Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia uczestnik pozna i przećwiczy:
- Podstawowe i zaawansowane techniki sprzedaży ubezpieczeń, ze szczególnym uwzględnieniem strategii i technik aktywnej sprzedaży.
- Użyteczne metody proponowania klientowi droższych opcji dodatkowych (crosselling i upselling).
- Techniki prezentacji ceny ubezpieczenia tak, by wydawała się atrakcyjna.
Adresaci
- Agenci ubezpieczeniowi, brokerzy.
- Pracownicy sprzedający ubezpieczenia w agencjach ubezpieczeniowych i multiagencjach.
- Menedżerowie zarządzający agencjami ubezpieczeniowymi.
- Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia i chcące poznać techniki używane przez agentów.
Informacje organizacyjne
Najbliższe szkolenia otwarte „Techniki sprzedaży ubezpieczeń”:
- 4-5.11.2024 – Warszawa
- 7-8.11.2024 – Wrocław
- 28-29.11.2024 – Poznań
- 2-3.12.2024 – Łódź
- 9-10.12.2024 – Kraków
Szczegóły organizacyjne
- Szkolenia odbywają się we własnych salach lub w centrach konferencyjnych i hotelach, zlokalizowanych w głównych miastach. Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Maksymalna liczba uczestników: do 8 osób na otwartym szkoleniu stacjonarnym.
- Istnieje możliwość organizacji szkoleń w formie zamkniętej, zarówno na miejscu u Klienta, jak i w wybranej lokalizacji (również za granicą).
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- Szkolenie stacjonarne: 1890 zł + 23% VAT
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Plan szkolenia
Techniki sprzedaży ubezpieczeń i ich rola w pracy agenta
- Specyfika pracy w ubezpieczeniach a psychologia perswazji. Po jakie techniki może sięgnąć agent ubezpieczeniowy?
- Zrozumienie potrzeb klientów jako podstawa dobrej komunikacji z kupującym ubezpieczenie. Rola odpowiednich pytań perswazyjnych.
- Agent w roli eksperta w dziedzinie ubezpieczeń: właściwa postawa, wygląd i zachowanie pracownika.
- Narzędzia diagnozy potrzeb osoby decydującej się na ubezpieczenie: opanowanie zestawu pytań do klienta i przećwiczenie ich użycia.
Przygotowanie do kontaktu z osobą zainteresowaną ubezpieczeniem
- Prospecting i sposoby docierania do potencjalnych klientów w branży ubezpieczeń.
- Przygotowanie zestawu odpowiedzi na potencjalne obiekcje i wymówki klientów.
- Opracowanie kilku opcjonalnych schematów zamknięcia sprzedaży.
Początek rozmowy z klientem
- Rozpoczynanie rozmowy z klientami – podstawowe zasady witania się z klientami w agencji.
- Aspekty niewerbalne tego, jak mówi agent. Rola tonu głosu i artykulacji.
- Podstawowe techniki zdobywania zaufania i sympatii w rozmowie bezpośredniej.
Badanie potrzeb osób zainteresowanych ubezpieczeniem
- Klient u agenta ubezpieczeniowego – o co pyta i jak to się ma do ubezpieczenia, którego potrzebuje.
- Badanie potrzeb klienta w stosunku do tego, co może ubezpieczyć – metody i techniki.
- Właściwe pytania do klienta jako przykładowe techniki sprzedaży ubezpieczeń. Ustalenie, jakiego ubezpieczenia klient potrzebuje.
- Cross-selling (sprzedaż dodatkowych usług) i up-selling (sprzedaż rozwiązań droższych, niż klient pierwotnie planował kupić) – jak przygotować sobie pod nie grunt właściwymi pytaniami.
- Dodatkowe źródła informacji o potrzebach i możliwościach finansowych klienta.
Skuteczna prezentacja produktów ubezpieczeniowych
- Atrakcyjna prezentacja produktu ubezpieczeniowego. Sekwencja propozycji rekomendowanych produktów ubezpieczeniowych i prezentacja ofert specjalnych jako techniki sprzedaży ubezpieczeń.
- Kotwice cenowe, czyli dlaczego należy zaczynać od opcji droższych, i jak to robić, by nie spłoszyć klienta.
- Skuteczne słowa w przekonywaniu klienta. Jak mówić o dodatkowych opcjach i produktach w branży ubezpieczeń?
- Język korzyści i jego użycie w zależności od rozpoznanych potrzeb. Jak dostosować argumenty do osobowości kupującego?
- Sposoby reagowania na obiekcje klientów. Metoda podsumowania korzyści.
- Techniki aktywnego słuchania tego, co klient sądzi o polecanej mu opcji ubezpieczenia.
Zamykanie procesu sprzedaży produktów ubezpieczeniowych
- Alternatywy i inne techniki przyspieszania decyzji klienta, zainteresowanego ubezpieczeniem.
- Techniki finalizowania sprzedaży: presupozycje, alternatywy i gratisy.
- Kontakt z klientem po zamknięciu sprzedaży: jak wyciągać polecenia i kontakty na nowych klientów.