Korzyści uczestnika
W trakcie szkolenia uczestnik:
- pozna podstawowe zasady tworzenia skutecznego szkolenia sprzedażowego,
- dowie się po jakie ćwiczenia i aktywności można sięgać w trakcie szkoleń sprzedażowych,
- rozwinie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów, jakie mogą pojawić się w trakcie prowadzenia szkoleń.
Organizacja
Najbliższe szkolenia otwarte
- 21-22.09.2023 – Katowice
- 2-3.10.2023 – Warszawa
- 16-17.10.2023 – Wrocław
Szczegóły organizacyjne:
- Szkolenia organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w największych miastach.
- Maksymalna liczba uczestników: 10 osób na szkoleniu otwartym.
- W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują materiały w formie wydruku, a po szkoleniu certyfikaty poświadczające jego odbycie.
- Cena szkolenia stacjonarnego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
Koszt udziału 1 uczestnika w szkoleniu otwartym (2 dni, 16 godzin):
- 1980 zł netto + VAT.
- Cena szkolenia otwartego obejmuje koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
Koszt dwudniowego (16 h) szkolenia zamkniętego na miejscu w firmie
(na terenie całego kraju, termin do uzgodnienia):
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.
Forma treningu
Zajęcia podzielone są na moduły. Każdy z modułów składa się z części teoretycznej oraz następujących po niej dyskusjach na temat możliwości i zasad użycia określonych narzędzi szkoleniowych.
Plan treningu
Istota pracy trenera i podstawowe techniki prowadzenia szkoleń
- Trener – specyfika zawodu i roli. Różnice między trenerem a wykładowcą, coachem i mentorem.
- Standardowe i niestandardowe techniki prowadzenia szkoleń. Przegląd i klasyfikacja.
Typy i schematy szkoleń i warsztatów sprzedażowych
- Szkolenie modułowe (Zaufanie – Potrzeba – Pomoc – Pośpiech).
- Szkolenie problemowe (dedykowane).
- Trening praktyczny (z kamerą lub bez) i zadania w parach.
- Trening negocjacyjny – zasady doboru zadań i prowadzenia gier negocjacyjnych.
- Coaching sprzedawców.
Narzędzia szkolenia sprzedawców
- Ćwiczenia wprowadzające omawiane techniki sprzedaży.
- Gry sprzedażowe i negocjacyjne w parach.
- Negocjacje grupowe i ich scenariusze.
- Studia przypadków.
- Dyskusje i burze mózgów.
- Testy umiejętności, kompetencji i ich rola.
- Kwestionariusze osobowości – jak je wprowadzać i interpretować przed grupą.
- Użycie multimediów.
- Źródła narzędzi i ewaluacja.
Przygotowanie szkolenia
- Wstępny etap przygotowań: zbieranie materiałów, pozyskiwanie celach szkolenia, uczestnikach i ich oczekiwaniach.
- Wybór formy szkolenia i metod pracy (wykład, studium przypadku, prezentacja, dyskusja, gry, symulacje, ćwiczenia z odgrywaniem ról, przygotowywane wystąpienia uczestników i ich analiza). Właściwy dobór ćwiczeń i prezentacji.
- Tworzenie programu szkolenia. Planowanie przebiegu gier, ćwiczeń i innych aktywności.
- Przygotowywanie materiałów szkoleniowych – o czym należy pamiętać w jego trakcie?
- Kwestie organizacyjne: formowanie planu spotkania, wybór miejsca i czasu. Kwestie sprzętowe.
- Zarządzanie czasem w trakcie szkolenia. Jak nie zmęczyć, nie znudzić i nie zdenerwować odbiorców.
Pierwsze minuty szkolenia
- Pierwsze wrażenie: dlaczego jest tak ważne i z czego wynika jego rola w późniejszym odbiorze nas jako trenera.
- Język ciała trenera „na wejściu”: autoprezentacja i zjednanie sobie grupy, „otwarcie” uczestników.
- O czym trzeba powiedzieć na początku: wyjaśnienie celu szkolenia, zdiagnozowanie oczekiwań uczestników, prezentacja planu zajęć.
Teoria w trakcie warsztatu sprzedażowego
- Ile teorii (i ile przerw) – ograniczenia ludzkiej uwagi i ich wpływ na to, co i jak mówimy.
- Komunikacja werbalna: treść i sposób przekazu. Techniki mówienia. Jak mówić, by być słuchanym?
- Komunikacja niewerbalna. Panowanie trenera nad mową ciała. Wyraz twarzy i sposób mówienia. Jak wytworzyć w odbiorców gotowość do akceptowania tego, co mówimy.
- Feedback i utrzymywanie kontaktu ze słuchaczami. Rola kontaktu wzrokowego.
- Metody uatrakcyjnienia wykładu. Metafory, analogie, przekazy multimedialne i wykorzystanie humoru.
- Podsumowanie i pointa. Sztuka efektywnego domknięcia.
- Specyfika przekazywania wiedzy w formie skondensowanej. Krzywa wydajności pracy umysłowej ludzi, którzy przez dłuższy czas słuchają, jak ktoś mówi. Znaczenie wyróżnienia i powtórzenia.
Praktyczna część szkolenia
- Gry, symulacje, ćwiczenia praktyczne i zadania do samodzielnego wykonania w trakcie szkolenia sprzedażowego.
- Zasady wprowadzania gier i ćwiczeń. Poinformowanie uczestników o tym, jaka jest rola ćwiczenia i dlaczego jest ono ważne.
- Rola informacji zwrotnej o wyniku: dlaczego wszyscy chcą wiedzieć, jak wypadli i jak im to zapewnić, by nikogo nie urazić?
- Praca trenera z wykorzystaniem kamery i jej zalety: przezwyciężanie oporów szkolonych przed byciem filmowanym. Wyjaśnianie źródeł dyskomfortu przy oglądaniu siebie.
- Dyskusja nad problemem i wspólne rozwiązywanie złożonych zadań. Techniki aktywizacji grupy, czyli jak sprawić, by nikt nie bał się odezwać.
- Komunikacja w grupie i jej ograniczenia. W jaki sposób ludzie mówią o rzeczach, które stanowią dla nich problem. Metody przezwyciężania oporów komunikacyjnych.
Ewaluacja po szkoleniu
- Dlaczego, by być dobrym, trzeba testować? Rola i dobór właściwych metod testowych.
- Generalne i specyficzne metody oceny postępów uczestników szkolenia. Ewaluacja w teorii (sprawdzanie wiedzy i umiejętności szkolonego) i w praktyce (rzeczywiste wzrost wydajności lub jakości wykonywanej pracy). Wypracowywanie przyszłych rekomendacji w oparciu o wyniki uczestnika.
Zaawansowane problemy w pracy trenera
- Standardowe problemy w trakcie szkolenia i metody radzenia sobie z nimi.
- Zarzuty merytoryczne: co zrobić, gdy uczestnik wie więcej od trenera.
- Radzenie sobie z uczestnikami sprawiającymi problemy lub kwestionującymi autorytet: reagowanie w sytuacji frustracji i agresji. Radzenie sobie z zarzutami niemerytorycznymi i zaczepkami.
- Różnice indywidualne między uczestnikami zajęć i ich rola w pracy trenera. Różnice w ilorazie inteligencji szkolonych i ich znaczenie.
- Zróżnicowanie między ludźmi w cechach charakteru i temperamencie oraz sposoby jego badania: Wielka Piątka – różnice w poziomie sumienności, ugodowości, ekstrawersji, otwartości i neurotyczności.
- Jak postępować z pracownikami o różnych poziomach sumienności, ugodowości, etc.? Reguły i metody dostosowania przekazu do psychocharakterystyki szkolonego.
- Motywowanie sprzedawców w trakcie szkolenia. Techniki motywacyjne, które najlepiej sprawdzają się dla danego typu sprzedawców.
Adresaci
- Trenerzy działów handlowych zajmujący się prowadzeniem szkoleń w temacie technik sprzedaży i negocjacji.
- Managerowie zespolów sprzedażowych, w których zakres obowiązków wchodzą działania szkoleniowe i wdrożeniowe.
- Pracownicy sprzedaży, przygotowujący się do roli trenera lub coacha.
- Osoby zainteresowane powyższą tematyką i zainteresowane rozwojem osobistym.