Korzyści ze szkolenia
Sprzedaż bezpośrednia to chleb powszedni większości sprzedawców, co wcale nie znaczy ze większość robi to bezbłędnie. W istocie niewielu sprzedawców widziało (lub słuchało) swych rozmów z klientem i zmierzyło się z tym, co w ich zachowaniu wymaga poprawy. Dzięki temu treningowi dołączysz do tego wąskiego grona świadomych handlowców.
W trakcie treningu:
- poznasz główne techniki sprzedaży bezpośredniej,
- zobaczysz, jak badać potrzeby klienta w rozmowie twarzą w twarz,
- dostosujesz swą prezentację handlową i argumenty do tego, czego oczekuje klient,
- nauczysz się radzić sobie z obiekcjami klientów do tego, co aktualnie sprzedajesz.
Dodatkowo dowiesz się:
- co można wyczytać w gestach i zachowaniu klienta, uważnie go obserwując,
- jak prezentować cenę, by minimalizować możliwe obiekcje kontrahenta,
- w jaki sposób wprowadzać do rozmowy rabaty i gratisy,
- kiedy zamykać sprzedaż i jak to robić szybko i skutecznie.
Adresaci
- Sprzedawcy w sklepach, w których kupują klienci indywidualni.
- Handlowcy i przedstawiciele handlowi, przeprowadzający bezpośrednie rozmowy z kontrahentami.
- Managerowie sprzedaży oraz właściciele mniejszych lub większych biznesów.
- Klienci, którzy kupują drogą bezpośrednią.
- Ludzie odpowiedzialni w firmach za rozmowy zakupowe, którzy chcą poznać techniki używane przez handlowców.
Zakres tematyczny i metody pracy
Szkolenie składa się z części wykładowej (20 proc. czasu) i części warsztatowej (ok. 80 proc. czasu treningu). Celem mini-wykładów jest przekazanie uczestnikom wiedzy, która pozwoli im gładko zaczynać, prowadzić i finalizować bezpośrednie rozmowy z klientami. W trakcie części warsztatowej uczestnicy ćwiczą prowadzenie takich rozmów i użycie kolejnych omawianych technik sprzedaży. Ćwiczenia mają formę scenek odgrywanych przed kamerą, które są następnie analizowane na forum grupy. W trakcie analizy uczestnik otrzymuje od trenera informacje zwrotne na temat stopnia zaawansowania swych umiejętności sprzedażowych, metod poprawienia aktualnych usterek i dalszej drogi rozwoju w roli pracownika prowadzącego sprzedaż bezpośrednią.
Program szkolenia
Zanim pojedziesz do klienta, czyli jak się przygotować
- Skąd wziąć lead (namiar na klienta) w sprzedaży bezpośredniej: typy kontaktów do klientów i metody ich pozyskania.
- Zebranie informacji o kliencie. Identyfikacja potrzeb klienta. Dopasowanie oferty.
- Wybór czasu i miejsca rozmowy.
- Wstępny kontakt telefoniczny z klientem, z którym chcesz umówić rozmowę właściwą: na co zwrócić uwagę.
- Przygotowanie pytań handlowych, które pomogą Ci zbadać potrzebę klienta.
- Dopasowanie oferty i argumentów do tego, czego wymaga sprzedaż bezpośrednia.
- Przygotowanie zestawu odpowiedzi na potencjalne wymówki klienta.
- Wybór argumentu, który wykorzystasz do zamknięcia rozmowy i finalizacji transakcji.
Sprzedawca / handlowiec: autoprezentacja i sekrety wizerunku
- Sprzedaż bezpośrednia jako efekt działań marketingowych i wizerunkowych handlowca.
- Jak wyglądasz i jak się zachowujesz? Czy wzbudzasz tym zaufanie? Audyt wizerunku uczestników.
- Mowa ciała i sposób mówienia sprzedawcy jako przesłanki sukcesu w rozmowach z klientami.
- Kompetencja i wiarygodność: jak je sygnalizować w rozmowie z klientem.
Techniki rozpoczynania bezpośrednich rozmów handlowych
- Nawiązywanie kontaktów handlowych. Zdobywanie zaufania klienta.
- Komunikacja w początkach rozmowy. Prezencja i mowa ciała sprzedawcy.
- Techniki budowania zaufania i dobrej relacji z klientem.
- Co robić, gdy klient nie chce Cię przyjąć lub twierdzi, że nie może z Tobą rozmawiać.
Sprzedaż bezpośrednia w praktyce: od badania potrzeb do prezentacji produktu
- Pierwsze minuty rozmowy z klientem, czyli jak zrobić dobre wrażenie.
- Zdobywanie zaufania klienta – jakie narzędzia daje Ci rozmowa twarzą w twarz?
- Mowa ciała sprzedawcy i jej rola w tworzeniu relacji z klientem.
- Rozpoznanie potrzeb i intencji klienta. Technika pytań otwartych, a późniejszy sukces w sprzedaży bezpośredniej.
- Pytania naprowadzające a uświadomienie klientowi jego potrzeb.
- Właściwa prezentacja produktu. Metody przedstawiania oferty standardowej, promocji, rabatów i innych okazji.
- Argumentacja a zgłoszone wcześniej potrzeby. Jak mówić o tych korzyściach, które są ważne dla klienta?
- Mowa ciała kupującego: co nam mówi o tym, co klient sądzi o naszej ofercie. Analiza sygnałów werbalnych i niewerbalnych.
Wprowadzanie ceny i obiekcje klienta
- Prawidłowe wprowadzenie ceny do rozmowy – zasady, triki i pułapki.
- Argumentacja w rozmowie o cenach. Uzasadnienie wysokości ceny – jakie możliwości daje sprzedaż bezpośrednia.
- Obiekcje klientów: podział na stany i wymówki. Najczęstsze techniki radzenia sobie z jednym i drugim typem.
- Osobowość klienta a przyjmowanie argumentacji sprzedawcy. Kto bardziej dyskutuje i dlaczego?
- Klient nieuprzejmy lub agresywny – jak z nim rozmawiać?
Negocjacje ceny w sprzedaży bezpośredniej
- Sprzedaż bezpośrednia a negocjacje twarzą w twarz z klientem: znaczenie mikroekspresji i mowy ciała.
- Rabaty, kiedy je dawać i jak to robić.
- Negocjacje cenowe w praktyce. Systematyka, strategie prowadzenia, skuteczne techniki.
- Główne zasady targowania się oko w oko z klientem. Techniki targu a sprzedaż – trening z kamerą.
- „Niska piłka” i sztuczki sprzedawców bezpośrednich – dlaczego lepiej ich unikać.
Zamykanie transakcji
- Sygnały gotowości klienta do podjęcia decyzji o zakupie. Techniki przyspieszania decyzji: tryb warunkowy i metoda „coś za coś”.
- Techniki finalizowania kontraktu. Alternatywy konkretne i cząstkowe w zamykaniu sprzedaży.
Dalsze kontakty z klientem
- Zachowanie po sfinalizowaniu sprzedaży. Co zrobić, gdy klient po twoim wyjściu zechce odstąpić od zakupu?
- Długofalowe budowanie relacji: techniki ułatwiające utrzymanie sympatii i zaufania klienta. Dlaczego warto regularnie bywać u kontrahentów.
- Bezpośrednia rozmowa z klientem w przypadku zgłaszania reklamacji. Obsługa reklamacji tak, by zgłaszający ją wyszedł zadowolony.
Sprzedaż bezpośrednia jako źródło stresu i wypalenia
- Stres w pracy sprzedawcy – jak panować nad sobą w trudnych sytuacjach, w jakie obfituje sprzedaż bezpośrednia.
- Kontakt z trudnym lub konfliktowym klientem – metody uspokajania rozmówcy.
- Automotywacja – co robić w sytuacji, gdy nie masz już siły pukać do kolejnego klienta.
- Metody nagradzania samego siebie za wykonaną pracę i ich zastosowanie w sprzedaży bezpośredniej.
- Techniki radzenia sobie z wypaleniem w pracy sprzedawcy.
Długofalowy rozwój kompetencji sprzedawcy
- Samorozwój pracownika: jak rozwijać swoje kompetencje, co czytać, jak utrwalać wiedzę w dziedzinie takiej jak sprzedaż bezpośrednia.
- Coaching sprzedażowy ze strony przełożonego i bardziej doświadczonych handlowców.
- Dyskusja: jak wzmocnić własne kompetencje sprzedawcy.
Terminy i ceny
Najbliższe szkolenia otwarte:
- 4-5.11.2024 – Warszawa
- 7-8.11.2024 – Wrocław
- 28-29.11.2024 – Poznań
- 2-3.12.2024 – Łódź
- 9-10.12.2024 – Kraków
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.