Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:
- twarde techniki sprzedaży, negocjacji i skutecznej komunikacji z klientem B2B, również przez telefon,
- strategie rozmowy o cenie, zwłaszcza metody właściwego wprowadzania ceny i jej obrony przed obiekcjami kontrahenta,
- techniki zamykania sprzedaży, ze szczególnym uwzględnieniem zamykania na drodze negocjacji.
Przebieg treningu i metody pracy
Szkolenie dzieli się na część wykładową (30 proc. czasu zajęć) i praktyczną (70 proc. czasu). Wykłady służą wprowadzeniu i omówieniu poszczególnych strategii i technik negocjowania, które następnie ćwiczone są w ramach części praktycznej. Ćwiczenia mają kształt gier negocjacyjnych, w trakcie których uczestnicy zajęć w dwu- lub kilkuosobowych zespołach prowadzą rozmowy handlowe, bazując na otrzymanych scenariuszach.
Po każdej kolejnej grze negocjujący dowiadują się, co zrobili dobrze, gdzie popełnili błędy, nad czym powinni jeszcze popracować i w jaki w przyszłości uzyskać najlepszy wynik na tym polu.
Po zakończeniu treningu uczestnicy otrzymują certyfikaty, potwierdzające odbycie szkolenia. Na życzenie organizatora może również zostać przygotowany raport podsumowujący zaprezentowane na zajęciach kompetencje uczestników i zawierający rekomendacje w zakresie rozwoju ich umiejętności negocjacyjnych.
Terminy i ceny
Najbliższe szkolenia otwarte:
- 21-22.10.2024 – Warszawa
- 7-8.11.2024 – Wrocław
- 12-13.11.2024 – Kraków
- 3-4.12.2024 – Gdańsk
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się w ośrodkach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 14 osób (lub mniej, w zależności od aktualnych wytycznych sanitarnych) na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin, grupa do 14 uczestników):
- 1890 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego online lub na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Plan szkolenia
Wprowadzenie do rozmów B2B i negocjacji
- Rozmowy między kontrahentami – co je wyróżnia.
- Negocjacje jako specjalny przypadek rozmowy handlowej. Główne zasady negocjowania.
- Elementy negocjacji (BATNA, granica opłacalności, punkt aspiracji) i ich zastosowanie w rozmowach B2B.
- Co pomaga, a co przeszkadza negocjować (czas, miejsce, problem, kontekst i otoczenie).
- Cena: czy zawsze jest najważniejsza?
Style rozmawiania i typy negocjatorów
- Osobowość handlowca: kto i kiedy najlepiej negocjuje.
- Style negocjowania. Jakim typem negocjatora jesteś? Jaki rodzaj rozmów preferują Twoi kontrahenci?
- Analiza własnego stylu i technik negocjowania. Rekomendacje w oparciu o wyniki analizy.
Przed spotkaniem: przygotowania do negocjacji handlowych
- Zanim spotkasz się z kontrahentem: podstawowe zasady przygotowywania się do trudnych rozmów.
- Po co jadę na spotkanie? Określenie celu głównego i celów pośrednich, zdefiniowanie obszaru negocjacji i kryteriów brzegowych.
- Zebranie informacji o drugiej stronie i jej interesach. Jak mogą wpłynąć na warunki, które Ci zaproponuje, i przebieg negocjacji.
- Zdefiniowanie BATNA, dolnej linii opłacalności, punktu oporu i aspiracji – Twoich i drugiej strony.
- Określenie mocnych i słabych punktów. Wybór priorytetów i obszarów możliwych ustępstw.
- Dobór strategii, technik i argumentów. Stworzenie planu rozmowy.
- Przygotowanie dodatkowych materiałów, którymi posłużysz się w trakcie rozmowy.
Właściwy przebieg rozmowy
- Przywitanie z kontrahentem. Pierwsze minuty i zrobienie właściwego wrażenia.
- Obserwacja i analiza rozmówcy. Identyfikacja typu i stylu, w jakim może negocjować, oraz stosowanych przez niego taktyk.
- Początek negocjacji właściwych. Jak bez bólu zacząć rozmowę o interesach.
- Własne propozycje i ich uzasadnianie. Obserwacja kontrahenta i jego mowy ciała.
- Propozycje rozmówcy: jak na nie właściwie reagować.
- Obiekcje kontrahenta do Twoich propozycji: typowe i nietypowe. Techniki zbijania obiekcji.
- Przebieg i fazy negocjacji. Omówienie kolejnych elementów procesu.
Strategie, techniki, chwyty i sztuczki
- Techniki perswazji i manipulacji w negocjacjach: przegląd narzędzi i określenie, kiedy które mogą zostać użyte.
- Mowa ciała w negocjacjach. Interpretowanie sygnałów werbalnych i niewerbalnych drugiej strony.
- Podstawowe strategie prezentacji swoich warunków i reagowania na oferty rozmówcy.
- Odpowiadanie na nieczyste zagrania drugiej strony.
- Mowa ciała w negocjacjach. Interpretowanie sygnałów werbalnych i niewerbalnych.
- Blef w negocjacjach i metody jego identyfikacji u przeciwnika. Co zrobić, gdy złapiemy kontrahenta na kłamstwie.
- Metody przełamywania impasu i powrotu do rozmowy.
Cena jako główny temat negocjacji
- Zanim przejdziemy do ceny, czyli o technikach kotwiczenia i „pustych opcjach”.
- Techniki wprowadzania ceny. Język mówienia o cenie i kolejność przedstawiania opcji.
- Reakcja na cenę: jak pokonać początkowy opór rozmówcy. Techniki redukujące wrażliwość kontrahenta na wysokość ceny.
- Argumentacja w rozmowie o cenach. Uzasadnianie wysokości ceny.
- Negocjacje cenowe. Systematyka, strategie prowadzenia, skuteczne techniki.
- Techniki obrony przed wymówkami cenowymi. Rabaty, kiedy je dawać i jak to robić.
- „Niska piłka” i inne nieczyste zagrania cenowe.
Pozycja w negocjacjach
- Negocjowanie z silniejszej pozycji – na co można sobie pozwolić w rozmowie, a na co trzeba uważać, by nie stracić kontrahenta
- Reguły negocjowania ze słabszej pozycji.
- Przegląd technik wywierania wpływu na silniejszego partnera negocjacji.
Problemy szczegółowe
- Motywacja – jak będąc przedstawicielem handlowym wzbudzać w sobie zapał do dzwonienia, spotykania się i negocjowania bez ryzyka wypalenia.
- Jak odbierać telefon od potencjalnego kontrahenta, zainteresowanego naszą ofertą – strategie maksymalizacji dobrego wrażenia.
- Jak rozmawiać z klientem, który dzwoni, by zgłosić problem lub wycofać się z transakcji – techniki zjednywania odbiorcy i rozładowywania potencjalnych konfliktów.
Adresaci
- Przedstawiciele handlowi, Key Account Managers i handlowcy, na co dzień prowadzący rozmowy B2B.
- Osoby odpowiedzialne za zakupy w przedsiębiorstwie.
- Prezesi i osoby na stanowiskach managerskich, negocjujące duże kontrakty.