Korzyści uczestnika
Kompetentna i odpowiedzialna asystentka to skarb dla każdego managera. Szkolenie pozwoli uczestniczkom nabyć wiedzę i umiejętności niezbędne w aktywnym wspieraniu szefa w codziennych zadaniach i obowiązkach.
Zagadnienia do omówienia i opanowania:
- techniki organizacji czasu pracy i skutecznego zarządzania czasem swoim i przełożonego,
- savoir vivre, etykieta biznesowa oraz zasady budowania profesjonalnego wizerunku,
- organizacja spotkań biznesowych i innych ważnych wydarzeń,
- udział w spotkaniach, także w imieniu szefa lub organizacji,
- przygotowanie profesjonalnych prezentacji Power Point
Plan treningu
Szef i asystentka – jak się dobrze dobrać i zgrać ze sobą
- Współczesna asystentka: jakie zadania wykonuje dla szefa.
- Typy managerów: zadaniowiec, analityk, przyjaciel, pomysłodawca. Jakiej asystentki potrzebuje który typ przełożonego.
- Optymalny profil psychologiczny i idealne cechy osób wspierających działania zarzadu.
- Asystentka i jej kluczowe umiejętności interpersonalne.
Wizerunek i zachowanie asystentki
- Profesjonalna asystentka: wygląd i dress code.
- Zasady zachowania się w stosunku do przełożonego i otoczenia: rola standardów i ich przestrzegania.
- Wizerunek osoby (także w social media): czego można wymagać od asystentki.
- Mowa ciała asystentki a budowanie dobrej relacji z rozmówcą (również przełożonym).
Organizacja czasu pracy szefa
- Właściwe zarządzanie czasem i zadaniami jako główna kompetencja skutecznej asystentki.
- Podstawy zarządzania zadaniami. Wyznaczanie celów, zadań cząstkowych i priorytetów.
- Realizacja zadań, które zlecił szef. Organizacja własnego czasu, motywacja i wyeliminowanie dystraktorów.
- Asertywność i jej rola w obronie własnego czasu asystentki. Jak odmawiać realizacji nieistotnych dla nas zadań lub je efektywnie komuś delegować.
Komunikacja w pracy asystentki
- Komunikacja z przełożonym, czyli na co zwracamy uwagę, mówiąc do szefa.
- Prośby i informacje zwrotne dla przełożonego – jak je formułować.
- Rozmowa z interesantem, który chce dostać się do przełożonego. Odpowiedź, gdy zwierzchnik nie chce lub nie może rozmawiać.
- Co mówi asystentka: przydatne frazy. Język korzyści i inne techniki werbalnego wywierania wpływu.
Organizacja i uczestnictwo w spotkaniach
- Spotkania wewnętrzne w firmie – jaką rolę spełnia na nich asystentka.
- Asystentka gospodarza jako organizator spotkania lub imprezy firmowej: od koordynacji przygotowań do zarządzania przebiegiem wydarzenia.
- Udział wraz z przełożonym w spotkaniu – zadania asystentki.
- Reprezentowanie szefa lub firmy na spotkaniu na zewnątrz.
- Protokoły, notatki i podsumowania spotkań – rola osoby sporządzającej dokumentację.
Organizacja konferencji i podroży służbowych szefa
- Planowanie podróży służbowych, zestawianie połączeń i noclegów: rola znajomości preferencji szefa i ograniczeń budżetowych.
- O czym należy pamiętać organizując wyjazd przełożonego.
- Rezerwacje noclegów – zasady skutecznej komunikacji z hotelami.
Przygotowanie prezentacji Power Point dla szefa
- Cechy dobrej prezentacji dla przełożonego.
- Badanie intencji przełożonego (co chce powiedzieć w trakcie wystąpienia) i zbieranie danych do prezentacji.
- Zasady tworzenia prezentacji Power Point: kolejność pisania slajdów.
- Zarządzanie czasem – kiedy szef powinien dostać prezentację, by zdążył się spokojnie przygotować.
- Przykłady dobrze zrobionych, atrakcyjnych prezentacji.
Warsztat praktyczny
- Ćwiczenia z zakresu komunikacji w biznesie: rozmowy w parach, symulacje sytuacji sprawiających kłopoty (np. rozmowa z osobą, której nasz przełożony nie chce widzieć).
- Nagrywanie wybranych rozmów i sytuacji. Analiza scenek. Informacje zwrotne prowadzącego na temat słabych i mocnych stron uczestników i obszarów, nad którymi należy pracować.
- Przegląd prezentacji, jakie asystentki przygotowują dla szefów. Omówienie przykładów.
Adresaci
- Asystenci i asystentki, sekretarki i inne osoby będące wsparciem dla swoich zwierzchników.
- Osoby, które planują rozpocząć pracę na takim stanowisku.
Organizacja
Miejsca i terminy szkoleń:
- Terminy treningów ogłaszane są w miarę spływania zapytań.
- W przypadku zgłoszenia się osób zainteresowanych, szkolenie może zostać zorganizowane w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach, Łodzi i Wrocławiu.
- Szkolenia otwarte organizowane są we własnych salach lub w centrach biznesowych i hotelach, zlokalizowanych w ścisłych centrach głównych miast.
- 1890 zł + 23% VAT
- Cena szkolenia otwartego zawiera koszt przerw kawowych i lunchów.
- Przy większej liczbie uczestników cena do negocjacji.
- Wycena indywidualna w zależności od terminu, liczby uczestników i lokalizacji Klienta.