Korzyści ze szkolenia
W trakcie treningu zobaczysz, na czym polegają skuteczne negocjacje i jak uzyskać najlepsze warunki cenowe w rozmowach z klientami, kontrahentami lub przyszłym pracodawcą. Dodatkowo poznasz i przećwiczysz:
- najskuteczniejsze techniki negocjacji z klientami lub kontrahentami,
- strategie perswazyjne i manipulacyjne, użyteczne na etapie prezentacji ceny i właściwego targu,
- metody radzenia sobie z presją, roszczeniami i próbami manipulacji, które może stosować drugi negocjator,
- techniki zamykania rozmów negocjacyjnych i całej transakcji.
Forma i metody pracy
Szkolenie dzieli się na część wykładową (30 proc. czasu zajęć) i praktyczną (70 proc. czasu). Wykłady służą wprowadzeniu i omówieniu poszczególnych strategii i technik negocjowania, które następnie ćwiczone są w ramach części praktycznej. Ćwiczenia mają kształt gier negocjacyjnych, w trakcie których uczestnicy zajęć w dwu- lub kilkuosobowych zespołach prowadzą negocjacje, bazując na otrzymanych scenariuszach. Jeśli wystąpi potrzeba (i pozwoli na to liczba uczestników), część rozmów negocjacyjnych może zostać nagrana, a następnie przeanalizowana na forum grupy. Po każdych ćwiczeniach uczestnicy otrzymują informacje zwrotne na temat swych kompetencji negocjatora: dowiadują się, co zrobili dobrze, gdzie popełnili ewentualne błędy, nad czym powinni jeszcze popracować i w jaki w przyszłości uzyskać najlepszy wynik na polu negocjacji.
Terminy i ceny
Najbliższe szkolenia otwarte:
- 21-22.10.2024 – Warszawa
- 7-8.11.2024 – Wrocław
- 12-13.11.2024 – Kraków
- 3-4.12.2024 – Gdańsk
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się w ośrodkach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 14 osób (lub mniej, w zależności od aktualnych wytycznych sanitarnych) na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin, grupa do 14 uczestników):
- 1890 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego online lub na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Plan szkolenia
Negocjacje: wprowadzenie do problemu
- Klasyfikacja rozmów o cenie: negocjacje pozycyjne a negocjacje problemowe.
- Główne elementy negocjacji. BATNA, dolna linia opłacalnosci, punkt aspiracji, cena ofertowa.
- Co pomaga, a co przeszkadza negocjować (czas, miejsce, problem, kontekst i otoczenie).
- Cena i jej rola w negocjacjach: czy zawsze kluczowa?
- Style negocjowania. Podział negocjatorów ze względu na styl. Analiza własnego stylu.
Zanim zaczniesz negocjacje: jak się przygotować
- Dlaczego negocjacje wygrywają ci, którzy się przygotowują. Co musisz zrobić, zanim usiądziesz do stołu.
- Identyfikacja źródeł siły w negocjacjach. Określenie celu głównego (ceny, którą chcesz osiągnąć) i celów dodatkowych (inne warunki, np. termin płatności).
- Zdefiniowanie obszaru negocjacji, granic i punktu oporu.
Taktyki prezentowania ceny w negocjacjach
- Główne atuty mojej oferty – dlaczego powinny poprzedzać informację o kosztach.
- Techniki wprowadzania ceny do rozmowy: „Balon próbny”, „Szokująca oferta”, „Optyk z Brooklynu”.
- Metody uzasadniania ceny, np. wyliczenie kosztów i właściwe porównania z konkurencją.
- „Ograniczona oferta” i zasada niedostępności przy prezentacji dodatkowych rabatów terminowych.
- „Śmieszne pieniądze” jako technika pokazywania wysokich cen tak, by wydawały się niskie.
Negocjacje właściwe: techniki prowadzenia targu
- Reakcje na cenę lub warunki drugiej strony: („Jestem w szoku”, „Pusty portfel”).
- „Dokręcanie śruby”, „imadło”, milczenie i gra na przetrzymanie przeciwnika.
- Metody ustępowania z własnego stanowiska i uzyskiwania ustępstw.
- Pozorne ustępstwa („Zdechła ryba”, „Nagroda w raju”).
- Presja czasu i gra na zwłokę jako techniki negocjacji.
- Unikanie podjęcia decyzji („Niepełne pełnomocnictwo” i ograniczone kompetencje).
- Techniki zamykania negocjacji i całej transakcji metodą „Coś za coś”.
Brudne chwyty i manipulacja jako techniki negocjacji
- Blef i sposoby jego wykrycia u drugiej strony.
- Gra na emocje i strategie wyprowadzania przeciwnika z równowagi: „Dobry policjant, zły policjant”, „Front wschodni” i inne techniki huśtawki emocjonalnej.
- Niska piłka i jej odmiany negocjacyjne. Metody obrony przed niskimi piłkami.
Obrona przed technikami drugiej strony
- Identyfikacja strategia negocjacyjnej i technik używanych przez przeciwnika.
- Emocje w negocjacjach. Sposoby kontroli własnych emocji i wpływania na emocje drugiej strony.
- Właściwa odpowiedź na zagrywki emocjonalne i próby manipulacji.
- Budowanie asertywnego komunikatu w odpowiedzi na manipulacje i niskie piłki.
Problemy szczegółowe
- Negocjacje ze słabszej pozycji: jak rozmawiać z dużymi graczami.
- Renegocjacje umów. Metody i strategie negocjowania z wykonawcami dodatkowych warunków, które nie zostały wcześniej uzgodnione.
Adresaci
Szkolenie skierowane do osób zajmujących się sprzedażą lub zakupami towarów i usług. Jego główną grupę docelową stanowią:
- sprzedawcy, handlowcy, przedstawiciele handlowi, account managerowie,
- kupcy, specjaliści ds. zakupów lub zaopatrzenia,
- osoby przygotowujące się do pracy w roli negocjatora,
- kandydaci do pracy, których czekają negocjacje wysokości pensji lub prowizji,
- osoby prywatne, przygotowujące się do dużego zakupu lub dużej sprzedaży (np. domu, działki, samochodu),
- wszyscy zainteresowani tematyką negocjacji i wywieraniem wpływu na ludzi.