Korzyści uczestnika
W trakcie szkolenia uczestnik dowie się:
- czym jest telemarketing i jakie możliwości daje aktualnie sprzedawcom,
 - jakie techniki sprzedaży przez telefon najbardziej się dziś sprawdzają,
 - jak mówić do klienta, by jak najszybciej zbudować zaufanie, zrozumienie i dobrą relację,
 - jak szybko badać potrzeby zakupowe i prezentować swoją ofertę językiem korzyści,
 - w jaki sposób skutecznie zamykać rozmowę telefoniczną decyzją klienta o zakupie lub spotkaniu twarzą w twarz.
 
Następnie uczestnik pozna i przećwiczy:
- podstawowe schematy rozmowy telefonicznej z klientem,
 - skuteczne sposoby na pokonanie oporu klienta, do którego dzwonisz,
 - zasady i techniki badania potrzeb klienta,
 - sposoby argumentacji dostosowanej do potrzeb, które zadeklarował klient,
 - metody radzenia sobie z przykładowymi obiekcjami i próbami zakończenia rozmowy,
 - techniki zamykania sprzedaży przez telefon.
 
Organizacja
Najbliższe szkolenia otwarte:
- 27-28.10.2025 – Warszawa
 - 3-4.11.2025 – Lublin
 - 24-25.11.2025 – Gdańsk
 - 11-12.12.2025 – Wrocław
 - 16-17.12.2025 – Kraków
 - 15-16.01.2026 – Poznań
 
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
 - Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
 - Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
 
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
 - Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
 
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
 
Forma treningu
Szkolenie składa się z części wykładowej i części treningowo-praktycznej (ok. 80 procent czasu treningu). Celem mini-wykładów jest przekazanie uczestnikom wiedzy, która pozwoli im gładko zaczynać, prowadzić i finalizować rozmowy sprzedażowe przez telefon. Celem części treningowej jest ukształtowanie konkretnych, ściśle określonych zachowań pracowników call center. W jej trakcie uczestnicy ćwiczą w parach fragmenty rozmów sprzedażowych przez telefon i użycie poszczególnych technik telemarketingu. Ćwiczenia mają formę scenek, które mogą być rejestrowane i następnie analizowane na forum grupy. W trakcie analizy uczestnik otrzymuje od trenera informacje zwrotne na temat stopnia zaawansowania swych umiejętności sprzedażowych i dalszej drogi rozwoju w pracy w call center.
Plan szkolenia
Psychologiczne podstawy telemarketingu
- Telemarketing – czym przypomina sprzedaż bezpośrednią, a czym się od niej różni.
 - Psychologia i perswazja a telemarketing. Jak klient podejmuje decyzję o zakupie i jak na nią wpłynąć?
 
Metody dotarcia do klienta przez telefon
- Źródła informacji o kliencie: co musisz wiedzieć, zanim zadzwonisz.
 - Do kogo dzwonić, czyli jak zdobyć numer telefonu osoby, której rzeczywiście możesz coś sprzedać.
 - Dotarcie do osoby decyzyjnej. Jak przekonać sekretarkę, by „przepuściła” lub umówiła rozmowę telefoniczną ze swoim przełożonym.
 
Przygotowanie do rozmowy z osobą decyzyjną
- Identyfikacja rzeczywistych klienta. Przygotowanie argumentów za rozmową i pytań do klienta.
 - Przygotowanie telefonicznej prezentacji oferty oraz schematu pokazywania opcji cenowych.
 - Przygotowanie zestawu odpowiedzi na szybkie wymówki i obiekcje klienta.
 
Pierwsze 30 sekund rozmowy
- Otwieranie rozmowy przez telefon. Rola tonu głosu i artykulacji.
 - Autoprezentacja i szybkie przedstawienie powodu rozmowy: jak powiedzieć, kim się jest i po co się dzwoni, by klient nie podziękował Ci na starcie.
 - Sposoby reagowania na szybką odmowę klienta.
 - Klient nieuprzejmy lub agresywny – jak skutecznie zacząć rozmowę?
 
Telemarketing a wzbudzanie zaufania klienta
- Klucze do zdobycia zaufania klienta: stosowność, pierwsze wrażenie, podobieństwo, wiarygodność, kompetencja. Jak ich używać przez telefon.
 - Techniki znajdowania punktów wspólnych w rozmowie przez telefon.
 - Metody budowania wiarygodności i wrażenia kompetencji pracownika call center.
 
Klient dochodzi do wniosku, że ma potrzebę
- Identyfikacja potrzeby. Rozpoznanie potrzeb i motywów zakupowych klienta.
 - Pytania, czyli jak sprawić, by klient sam Ci powiedział, czym go możesz przekonać.
 - Pytania handlowe a wzbudzanie zaangażowania u klienta.
 - Inne techniki ułatwiające dotarcie do rzeczywistych potrzeb rozmówcy.
 - Potwierdzenie przez klienta, że ma potrzebę: kiedy powinno paść i jak je wykorzystać.
 
Prezentacja oferty przez telefon
- Twój produkt lub usługa jako odpowiedź na potrzebę klienta. Techniki przechodzenia do prezentacji oferty.
 - Jak mówić o ofercie? Język korzyści i jego użycie w zależności od rozpoznanych potrzeb oraz typu osobowości klienta. Jak dostosować argumenty do potrzeb klienta?
 - Techniki aktywnego słuchania tego, co klient ma do powiedzenia na temat naszej propozycji.
 - Obiekcje klienta: typowe i nietypowe. Najskuteczniejsze techniki radzenia sobie z wymówkami.
 
Rozmowa o cenie
- Co robić, gdy klient za wcześnie pyta o cenę. Techniki odwracania uwagi rozmówcy.
 - Techniki redukujące wrażliwość klienta na wysokość ceny: zabiegi językowe, kotwice cenowe, metoda pustych opcji.
 - Argumentacja w odniesieniu do kosztów. Uzasadnianie wysokości ceny.
 - Techniki obrony przed wymówkami cenowymi.
 - Negocjacje w telemarketingu: kiedy targować się przez telefon – i jak to skutecznie robić.
 
Domykanie rozmowy
- Techniki przyspieszania decyzji klienta. Metoda „coś za coś”.
 - Czas i pospiech jako klucze do pozytywnej decyzji klienta.
 - Alternatywy i inne techniki finalizowania transakcji (lub spotkania) przez telefon.
 
Gdy to klient dzwoni
- Jak odbierać telefon od klienta zainteresowanego naszym produktem – strategie maksymalizacji dobrego wrażenia.
 - Jak rozmawiać z klientem, który dzwoni, by wycofać się z transakcji?
 - Rozmowa z klientem w przypadku zgłaszania reklamacji.
 - Inne przypadki rozmów telefonicznych inicjowanych przez klienta.
 
Zarządzanie stresem i motywacją w pracy telemarketera
- Stres w pracy sprzedawcy przez telefon – jak panować nad sobą w trudnych okolicznościach.
 - Klient konfliktowy i obrażający – metody redukcji napięcia i budowania porozumienia.
 - Automotywacja – co robić w sytuacji, gdy danego dnia nie mamy już siły dzwonić.
 - Techniki nagradzania samego siebie za wykonaną pracę i ich zastosowanie w telemarketingu.
 - Metody przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu w pracy telemarketera..
 
Rozwój kompetencji pracownika call center
- Samorozwój telemarketera – jak wzmacniać swoje kompetencje, co czytać, jak ćwiczyć.
 - Coaching sprzedażowy ze strony przełożonego i starszych stażem kolegów.
 - Dyskusja: jak wzmocnić własne umiejętności perswazji i argumentacji.
 
Adresaci
- Pracownicy centrów telemarketingowych i działów call center.
 - Handlowcy i sprzedawcy, odbywający pierwsze rozmowy z klientami przez telefon.
 - Specjaliści ds. obsługi klienta, kontaktujący się telefonicznie.
 - Managerowie sprzedaży działów call center.
 
