Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:
- podstawy skutecznego zarządzania oraz techniki wywierania wpływu, motywowania i coachingu podwładnych,
- metody definiowania zadań, celów i oczekiwań dotyczących wyników sprzedaży dla zespołu i jednostek,
- zasady motywowania pracownika do sprzedaży.
Przebieg szkolenia
Warsztat ma charakter intensywnego treningu umiejętności managerskich, niezbędnych w codziennym kierowaniu zespołem sprzedawców. Zajęcia podzielone są na bloki. Każdy blok składa się z krótkiego wykładu, następującego po nim warsztatu praktycznego oraz części coachingowej.
Plan szkolenia
Trudna sztuka kierowania sprzedawcami
- Manager sprzedaży – jaki powinien być, co powinien robić i jak daleko może się posunąć, by uzyskać oczekiwany wynik.
- Zespół sprzedawców jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego.
- Autorytet jako nieodłączny element skutecznego przywództwa. Metody zdobywania autorytetu.
- Style zarządzania – klasyfikacja. Mój styl zarządzania.
- Style przywództwa. Jakim przywódcą jestem ja? Programy przewodzenia i sposoby ich modyfikacji.
Psychologia motywacji w zarządzaniu zespołem sprzedażowym
- Zespół sprzedawców jako jednostki o zróżnicowanym potencjale. Matryce potencjału pracowników: jak definiować na nich podwładnego i jak dopasowywać przekaz do poziomu jego kompetencji i motywacji.
- Psychologia osobowości: typy charakterologiczne pracowników i wzmocnienia, które na nich działają.
- Kiedy kij, a kiedy marchewka? Dla kogo jedno, a dla kogo drugie? Metody motywowania sprzedawcy i handlowca – charakterystyka i ewaluacja.
- Psychologia społeczna i reguły wywierania wpływu: jak skutecznie przekonywać speców od przekonywania.
Wyznaczanie celów i delegowanie zadań
- Definiowanie zadań, celów i oczekiwanych wyników sprzedaży dla zespołu i jednostek – zasady.
- Planowanie i kontraktowanie z podwładnymi realizacji oczekiwanego poziomu sprzedaży.
- Rozmowa delegująca. Argumentowanie. Kluczowe błędy przy delegowaniu i metody ich uniknięcia.
- Bariery komunikacyjne na linii pracownik-przełożony – jak sobie z nimi radzić.
Motywowanie pracownika do sprzedaży
- Motywacja jako czynnik różnicujący pracowników: skąd entuzjazm u jednych, a bierność u innych?
- Charyzma u managera – dlaczego niektórzy potrafią wzbudzać entuzjazm, a inni nie?
- Zrozumienie ludzkiej natury i potrzeb jako podstawa skutecznej motywacji.
- Analiza przykładowego podwładnego (Macierz Potencjału Podwładnych). Wypracowanie metod motywowania i kontrolowania w odniesieniu do osobowości danego pracownika.
- Techniki wywierania wpływu (pytania handlowe, alternatywy etc.) a motywowanie sprzedawców.
- Długofalowy rozwój pracownika – jak zmotywować człowieka do rozwoju. Manager jako coach sprzedaży.
Kontrola, monitoring i ocena pracy członków zespołu sprzedaży
- Wysokość sprzedaży jako wykładniki sukcesu zespołu sprzedawców – i naszego zarządzania zespołem.
- Jak kontrolować i oceniać? Monitoring działań sprzedawcy o niezadowalających wynikach.
- Co robić z wynikami kontroli. Techniki komunikowania informacji zwrotnych.
- Informacje zwrotne pracowników w odniesieniu do pracy managera – jak sprawić, by mówili to, co naprawdę myślą, a nie to, co myślą, że szef chce usłyszeć.
Adresaci
- Managerowie działów sprzedaży.
- Managerowie ds. wsparcia sprzedaży.
- Managerowie ds. rozwoju sprzedaży.
- Kadra zarządzająca.
- Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu motywowania i delegowania zadań.
- Osoby otwarte na własny rozwój osobisty i zawodowy.
Informacje organizacyjne
Miejsce i termin najbliższych szkoleń otwartych:
- 10-11.10.2024 – Wrocław
- 24-25.10.2024 – Łódź
- 14-15.11.2024 – Gdańsk
- 18-19.11.2024 – Warszawa
- 25-26.11.2024 – Katowice
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.