Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:
- sposoby na delegowanie obowiązków i rozwijanie samodzielność podwładnych,
- podstawowe zasady zwiększania motywacji pracowników, monitorowania postępu ich pracy,
- zasady udzielania skutecznych informacji zwrotnych.
Metody pracy
Zajęcia podzielone są na bloki. W ramach każdego bloku uczestnicy zaliczają wprowadzenie teoretyczne, po czym trenują użycie wybranych strategii i technik rozmawiania z pracownikiem. Treningi mają kształt gier symulacyjnych: uczestnicy odgrywają przełożonych delegujących zadania i rozliczających ich wykonanie, a następnie analizują swe wyniki na forum grupy. Dzięki temu każdy ze szkolonych ma szansę dowiedzieć się, jaki styl delegowania reprezentuje i co powinien robić, by zwiększyć swą skuteczność w zakresie komunikowania zadań i rozwijania samodzielności pracowników.
Informacje organizacyjne
Miejsce i termin najbliższych szkoleń otwartych:
- 10-11.10.2024 – Wrocław
- 24-25.10.2024 – Łódź
- 14-15.11.2024 – Gdańsk
- 18-19.11.2024 – Warszawa
- 25-26.11.2024 – Katowice
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Plan szkolenia
Zanim zdelegujesz: organizowanie pracy podwładnych
- Manager jako osoba, która organizuje pracę podwładnych i deleguje obowiązki – charakterystyka.
- Pracownicy jako jednostki o zróżnicowanym potencjale: czego należy po kim oczekiwać?
- Matryce potencjału pracowników: jak definiować na nich członków własnego zespołu.
- Praktyczne zastosowanie matryc potencjału: dobór celów i zadań dla pracowników w oparciu o ich poziom kompetencji i motywacji.
- Psychologia osobowości a motywacja: charakter i temperament podwładnego a wzmocnienia i nagrody, którymi się posłużysz.
- Cele w praktyce: analiza SMART model WARTO w odniesieniu do zadań dla konkretnych członków zespołu.
- Podział zadań, a poczucie sprawiedliwości wśród członków zespołu: dlaczego ważne jest, by nikt nie czuł się skrzywdzony swoim kawałkiem projektu. Metody zapobiegania pretensjom i roszczeniom.
Delegowanie – zasady ogólne
- Jak delegować zadania i wyznaczać nagrody różnym typom pracowników.
- Jakie powinno być właściwe delegowanie zadań? Zakresy delegowania zadań i odpowiedzialności.
- Planowanie i kontraktowanie z podwładnymi realizacji zadań w odniesieniu do konkretnego projektu.
- Wpływ temperamentu i sumienności pracownika na zawartość rozmowy delegującej.
- Wypracowanie metod delegowania, motywowania i kontrolowania w odniesieniu do typu pracy i osobowości podwładnych.
Schemat rozmowy delegującej
- Typy rozmów delegujących ze względu na strukturę.
- Początek rozmowy delegującej: informacja, co ma być zrobione oraz termin wykonania.
- Rozwinięcie informacji delegującej – co powinno zawierać.
- Kontrakt z pracownikiem jako opcjonalny element sekwencji delegującej.
- Kluczowe błędy przy delegowaniu zadań. Jak ich unikać?
- Pytania o stosunek podwładnego do zadania – inteligencja emocjonalna w pracy managera.
- Bariery komunikacyjne na linii pracownik-przełożony – jak sobie z nimi radzić.
Motywowanie podwładnego do działania
- Motywacja jako czynnik różnicujący ludzi: skąd zaangażowanie u jednych, a bierność u innych?
- Charyzma u managera – dlaczego niektórzy potrafią wzbudzać u podwładnych entuzjazm, a inni nie?
- Typy czynników motywacyjnych. Pieniądze jako główny (ale nie jedyny) motywator we współczesnym świecie.
- Motywowanie pozafinansowe. Kiedy i dlaczego może być silniejsze niż pieniądz? Wybór właściwych nagród.
- Przejrzystość decyzji o karach i nagrodach – poczucie kontroli u pracownika a poziom jego motywacji.
- Spadek motywacji członków zespołu w miarę realizacji trudnego projektu – jak sobie z nim radzić.
- Rozmowa ze zdemotywowanym podwładnym – na co uważać i czego unikać.
Rozwijanie samodzielności pracownika
- Jak sprawić, by nasz pracownik nie był automatem – techniki motywowania ludzi do myślenia i działania.
- Rozwojowa informacja zwrotna a zmiany w działaniu i pracy podwładnego.
- Zwiększanie zakresów odpowiedzialności, czyli jak pobudzić inicjatywę pracownika.
- Rozwijanie świadomości i kreatywności podwładnych. Dobór zadań i narzędzi pracy.
- Techniki wyciągania z pracowników pomysłów na rozwiązanie problemu.
- Informacje zwrotne podwładnych na temat nas jako szefa – jak sprawić, by mówili to, co naprawdę myślą, a nie to, co myślą, że chcesz usłyszeć.