Korzyści ze szkolenia
Głównym celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji pracowników firm pośredniczących w obrocie nieruchomościami w zakresie technik sprzedaży i komunikacji z potencjalnym klientem, zarówno sprzedającym, jak i kupującym. W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:
- podstawowe schematy odbierania telefonów od klienta i umawiania spotkań bezpośrednich,
- zasady witania klienta w biurze, prezentacji warunków współpracy i lokalu, mówienia o inwestycji językiem korzyści i sposobów na rozbicie kluczowych obiekcji klienta,
- techniki prezentacji ceny/prowizji pośrednika i radzenia sobie z obiekcjami cenowymi,
- zasady prezentacji nieruchomości, także poprzez oprowadzanie klienta po inwestycji,
- skuteczne techniki prezentowania ofert specjalnych i rabatów, negocjacji i zamykania sprzedaży,
- sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami, zwłaszcza w przypadku szybkiej odmowy ze strony osób sprzedających.
Adresaci
- Pracownicy biur i agencji pośrednictwa w handlu nieruchomościami, sprzedający zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym.
- Managerowie zespołów sprzedażowych agencji nieruchomości.
- Osoby planujące zakup mieszkania i chcące poznać wcześniej techniki używane przez sprzedawców.
Informacje organizacyjne
Najbliższe szkolenia otwarte:
- 17-18.10.2024 – Wrocław
- 24-25.10.2024 – Warszawa
- 28-29.10.2024 – Poznań
- 7-8.11.2024 – Gdańsk
- 28-29.11.2024 – Łódź
- 5-6.12.2024 – Kraków
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w największych miastach.
- Maksymalna liczba uczestników: 8 osób na szkoleniu.
- W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały w formie wydruku, a po szkoleniu certyfikaty poświadczające jego odbycie.
- Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1890 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie u Klienta
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Przebieg treningu i metody pracy
W skład treningu wchodzą krótkie wykłady teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. W ramach części praktycznej (70 proc. czasu szkolenia) uczestnicy trenują użycie wybranych technik sprzedaży i negocjacji ceny nieruchomości oraz uczą się, jak praktycznie radzić sobie z trudnymi sytuacjami, które mogą wystąpić w trakcie rozmowy z klientem kupującym i sprzedającym.
Ćwiczenia mają postać rozmów z klientami, toczonych w parach lub małych grupach. Po zakończeniu każdego z ćwiczeń uczestnicy otrzymują informację zwrotną na temat zaprezentowanych kompetencji sprzedażowych. Wybrane ćwiczenia i rozmowy z klientami mogą zostać nagrane i następnie przeanalizowane publicznie na forum grupy, dzięki czemu uczestnicy na bieżąco otrzymują informacje zwrotne na temat swoich kompetencji w zakresie sprzedaży i negocjacji ceny nieruchomości, warunków współpracy i wysokości prowizji.
Dzięki temu, że wszystkie omawiane strategie i techniki są natychmiast utrwalane na drodze ćwiczeń, uczestnicy natychmiast internalizują przyswajane wiadomości i szybko nabywają wprawę w ich wykorzystaniu.
Po zakończeniu treningu uczestnicy otrzymują certyfikaty, potwierdzające odbycie szkolenia.
Plan szkolenia
Część 1: MARKA POŚREDNIKA I DOCIERANIE DO KLIENTÓW
Marka agenta nieruchomości – jak ją stworzyć
- Czym jest marka agencji nieruchomości i jej indywidualnego pracownika? Z jakich elementów się składa?
- Profil klienta, który rzeczywiście potrzebuje pośrednika. Czego szuka taki klient?
- Jak dziś sprzedający (oraz kupujący) mieszkania i działki nawiązują kontakt z pośrednikiem i kiedy to robią?
- Jak dotrzeć do grupy docelowej i skutecznie promować wśród jej członków markę pośrednika nieruchomości.
- Zasady pozycjonowania swojej marki: klient premium czy segment popularny?
- Klient w internecie: co twoi klienci wpisują w wyszukiwarki i jak wykorzystać tę wiedzę przy pozycjonowaniu marki?
Reklama i promocja marki pośrednika
- Tradycyjna reklama jako metoda zainteresowania usługami pośrednika i jej ograniczenia.
- Docieranie do klienta w internecie. Pozycjonowanie, reklama kontekstowa, RTB i inne nowe formy docierania do przefiltrowanych grup potencjalnych klientów. Przegląd i ewaluacja narzędzi.
- Viral marketing (marketing wirusowy). Znaczenie mediów społecznościowych w budowaniu marki.
- Zasady tworzenia skutecznego komunikatu reklamowego: jak przyciągnąć uwagę klienta i sprawić, by zareagował dzwoniąc do nas.
- Marketing szeptany (Word-of-Mouth Communication) – opinie o nas w sieci i metody ich wykorzystania.
- Jak bronić się przed złymi opiniami i fałszywymi informacjami w sieci?
Część 2: ROZMOWA ZE SPRZEDAJĄCYM
Przygotowanie pośrednika nieruchomości
- Rola planu sprzedaży w pracy pośrednika.
- Przygotowanie scenariuszy rozmowy ze sprzedającymi nieruchomości.
- Cztery elementy idealnego scenariusza: zaufanie, potrzeba, pomoc, pośpiech. Jak z nich korzystać w trakcie sprzedaży usług pośrednictwa?
Pierwszy kontakt ze sprzedającym nieruchomość
- Początek rozmowy ze sprzedającym: powitanie i przedstawienie się.
- Właściwe pierwsze wrażenie: znaczenie wyglądu, mowy ciała, tonu głosu i artykulacji.
- Mowa ciała i jej rola w nawiązywaniu dobrego kontaktu.
- Nawiązywanie dobrego kontaktu: jak sprawić, by klient agencji od początku jej zaufał?
- Wiarygodność: jak wytworzyć w odbiorcy przekonanie, że znamy się na rzeczy i sprzedamy jego dom.
- Metody budowania wrażenia kompetencji (wygląd, zachowanie i rekomendacje).
Prezentacja warunków współpracy w rozmowie ze sprzedającym
- Pytania handlowe i zdobywanie informacji o nieruchomości i interesach sprzedającego. Podział i klasyfikacja pytań handlowych.
- Badanie oczekiwań finansowych sprzedającego nieruchomość. Informacje zwrotne agenta – czy i kiedy ich udzielać.
- Techniki ułatwiające dotarcie do rzeczywistych interesów rozmówcy. Metody zadawania właściwych pytań sugerujących.
- Propozycja różnych form współpracy. Metody podkreślenia zalet umowy na wyłączność.
- Obiekcje sprzedającego do nawiązania współpracy – jak sobie z nimi radzić właściwą argumentacją i technikami perswazyjnymi.
Rozmowa o prowizji pośrednika
- Kiedy mówić o prowizji i co robić, gdy kupujący pyta o prowizję za wcześnie?
- Wysokość oferty początkowej. Techniki redukujące wrażliwość klienta na wysokość prowizji.
- Prawidłowa prezentacja powodów wysokości prowizji – metody właściwego uzasadniania.
- Argumentacja w rozmowie o cenach i prowizjach. Jak uzasadnić prowizję przyszłą ceną mieszkania lub ramami czasowymi sprzedaży.
- Techniki obrony przed obiekcjami kupującego.
Negocjowanie wysokości prowizji
- Negocjacje w rozmowie o Twoim honorarium. Systematyka, strategie prowadzenia, skuteczne techniki.
- Wybrane gry, chwyty i sztuczki w negocjacjach. „Śmieszne pieniądze” i inne użyteczne techniki.
- Skuteczne techniki targowania się, czyli jak schodzić w negocjacjach.
- Techniki manipulacyjne w negocjacjach – jak się przed nimi bronić.
- Potwierdzenie warunków przez klienta. Podpisanie umowy pośrednictwa.
Część 3: ROZMOWA Z KUPUJĄCYM I SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
Przygotowanie do rozmów z osobami zainteresowanymi zakupem mieszkania
- Wstępna identyfikacja możliwych potrzeb potencjalnych nabywców. Dopasowanie strategii komunikacyjnej.
- Przygotowanie pytań do kupującego.
- Stworzenie różnych opcji prezentacji oferty. Wybór potencjalnych argumentów.
- Przygotowanie zestawu odpowiedzi na spodziewane wymówki i obiekcje oglądających nieruchomość.
Telefon od zainteresowanego zakupem lokalu
- Gdy kupujący dzwoni – początek rozmowy i rola pierwszego wrażenia.
- Metody odpowiadania na wczesne pytania o cenę i warunki finansowe zakupu.
- Techniki zamykania rozmowy telefonicznej poprzez umówienie klienta w agencji nieruchomości.
Spotkanie z kupującym: pierwsze 30 sekund rozmowy
- Początek interakcji: rola pierwszego wrażenia, jakie wywiera agencja nieruchomości i jej pracownicy.
- Ocena kompetencji agenta nieruchomości: znaczenie wyglądu, mowy ciała, tonu głosu i artykulacji.
- Trzy klucze do zdobycia zaufania kupującego: podobieństwo, wiarygodność, kompetencja.
- Wiarygodność: jak wytworzyć w kupującym przekonanie, że jesteśmy po jego stronie.
Potrzeby kupującego
- Identyfikacja potrzeb – metody i techniki. Działania ułatwiające zrozumienie, jakiego mieszkania/domu/działki potrzebuje kupujący.
- Pytania do kupującego, czyli jak zrobić, by zainteresowany sam nam powiedział, czym go możemy przekonać. Podział i klasyfikacja pytań handlowych.
- Inne techniki ułatwiające dotarcie do rzeczywistych potrzeb rozmówcy.
- Uświadomienie kupującemu jego (najważniejszych z naszego punktu widzenia) potrzeb.
Prezentacja ofert nieruchomości
- Nieruchomość jako odpowiedź na wyartykułowaną potrzebę kupującego. Techniki przechodzenia od pytań handlowych do prezentacji oferty.
- Kolejność prezentacji ofert ze względu na cenę, lokalizację i inne warunki.
- Jak mówić o nieruchomości? Język korzyści i jego użycie w zależności od rozpoznanych potrzeb oraz typu osobowości kupującego. Jak dostosować argumenty do potrzeb klienta?
- Pytania do kupującego na temat tego, co sądzi o przedstawionych ofertach. Techniki czytania między wierszami i właściwej interpretacji sygnałów niewerbalnych.
- Wybór nieruchomości do obejrzenia z klientem. Właściwa sekwencja mieszkań, które pokażemy.
Oglądanie nieruchomości
- Decyzja co do terminu oglądania lokalu/domu/działki. O czym trzeba pamiętać, wybierając dzień tygodnia i porę dnia.
- Wygląd i atmosfera w pokazywanym mieszkaniu – rola home stagingu.
- Prezentacja z właścicielem czy bez – wybór odpowiedniej formuły, w zależności od osobowości i prezencji obu stron transakcji.
- Zachowanie agenta w trakcie prezentacji mieszkania – jak prowadzić klienta.
Techniki argumentacji w trakcie prezentowania mieszkania
- Opis nieruchomości – rola języka i przymiotników.
- Uzasadnianie warunków panujących w mieszkaniu.
- Techniki obniżania wrażliwości kupującego na negatywne aspekty pokazywanej nieruchomości..
- Prawidłowa prezentacja ceny lokalu. Uzasadnianie wysokości ceny.
- Wypowiedzi z ukrytymi założeniami, presupozycje i implikatury w mówieniu o lokalu.
- Obiekcje kupujących: typowe i nietypowe. Najskuteczniejsze techniki odpierania obiekcji.
- Pytania precyzujące, gdy kupujący zgłasza zastrzeżenia do cech mieszkania i warunków zakupu.
- Osobowość nabywcy a przyjmowanie argumentów agenta nieruchomości. Jak dyskutować z klientem, by go nie obrazić?
Negocjacje ceny między stronami i finalizowanie transakcji
- Sygnały gotowości kupującego do podjęcia decyzji o nabyciu nieruchomości. Techniki przyspieszania decyzji zakupowych.
- Rozmowa o cenie: pośredniczenie w negocjacjach cenowych między sprzedającym a kupującym. Strategie i techniki mediacji.
- Scenariusze finalizowania kontraktu sprzedaży. Dlaczego każdy agent nieruchomości powinien mieć ich kilka? W jakiej kolejności powinny być używane?
- Techniki perswazyjne w fazie finalizowania kontraktu.
- Referencje i rekomendacje po sfinalizowaniu sprzedaży – jak i kiedy o nie prosić.
Jak pośredniczyć w sprzedaży mieszkania między różnymi typami klientów
- Motywacja i emocje w rozmowach z klientem. Jak czytać emocje, wykorzystywać je w sprzedaży i kontrolować je u siebie i klienta?
- Jak zidentyfikować typ osobowości klientów i dostosować argumenty do ich oczekiwań?
- Wpływ typu osobowości rozmawiających na przebieg rozmowy handlowej.
- Co kto uznaje za korzystne: metody dopasowania argumentacji i technik perswazyjnych do typu osobowości klientów.
- Jak radzić sobie w sytuacjach patowych (gdy jedna ze stron nie chce ustąpić).
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
Symulacje rozmów ze sprzedającymi i kupującymi oraz negocjacji, w których agent nieruchomości pośredniczy między stronami. Analiza odegranych symulacji pod względem potencjalnej skuteczności perswazyjnej.