Korzyści uczestnika
W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy kluczowe techniki sprzedaży nieruchomości, w tym przede wszystkim:
- podstawowe schematy odbierania telefonów od klienta, tak by szybko i łatwo umówić spotkanie w celu obejrzenia nieruchomości,
- zasady prezentacji mieszkania, lokalu lub działki przed kupującym, mówienia językiem korzyści i sposobów na rozbicie obiekcji klienta,
- strategie i techniki prezentacji ceny, negocjacji z klientem i szybkiej finalizacji sprzedaży mieszkania lub działki.
Organizacja
Najbliższe szkolenia otwarte:
- 17-18.10.2024 – Wrocław
- 24-25.10.2024 – Warszawa
- 28-29.10.2024 – Poznań
- 7-8.11.2024 – Gdańsk
- 28-29.11.2024 – Łódź
- 5-6.12.2024 – Kraków
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w największych miastach.
- Maksymalna liczba uczestników: 8 osób na szkoleniu.
- W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały w formie wydruku, a po szkoleniu certyfikaty poświadczające jego odbycie.
- Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1890 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie u Klienta
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Metody pracy
W skład treningu wchodzą krótkie wykłady teoretyczne oraz ćwiczenia praktyczne. W ramach części praktycznej (60 proc. czasu szkolenia) uczestnicy trenują użycie wybranych technik sprzedaży i negocjacji ceny nieruchomości: odbierają telefony od klientów, umawiają spotkania, prezentują nieruchomość i negocjują jej cenę. Przy okazji osoby te uczą się radzić sobie z trudnymi sytuacjami, które mogą wystąpić w trakcie rozmowy z kupującym nieruchomość.
Ćwiczenia mają postać rozmów sprzedażowych, toczonych w parach lub małych grupach. W razie potrzeby i chęci uczestników ćwiczenia są nagrywane i następnie analizowane na forum grupy. W trakcie omawiania ćwiczeń uczestnicy otrzymują informację zwrotną na temat zaprezentowanych kompetencji sprzedażowych oraz wskazówki w kwestii dalszego rozwoju w roli sprzedawcy. Innym rodzajem ćwiczeń są burze mózgów, w których uczestnicy wypracowują własne metody radzenia sobie z najtrudniejszymi obiekcjami klientów.
Po zakończeniu treningu uczestnicy otrzymują certyfikaty, potwierdzające odbycie szkolenia.
Plan treningu
Przygotowanie sprzedawcy nieruchomości
- Rola planu sprzedaży w pracy sprzedawcy nieruchomości.
- Przygotowanie scenariusza rozmowy z kupującym mieszkanie.
- Cztery elementy idealnego scenariusza: zaufanie, potrzeba, pomoc, pośpiech. Jak z nich korzystać w trakcie sprzedaży nieruchomości?
Przygotowanie do rozmów z osobami zainteresowanymi zakupem nieruchomości (mieszkania, działki)
- Wstępna identyfikacja możliwych potrzeb potencjalnych nabywców. Dopasowanie strategii komunikacyjnej.
- Przygotowanie pytań do kupującego.
- Stworzenie różnych opcji prezentacji oferty. Wybór potencjalnych argumentów.
- Przygotowanie zestawu odpowiedzi na spodziewane wymówki i obiekcje oglądających nieruchomość.
Telefon od zainteresowanego zakupem lokalu
- Gdy kupujący dzwoni – początek rozmowy i rola pierwszego wrażenia.
- Metody odpowiadania na wczesne pytania o cenę i warunki finansowe zakupu.
- Scenariusze zamykania rozmowy telefonicznej poprzez umówienie klienta w na miejscu: w biurze dewelopera, w agencji nieruchomości, na inwestycji lub w sprzedawanym mieszkaniu.
Techniki sprzedaży nieruchomości na etapie pierwszej minuty rozmowy
- Początek interakcji: rola pierwszego wrażenia, jakie wywiera sprzedawca i jego biuro.
- Ocena kompetencji sprzedawcy: znaczenie wyglądu, mowy ciała, tonu głosu i artykulacji.
- Trzy klucze do zdobycia zaufania kupującego: podobieństwo, wiarygodność, kompetencja.
- Wiarygodność: jak wytworzyć w kupującym przekonanie, że jesteśmy po jego stronie.
Potrzeby kupującego
- Rola etapu potrzeby: dlaczego zanim przejdziesz do prezentacji ofert, musisz poznać lub potwierdzić potrzeby zainteresowanego zakupem?
- Identyfikacja potrzeb kupującego jako klucz do sukcesu sprzedającego nieruchomość. Techniki sprzedaży jako działania ułatwiające zrozumienie, co kieruje rozmówcą.
- Pytania do kupującego, czyli jak zrobić, by zainteresowany sam nam powiedział, czym go możemy przekonać. Podział i klasyfikacja pytań handlowych.
- Inne techniki ułatwiające dotarcie do rzeczywistych potrzeb rozmówcy.
- Uświadomienie kupującemu jego (najważniejszych z naszego punktu widzenia) potrzeb. Pytania sugerujące i naprowadzające na potrzeby.
- Potwierdzenie potrzeby przez klienta i przejście do przeglądu ofert.
Prezentacja ofert nieruchomości
- Nieruchomość jako odpowiedź na wyartykułowaną potrzebę kupującego. Techniki przechodzenia od pytań handlowych do prezentacji oferty.
- Kolejność prezentacji ofert mieszkań ze względu na cenę i inne warunki.
- Jak mówić o oferowanej nieruchomości? Język korzyści i jego użycie w zależności od rozpoznanych potrzeb oraz typu osobowości kupującego. Jak dostosować argumenty do potrzeb klienta?
- Pytania do kupującego na temat tego, co sądzi o przedstawionych ofertach. Umiejętność czytania między wierszami i właściwej interpretacji sygnałów niewerbalnych.
- Wybór nieruchomości do obejrzenia z klientem. Właściwa sekwencja mieszkań (działek, lokali użytkowych), które pokażemy.
Techniki sprzedaży nieruchomości na etapie prezentacji lokalu
- Decyzja co do terminu oglądania mieszkania lub lokalu. O czym trzeba pamiętać, wybierając dzień i porę dnia.
- Wygląd i atmosfera w pokazywanym mieszkaniu – rola tego, co jest w lokalu oraz utrzymanego porządku.
- Zachowanie sprzedawcy w trakcie prezentacji nieruchomości – jak prowadzić klienta.
Zasady argumentacji w trakcie prezentowania lokali, mieszkań i działek
- Kolejność pomieszczeń, do których wchodzimy.
- Opis tego, co widzi klient, jako przykład techniki sprzedaży nieruchomości – rola języka i przymiotników. Jak opisywać mieszkanie językiem korzyści.
- Właściwe pokazanie warunków panujących w mieszkaniu lub lokalu.
- Obiekcje kupujących: stany (niezmienne) i wymówki (modyfikowalne, choć często mające swą cenę). Najczęstsze obiekcje (wygląd, otoczenie, warunki w lokalu, dojazd itp) i metody ich rozbijania.
- Pytania precyzujące jako przykład techniki sprzedaży nieruchomości, gdy kupujący zgłasza zastrzeżenia do cech mieszkania i warunków zakupu.
- Argumenty na rozbicie przykładowych obiekcji: przegląd najczęstszych wymówek i odpowiedzi na nie.
- Podsumowanie korzyści i inne skuteczne metody radzenia sobie z wybranymi obiekcjami.
Rozmowa o cenie, czyli jak przejść od pomocy do pośpiechu
- Metody wprowadzania ceny do rozmowy. Co robić, gdy kupujący pyta o cenę za wcześnie.
- Wysokość ceny ofertowej. Prawidłowe wyliczenie przesłanek ceny.
- Metody przedstawiania ofert specjalnych i promocyjnych.
- Argumentacja w rozmowie o cenach a techniki sprzedaży nieruchomości: uzasadnianie wysokości ceny.
- Techniki obrony przed obiekcjami cenowymi kupującego nieruchomość.
- Negocjacje cenowe: jak ubierać w słowa odpowiednie obniżki ceny (np. co lepiej dać: 20 procent na garażu czy 2 procent na całości?). Rola „dawania za darmo” w przyspieszaniu decyzji klienta.
- Osobowość nabywcy a przyjmowanie argumentów sprzedającego. Jak dyskutować z klientem, który wie lepiej, ile powinno kosztować mieszkanie?
Finalizowanie transakcji w sprzedaży nieruchomości
- Sygnały gotowości kupującego do podjęcia decyzji o nabyciu nieruchomości. Techniki przyspieszania decyzji zakupowych.
- Scenariusze finalizowania kontraktu sprzedaży. Dlaczego każdy sprzedawca nieruchomości powinien mieć ich kilka? W jakiej kolejności powinny być używane?
- Techniki perswazyjne w fazie zamykania sprzedaży nieruchomości.
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
Nagrywane symulacje rozmów z zainteresowanymi zakupem lokalu / działki oraz negocjacji ceny nieruchomości z kupującym. Oglądanie i analiza odegranych scenek pod względem potencjalnej skuteczności perswazyjnej i przekazanie przez trenera informacji zwrotnych dla uczestników.
Adresaci
- Pracownicy firm deweloperskich zajmujący się sprzedażą nieruchomości na rynku pierwotnym,
- Pracownicy biur i agencji pośrednictwa w handlu nieruchomościami,
- Osoby prywatne, które chcą sprzedać własne mieszkanie, lokal lub działkę,
- Osoby planujące zakup nieruchomości i chcące poznać wcześniej techniki sprzedaży nieruchomości, po które może sięgnąć druga strona.