Korzyści uczestnika
Psychologia sprzedaży to temat, z którym każdy z nas styka się na co dzień w niemal każdym sklepie lub w centrum handlowym. Na temat tego, w jaki sposób inni ludzie i firmy wpływają na nasze decyzje zakupowe, napisano już setki książek. Szkolenie streszcza wiedzę dostępną w najważniejszych z nich i pokazuje uczestnikom:
- jakie są mechanizmy psychologiczne, które odpowiadają za to, co i kiedy kupujemy,
- jak kształtować poziom sprzedaży za pomocą środków perswazji i manipulacji oraz innych narzędzi, jakie daje nam dziś psychologia sprzedaży,
- co to są kotwice cenowe i jak przedstawić aktualną cenę tak, by wydała się atrakcyjna i okazyjna,
- jak mówić do klientów o zróżnicowanym statusie materialnym i o różnych typach osobowości.
Organizacja
Najbliższe szkolenia otwarte „Techniki sprzedaży dla zawodowców”:
- 4-5.11.2024 – Warszawa
- 7-8.11.2024 – Wrocław
- 28-29.11.2024 – Poznań
- 2-3.12.2024 – Łódź
- 9-10.12.2024 – Kraków
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Plan treningu
Psychologia sprzedaży i jej znaczenie
- Codzienne i niecodzienne powody zakupów. Rodzaje motywacji u klienta.
- Motywacje racjonalne i przesłanki decyzji o pójściu do sklepu lub wejściu na stronę sprzedawcy.
- Cena i jej rola: dlaczego klient chce mieć przeświadczenie, że kupując robi dobry interes.
- Stan organizmu a zakupy, czyli jak kupują ludzie głodni, niewyspani i zmęczeni.
- Emocje i motywacje irracjonalne: kupowanie kompulsywne i w celu polepszenia nastroju.
- Rabaty, gratisy, obniżki i promocje, czyli jak psychologia sprzedaży pomaga wzbudzać w ludziach impulsy zakupowe.
Cechy produktu: co i kiedy kupujemy?
- Produkty racjonalne: kategorie, przykłady, drogi perswazji.
- Produkty i usługi emocjonalne oraz działania promocyjne bazujące na reakcjach organizmu (głód, zapachy itp.), popędach (seks), emocjach i chęci wywarcia wrażenia na innych.
- Produkty bazujące na motywacjach racjonalnych a produkty bazujące na motywacjach irracjonalnych – podobieństwa i różnice. Jak motywować klienta do zakupu jednych i drugich.
- Produkty z wyższej półki i znamionujące status, czyli jak skłonić ludzi do płacenia więcej za to samo.
- Psychologia marki, czyli jak współczesne produkty przemawiają do naszej osobowości.
Cechy sklepu (firmy, strony www): gdzie najchętniej robimy zakupy?
- Otoczenie sprzedaży, czyli w jakim sklepie czujemy się dobrze przy jakich zakupach.
- Standard sklepu a samoocena klientów i ich motywacja do płacenia więcej.
- Merchandising i zarządzanie półką w sklepie – jak ustawiać rzeczy, by wywoływały impulsy zakupowe w klientach.
- Polityka cenowa sklepu i zarządzanie promocjami w celu przyciągnięcia klientów.
Cechy sprzedawcy: od kogo kupujemy?
- Sprzedawca idealny: mity i stereotypy, a stan faktyczny.
- Typy sprzedawców i wyznaczniki ich sukcesu.
- Wygląd i zachowanie sprzedawcy a pierwsze wrażenie na kliencie.
- Sygnały niewerbalne. Mowa ciała sprzedawcy i jej rola.
- Sposób bycia i mówienia sprzedawcy a jego wiarygodność.
- Znaczenie empatii. Uwaga i słuchanie tego, co mówi klient. Rola sygnałów zwrotnych.
Osobowość klienta a jego zachowania konsumenckie
- Wprowadzenie do psychologii osobowości. Typy klientów i ich potrzeby.
- Cechy osobowości a preferencje i reakcje zakupowe.
- Style komunikowania się klientów, a metody ich przekonywania.
- Jak zidentyfikować typ osobowości klienta i dostosować ofertę i argumenty do jego potrzeb?
Psychologia sprzedaży a wywieranie wpływu na klienta
- Podstawowe efekty psychologiczne, występujące w trakcie procesu sprzedaży.
- Heurystyki poznawcze i ich rola: jak sprzedawać wykorzystując automatyzmy w głowie klienta.
- Procesy decyzyjne związane z kupowaniem – jak ludzie ustalają, co kupić.
- Reguły wywierania wpływu (Cialdini). Techniki perswazji i manipulacji.
- Kupowanie refleksyjne a kupowanie bezrefleksyjne.
- Motywacja i emocje w marketingu, reklamie i w sprzedaży bezpośredniej: jak je skutecznie budzić w kliencie.
Psychologia sprzedaży na etapie rozmowy sprzedawcy z klientem
- Jak klient podejmuje decyzję o zakupie i jak na nią wpływać?
- Zastosowanie technik perswazji na kolejnych etapach rozmowy handlowej.
- Sygnały niewerbalne. Mowa ciała klienta (ruchy gałek ocznych, postawa ciała, ton głosu i sposób mówienia). Mowa ciała sprzedawcy i jej znaczenie.
- Argumenty racjonalne i emocjonalne w ustach sprzedawcy – kiedy po które sięgać?
- Psychologia sprzedaży a prezentacja ceny: kluczowe reguły i kolejność opcji.
- Techniki zbijania obiekcji i zastrzeżeń klienta wobec produktu lub usługi.
- Pośpiech, niedostępność i inne metody zamykania sprzedaży.
Komunikacja z klientem, który kupił
- Dysonans pozakupowy u klienta, sposoby jego wzbudzania i redukcji.
- Długofalowa satysfakcja klienta – dlaczego zwykle jest ważniejsza, niż jednorazowa korzyść sklepu lub sprzedawcy.
- Referencje – jak sprawić, by klient nas polecał.
- Znaczenie wiedzy o zachowaniach konsumenckich w Twojej codziennej pracy.
Adresaci
- Sprzedawcy, handlowcy, konsultanci i przedstawiciele handlowi.
- Marketingowcy i osoby odpowiedzialne za strategie cenowe produktu.
- Managerowie działów sprzedaży i marketingu.
- Konsumenci, którzy chcą się dowiedzieć, jak sklepy i producenci przekonują ich do zakupu.