcji
- Sygnały gotowości klienta do nabycia mieszkania. Techniki przyspieszania decyzji o zakupie.
- Techniki finalizowania kontraktu. Presupozycje w zamykaniu sprzedaży.
Ćwiczenia praktyczne
- Prezentacja mieszkania przed kamerą, z użyciem omówionych technik. Oglądanie nagrań – do wyboru: publiczne lub w ramach indywidualnych konsultacji. Informacje zwrotne prowadzącego i (w przypadku odtwarzania publicznego) pozostałych uczestników na temat jakości prezentacji, użytych argumentów, języka ciała itp.
- Analiza mocnych stron uczestników oraz obszarów, nad którymi należy jeszcze popracować.
Adresaci
- Osoby prywatne, które chcą sprzedać własne mieszkanie.
- Osoby planujące zakupić mieszkanie (dom, działkę, lokal użytkowy) i chcące poznać wcześniej techniki używane przez sprzedawców.